scripttalen om een forum te bouwen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

CH

CH

25/11/2004 22:45:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Even in het kort. Ik zit op de HvA en volg de opleiding Interactieve Media.
Ik ben momenteel bezig met een 'onderzoekje' over de diverse mogelijkheden om Forums op het internet te maken.
Ik wil graag vragen of er mensen zijn die aan mijn onderzoekje mee willen werken.

Het betreft hier de vraag:
Welke mogelijkheden zijn er mogelijk om een forum te maken? Betreffend scripttalen (programmeertalen). Dit hoeft alleen de dingen te zijn die jullie zelf kennen. Ik vraag natuurlijk niet om alles voor mij uit te zoeken.
Zelf ben ik eigenlijk een beginner met scripting. Het zou me helpen als jullie diverse mogelijkheden noemen en daar wat uitleg bij willen geven over de script- programmeertaal zelf. En welke overeenkomsten, verschillen ze hebben of waarom er uberhaupt een voorkeur zou zijn om 1 van die dingen te gebruiken.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 11:34:55

Eris -

Eris -

25/11/2004 22:56:00
Quote Anchor link
PHP en Database software als mysql, flatfile, postsql enz...
ASP en bovenstaande
ASP.net " "
tomcat
java enz..

B a s
Beheerder

B a s

26/11/2004 00:16:00
Quote Anchor link
Daarbij kan ik toevoegen dat PHP nummer 1 is om een internet actief systeem te bouwen en ASP is denk ik nummer 2.. Zelf niet veel verstand van ASP omdat PHP over het algemeen op meer servers wordt ondersteund (vaak linux servers) en omdat PHP gewoon beter is :P

Mirakel

Mirakel

26/11/2004 11:03:00
Quote Anchor link
Ik sluit me helemaal bij Bas aan. PHP rules en helemaal icm een MySQL database.

CH

CH

30/11/2004 22:31:00
Quote Anchor link
Dus ik kan hieruit opmaken dat er voorkeur is voor PHP omdat te maken heeft over kennis ervan? En omdat het door meer servers wordt ondersteund.
Ik vroeg me namelijk af of het ook te maken heeft met beperkingen, dynamica, laadsnelheid etc.

Thijs -

Thijs -

30/11/2004 22:36:00
Quote Anchor link
Met ASP kan je een heel windows 2003 server beheren en met PHP een LINUX server het is dus wat je beperkingen noemt ;) Daarnaast voor PHP vind je meer hulp dan ASP weet niet waarom maar het is dus handiger om te leren. Later kan je overstappen op ASP als je dat wilt (Kan me niet voorstellen als de kracht van PHP hebt ervaren). De syntax/opbouw is nagenoeg hetzelfde.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

30/11/2004 23:08:00
Quote Anchor link
Chung-Hang:
Dus ik kan hieruit opmaken dat er voorkeur is voor PHP [knip]
Niet zo raar natuurlijk.. je bent op PHPhulp.nl.

Elwin

Mitch X

Mitch X

30/11/2004 23:18:00
Quote Anchor link
Tsja, wat kan ik toevoegen.
ASP zuigt, kheb het geprobeerd en vond het niets ...

En jah, PHP is gewo0n toppiej :)

CH

CH

02/12/2004 23:58:00
Quote Anchor link
Thanks Hiska aan jouw uitleg heb ik wat ;)
En ja Elwin... inderdaad "duh" ghehe.
Hartstikke bedankt voor de reacties ik ben al een eind op weg.
Hoe zit het dan met javascript. Die is toch ook vrij populair?
Denk dat het misschien ook een kwestie is van combineren-van en niet of-of. Toch? In principe kun je met bijna alle talen wel een forum bouwen als je er maar kennis over hebt. Heb ik me laten wijsmaken.

St.Chessere

St.Chessere

03/12/2004 09:40:00
Quote Anchor link
Met javascript kan je niet zo makkelijk een forum bouwen, of je moet javascript en xml gaan gebruiken.
Maar hou het maar lekker op php en mysql dan ligt de source van je forum ook niet bloot ;).

