script voor alle resultaten uitvoeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy Marijnissen

Roy Marijnissen

30/06/2011 22:26:16
Quote Anchor link
Ik zit met het volgende. Ik heb een script met daarin een "while" van mijn database resultaten. Nu staat er in die while (tussen de {} dus) hoe hij de resultaten moet weergeven (in verschillende div's etc.) aangezien het meer resultaten zijn uit de database herhaalt hij voor elk resultaat het stukje tussen de {}. Dat is ook perfect. Maar nu wordt er nog een ander stukje code via een include geladen. Nu doet hij dit maar voor 1 resultaat uitvoeren. De bedoeling is alleen dat hij dit voor alle uitkomsten doet.

Ik beschrijf het misschien een beetje warrig maar zal het via het script wat duidelijker proberen te krijgen. Ga a.u.b. niet in op dingen die slecht/onveilig kunnen zijn in het script. Het gaat nu even puur om de oplossing !

maincode :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$sql="SELECT * FROM aanbieders_details WHERE retentie >= '$getal1' AND retentie <= '$getal2' AND maand >= '$getal7' AND maand <= '$getal8' AND snelheid >= '$getal9' AND snelheid <= '$getal10'";

$result = mysql_query($sql);
    echo mysql_error();

while ($row = mysql_fetch_object($result)) {

$id    = stripslashes($row->id);
$provider    = stripslashes($row->provider);

echo '<div class="compare_list">';
echo '<div class="compare_cell">';
echo "$provider";
echo '</div><div class="compare_cell">';
include ("compare.php");
echo '</div></div>';

compare.php :

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$query = mysql_query("SELECT * FROM ratings WHERE providerid='$id' AND active='1'") or die( mysql_error() );

$aantal = mysql_num_rows( $query );

while( $row = mysql_fetch_assoc( $query ) ) {

$som += $row['gemiddeld'];

}

$deling = $som / $aantal;

$afgerond =  round($deling, 1);  

echo "$afgerond";
?>

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 22:44:18

- SanThe -

- SanThe -

30/06/2011 22:45:46
Quote Anchor link
Je sluit de while() niet af zo te zien.

Roy Marijnissen

Roy Marijnissen

30/06/2011 22:48:13
Quote Anchor link
Welke ? Die eerste ? Is een foutje staat eigenlijk op de laatste regel, na regel 17 hier

Toevoeging op 30/06/2011 23:59:25:

Ik heb het inmiddels werkend gekregen. Ik heb de query in compare.php veranderd naar onderstaande en nu werkt het :)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$query = mysql_query("SELECT * FROM ratings WHERE providerid='$id' AND active='1'") or die( mysql_error() );

$aantal = mysql_num_rows( $query );
$som = 0;
while( $row = mysql_fetch_assoc( $query ) ) {
    $som += $row['gemiddeld'];
}

$deling = $som / $aantal;

$afgerond =  round($deling, 1);  

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.