Script zoals splinq

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin -

Kevin -

30/10/2008 16:23:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend scripter en zit nog in de tuts.. maar heb als doel een site zoals splinq.nl . Is dit mogelijk, bestaat hier al een script/opensource pakket voor?

Zo nee wil ik graag weten of dit moeilijk is en redelijk te realiseren valt.

Alvast bedankt voor de antwoorden en hulp
Ps: heb al gezocht kon niet echt wat vinden wat ik zoek

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 03:13:06

Reforced

Reforced

30/10/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Een dergelijke site is zeker te maken, maar een 'kant-en-klaar' script voor zo'n website is er dan net weer niet.

Er staat ook in de header:
<meta name="copyright" content="copyright © MMVIII SplinQ.com alle rechten voorbehouden" />

Je kunt dus jammer genoeg ook niet hun website kopieëren (tenminste niet letterlijk)

Of dit makkelijk zelf te maken is hangt af van je kennis; de inhoud op de website opzich valt met PHP goed te realiseren (dmv sql bijvoorbeeld) en de effecten op de website van hun prima met Javascript. Wat betreft de moeilijksheidsgraad is dit wel redelijk pittig tot moeilijk.

Wat betreft dat hier een open-source pakket voor bestaat, weet ik niet; kan je iets concreter zijn wat voor functies je dan nodig hebt? Alles is namelijk niet mogelijk, want dergelijke sites hebben allemaal verschillende functies en mogelijkheden (wensen).

Groet!

Kevin -

Kevin -

30/10/2008 16:43:00
Quote Anchor link
Bedankt Reforced..

Ik wil een website waar je producten/reizen (dmv feeds die je inlaad) kan kopen, hierbij moet de site registreren dat er iets gekocht word op de affiliate site zodat ik de gebruiker die daar iets heeft gekocht een vergoeding kan geven zoals splinq dat ook doet. Maar ik wil hier ook reiswebsites invoegen.

Reforced

Reforced

30/10/2008 17:28:00
Quote Anchor link
Je zou er een systeem als OsCommerce achter kunnen gooien, gemodificeerd met de (bijvoorbeeld) RSS feed mods.

Hoe dit verder werkt weet ik niet; je zult denk ik ten alle tijden afspraken moeten maken met de verschillende sites, die je als referer herkennen en je zo dus (eerlijk) vertellen of er iets is verkocht ja/nee.

Het reisgedeelde zal ik dan als aparte subsite doen; apart van de producten.
Een RSS feed alleen is niet een groot probleem om te maken, maar hoe je wanneer een klant iets heeft gekocht dit wil bekijken, is wel iets anders.

Succes ermee!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Reforced

Kevin -

Kevin -

30/10/2008 17:32:00
Quote Anchor link
ik zou dan een script als beachtours willen gebruiken.. maar nu inderdaad dat ik een soort backend heb dat ik kan zien welk lid wat heeft gekocht.. Splinq moet hiervan toch ook een melding hebben om dit later te controleren (misschien automatisch) in bijv daisycon??

Reforced

Reforced

30/10/2008 17:47:00
Quote Anchor link
Beachtours maakt idd gebruik van Daisycon; goed nieuws wat betreft je reiswebsite dan:
Hier is dus dan wel een kant-en-klaar systeem voor; zoals je mogelijk al weet is het beachtours script te koop;
zie: http://www.evesi.com/pagina/kant-en-klaar-scripts/beachtours-script-1.3.html

Groet!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.