scripttalen om een forum te bouwen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Thijs -

Thijs -

03/12/2004 21:20:00
Quote Anchor link
Chessere:
@Hiska
Ehm is een antwoord op webmakerij, dikke vette lamer.
En zeg pas wat als je wat normaal te zeggen hebt.
:$ sorry maar hier kan ik zo boos op worden.

Denk dat ik de zin niet goed heb geformuleert. Bedoel ermee. Javascript kan niet naar een server schrijven maar alleen naar je eigen computer.

Dus je kan alleen zien wat er op die computer is getypt dus je praat met jezelf.

Sorry als je het aanvallend vond het was niet zo bedoelt. Achteraf vind ik het ook een verkeerde zin en snapte hem ook pas laat.

Aanvaard mijn excuses

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 11:30:23

CH

CH

10/12/2004 15:25:00
Quote Anchor link
whaaaaa, hartstikke bedankt mensen!! "bow down for u people"
Ghehe waarschijnlijk niks bijzonders voor jullie, maar ik heb er zeker wat aan.
Thanks for all the information. Sorry dat ik pas zo laat weer reageer. druk drukd druk.. crazy.
Bleh studie he.. ;)

The Don

The Don

10/12/2004 20:11:00
Quote Anchor link
1.php
2.java
3.asp
4.javascript+xml

26/12/2004 10:59:00
Quote Anchor link
lulle

Arend a

Arend a

27/12/2004 01:11:00
Quote Anchor link
Server side talen zijn er genoeg.

Talen die veel gebruikt worden voor (simpele) CGI applicaties zijn toch op dit moment Perl, PHP en ASP.

Perl en PHP zijn gratis talen en zijn in combinatie met de meeste (gratis en niet gratis) webservers te gebruiken. ASP wordt enkel gebruikt met IIS van Microsoft.

Verder kan je nadenken over wat voor backend je achter je scripts wilt hangen. Mysql is populair op dit moment doordat het betrekkelijk snel en lichtgewicht is. Voor sommige programmeurs een mindere keuze doordat het niet alle SQL functies implementeerd (de reden dat mysql relatief snel is). Maar er zijn genoeg andere smaken SQL (Oracle is een populaire commerciele oplossing, Microsoft SQL, PostgreSQL

XML is up and coming. XML is een markup language om vooral data systematisch op te slaan, op dusdanige wijze dat het door allerlij verschillende programma's logisch kan worden ingelezen. Momenteel wordt het erg veel voor Weblogs gebruikt en bijvoorbeeld RSS (really simple syndication) gebruikt ook een vorm van xml). Uitwisseling van data met bijvoorbeeld flash programma's is een stuk makkelijker met xml.

http://www.apache.org/
http://www.perldoc.com/
http://www.php.net

Conclusie: ASP, Perl en PHP zijn de meest gebruikte server side scripttalen (ook het meest ondersteund door webhosters, dat is ook redelijk belangirjk) op dit moment. Toch kunnen er altijd redenen zijn om een van de tientallen andere manieren van serverside programmeren te gebruiken. Op apache.org zijn er tal van projecten voor server side programmeren (TCL, Java, en practisch elk programma wat je maar kan uitvoeren op een pc is te gebruiken (doch niet altijd bruikbaar)

The Don

The Don

27/12/2004 10:26:00
Quote Anchor link
java en javascript zijn nummer 3!

Arend a

Arend a

27/12/2004 13:06:00
Quote Anchor link
Helaas minder wijdverspreid en minder globaal ondersteund dan php, perl en asp helaas.

Stefan

stefan

27/12/2004 13:20:00
Quote Anchor link
1. PHP (omdat PHP het makkelijkst is)
2. ASP.NET / JSP
3. Java (omdat je als je een webpagina wilt maken met Java je allemaal tools nodig hebt)

Met JS kun je toch niks uit DB's halen?!
Gewijzigd op 27/12/2004 13:20:00 door stefan

27/12/2004 13:27:00
Quote Anchor link
@stefan
JSP = Java
En Java heb je helemaal geen tools voor nodig.
Met JavaScript kan je niks uit een database halen

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.