03/12/2004 15:22:00
Quote Anchor link
JavaScript is nooit mogelijk, met javascript kan je namelijk geen bestanden/database wijzigen. Dat komt omdat JavaScript client-side is.
JSP (Java Server Page > is wel serverside en dus wel mogelijk)
Met alle serverside talen kun je in princiepe een forum opzetten.
Ook CGI en PERL kunnen worden gebruikt. Deze talen zijn echter vrij lastig (naar eigen mening)

Toegevoegd:
Men gebruikt wel vaak combinaties tussen JavaScript en een serverside taal
JavaScript kent ook een server-side versie alleen die werkt meestal alleen met ASP samen (is eigen lijk ASP maar dan met JavaScript syntax/functies e.d. heet ook wel Microsoft JScript)
Gewijzigd op 03/12/2004 17:45:00 door

03/12/2004 15:36:00
Quote Anchor link
qua loadtime, is php en asp veel vlugger dan bijvoorbeeld een java. Voor java moet eerst gans het applet worden ingeladen terwijl voor php en asp gwoon de querry moet worden ingeladen.

Mitch X

Mitch X

03/12/2004 15:36:00
Quote Anchor link
Quote:
JavaScript kent ook een server-side versie alleen die werkt meestal alleen met ASP samen (is eigen lijk ASP maar dan met JavaScript syntax/functies e.d. heet ook wel Microsoft JScript)

Is idd ASP.
Je hebt verschillende vormen van ASP; ASP.net versie, ASP vb versie en ASP JavaScript versie :)

03/12/2004 16:05:00
Quote Anchor link
@Lieven
Er zijn 2 soorten van Java. Server-side en clien-side. Als je een applet gebruikt heb je het over client-side. JSP (server-side) werkt op de server netzo als PHP
@Mitch
ASP/ASP.net kent eigenlijk 2 vormen de JavaScript (JScript) vorm en VBScriptvorm
Maar ik verwacht dat ASP binnenkort erg zal afnemen. Microsoft vondt ooit ActiveX uit. Iedereen moest dat gaan gebruiken en nu SP2 WinXP blokkeerd het (beetje raar) zelfde geld ook voor VBScript

Jorik

Jorik

03/12/2004 17:25:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
JavaScript is nooit mogelijk, met javascript kan je namelijk geen bestanden/database wijzigen. Dat komt omdat JavaScript server-side is.
JSP (Java Server Page > is wel serverside en dus wel mogelijk)
Met alle serverside talen kun je in princiepe een forum opzetten.
Ook CGI en PERL kunnen worden gebruikt. Deze talen zijn echter vrij lastig (naar eigen mening)

Toegevoegd:
Men gebruikt wel vaak combinaties tussen JavaScript en een serverside taal

Javascript client-side bedoel je zeker :);)

03/12/2004 17:44:00
Quote Anchor link
ja, ik zal hem effe wijzigen

Mitch X

Mitch X

03/12/2004 17:52:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
@Mitch
ASP/ASP.net kent eigenlijk 2 vormen de JavaScript (JScript) vorm en VBScriptvorm
Maar ik verwacht dat ASP binnenkort erg zal afnemen. Microsoft vondt ooit ActiveX uit. Iedereen moest dat gaan gebruiken en nu SP2 WinXP blokkeerd het (beetje raar) zelfde geld ook voor VBScript

Tjonge, jij bent goed in anderen herhalen :)

St.Chessere

St.Chessere

03/12/2004 18:34:00
Quote Anchor link
Ehm je kan met javascript xml bestanden wijzigen, dus dan kan je ook een forum maken ;).

Thijs -

Thijs -

03/12/2004 19:27:00
Quote Anchor link
Chessere:
Ehm je kan met javascript xml bestanden wijzigen, dus dan kan je ook een forum maken ;).

als je in je eentje wilt praten jah dan kat dat

St.Chessere

St.Chessere

03/12/2004 20:03:00
Quote Anchor link
@Hiska
Ehm is een antwoord op webmakerij, dikke vette lamer.
En zeg pas wat als je wat normaal te zeggen hebt.
:$ sorry maar hier kan ik zo boos op worden.

Marien xD

Marien xD

03/12/2004 20:42:00
Quote Anchor link
Beetje relax blijven hier hee :P

Verder zou ik ook kiezen voor php ii.c.m. mysql dit is zo krachtig. Als je het eenmaal kent wil je echt niet meer terug. veel su6 met je project

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.