Scrollbalk inplaats van vorige/volgende buttons

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark van Gelderen

Mark van Gelderen

17/12/2010 01:20:03
Quote Anchor link
Misschien een onmogelijk idee, maar toch wil ik 'm hier even onder de aandacht brengen. Ik ben momenteel bezig met mijn weerwebsite deels te vernieuwen en daarbij is het grafieken-archief aan de beurt. Naast de standaard navigatie lijkt het mij handig om snel te switchen tussen maanden jan. t/m dec. (weer gerelateerd)

Normaal gesproken kun je een "previous - next" systeem gebruiken maar ditmaal zat ik aan een scrollbar te denken waarmee je heen en weer beweegt om naar de volgende of vorige pagina te gaan.

Samengevat; "Previous / Next" vervangen door een horizontale of verticale scrollbalk waardoor je bijvoorbeeld door de balk naar rechts te schuiven pagina's vooruit gaat, en door naar links te schuiven weer pagina's terug gaat.
Verder is het telkens een vast systeem. 12 pagina's niet 12 afbeeldingen dus, vanwege extra gegevens. De pagina's zijn qua indeling synchroon waardoor zo'n effect een mooi verloop van grafieken zou creëeren.

Misschien dat dit een php probleem een php-oplossing vereist?

Kortom, wie weet hier een oplossing voor? Ik ben op PHP/Javascript gebied nog een beginner en normaal sloop ik zelf scripts uit elkaar zodat ik ervan leer. Maar hier kon ik nog geen vergelijkbare oplossing voor vinden.

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 17/12/2010 01:21:52 door Mark van Gelderen

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 16:41:39

Joey Drieling

Joey Drieling

17/12/2010 07:18:56
Quote Anchor link
Een mootools/jquery slider met de waarden van 1 t/m 12, en bij elke waarde nieuwe content in div/iframe dus bijvoorbeeld 1 = jan 2 = feb etc.

Mark van Gelderen

Mark van Gelderen

17/12/2010 22:34:26
Quote Anchor link
Bedankt voor de tip, was ik nog niet op gekomen. Heb inmiddels wel een 2e idee, maar dat vereist verder uitwerking.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.