Scripten met meerdere mensen
Ik ga binnekort beginnen aan een project met een aantal mensen.
We zullen met 2 man gaan scripten en sommige doen het design.
Maar hoe kunnen we dit nu het beste regelen.
Ik bedoel, ik maak een stuk code lokaal op mijn machine.
Maar een ander die eraan gaat werken moet ik bij die code kunnen.
En online in Directadmin scripten is ook niet handig.
Ik heb al een suggestie gedaan om de onderdelen te verdelen maar dan moet het uiteindelijk nog een geheel worden.
Hoe regelen jullie dat?
Daar ben ik best benieuwd naar.
Dan werk je lokaal aan je bestanden en kun je op je DirectAdmin server gewoon een map gebruiken om naar te pushen.
Daarnaast is het handige om taken te verdelen bijvoorbeeld door middel van tickets die je aan personen hangt. Hiermee krijg je meteen overzicht.
En bestanden altijd goed backuppen, want ik andere mensen kunnen je script mollen waardoor je weer overnieuw moet beginnen. Daarom altijd je bestanden goed backuppen.
@Hertog-Jan, met een systeem als Git kun je weer terug in de tijd (wel die git map backuppen voor als de server kapot gaat)
Ook de GIT fetch en merge functies zijn er mooi, zodat je niet meteen al jou code kwijt bent als de ander hetzelfde heeft gedaan...
Ziet er toch nog allemaal best uitgebreid uit om aan te maken.
Met die ssh hashes enzo.
Misschien iemand nog een simpeler alternatief?
Wellicht Tortoise SVN gebruiken? Dat is een soort versiebeheer, maar hoe je dat moet installeren weet ik niet, maar wellicht valt dat mee.
Je moet wel even goede tutorials opzoeken en lezen, ik heb er geen in mijn bookmarks staan, maar misschien dat ik er wel zelf eentje ga maken.
Github is een site voor repositories, die is wel uitgebreid maar dat is geheel niet nodig.