Script voor het uit lezen van een txt bestand
ik heb een vraag nen zelf geen held in php en een beginner daar in, maar ik heb een vraag is er een php script waar je txt bestanden kunt uitlezen, ik wil dit gaan gebruiken om snel tekst weer te kunnen geven zonder mijn webste elke keer weer te moet updaten helemaal, is dit mogelijk of heeft iemand z'n scrip, dan zou ik het graag horen
bijvoorbaat dank
ik heb het gezien maar denk niet dat dit is wat ik bedoel, die had ik ook zien staan en deze is voor het schrijven van een txt, maar ik zal het proberen om daar wat mee te doen, wat ik zoek is een php die alleen een txt uitleest en het weer geeft dat is het enige wat het moet doen
Groetjes
jan
Zou je misschien kunnen gebruiken, leest hem niet uit, maar weergeeft hem wel.
Of wil je de boel in een variable stoppen?
Dan zou je eens kunnen kijken naar fopen() op php.net.
Jelmer
Jelmer, er is een tut over include, en die zegt dat je beter iets anders kan gebruiken. Misschien kan je denken aan:
Code (php)
succes,
Johan
Johan:
no problemo...
Jelmer, er is een tut over include, en die zegt dat je beter iets anders kan gebruiken.
Johan
Jelmer, er is een tut over include, en die zegt dat je beter iets anders kan gebruiken.
Johan
Mwah het is wel een makkelijke manier, maar ik zal hem even lezen, je hebt vast gelijk.
Jelmer
oke:)
gr jan
Ja je moet de latste parameter bij fgets weghalen ;)
Als je alleen wilt lezen uit een .txt bestand doe je dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?
// je geeft data.txt een variabele nl. $file
$file="data.txt";
// readfile() leest $file voor je uit
readfile($file);
?>
// je geeft data.txt een variabele nl. $file
$file="data.txt";
// readfile() leest $file voor je uit
readfile($file);
?>
Als je de data.txt mooi wilt weergeven moet je ipv enters in de .txt file <br> gebruiken.
Hoop dat ik je geholpen heb.