search string heeft meerdere values
vraag, ik gebruik in mijn php script: select naam from database where naam like'%$naam%'
Ik krijg op deze manier verschillende namen terug uit de database (dit is ook de bedoeling)
Ik wil 1 van deze namen kiezen en doorsturen naar een andere pagina. Ik gebruik om het overzichtelijke te houden een table. dit is het script
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$query2 = mysql_query("SELECT CUSTOMER_NAME FROM contactsegmentacc WHERE CUSTOMER_NAME LIKE'%$customername%'");
while (list($CUSTOMER_NAME) = mysql_fetch_row($query2)){
?>
$query2 = mysql_query("SELECT CUSTOMER_NAME FROM contactsegmentacc WHERE CUSTOMER_NAME LIKE'%$customername%'");
while (list($CUSTOMER_NAME) = mysql_fetch_row($query2)){
?>
<table style="border-width:2px;border-style:outset;" border="1">
<tr>
<th>Bedrijfsnaam:</th>
<th>change </th>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td> hier moet een button (bijvoorbeeld) komen om $customername door te sturen naar een andere pagina </td>
Ik dacht zelf aan een form, en daar heb ik ook het e.e.a mee geprobeerd, maar dat werkt niet.
iemand een idee?
grt
nathan
het script moet weten dat ie 1 waarde moet meenemen van alle waardes die hij opgehaald heeft.
Dan is dé optie in de webwereld het gebruik van radio buttons. Dit is het meest user-vriendelijk.
<form name="form3" action="change.php" method="post">
<table style="border-width:2px;border-style:outset;" border="1">
<tr>
<th>Bedrijfsnaam:</th>
<th>change </th>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><input type="radio" name="naam" value=""><br />
maar hoe zorg ik er voor dat de value van dit veld doorgestuurd word?
grt
nathan
<input type="submit" value="Doorsturen">
op de doorstuurpagina kan je heel mooi degene die de gebruiker heeft aangeklikt opvvragen met $_POST['naam']
Zorg wevoor dat je de submit na de whileloop plaatst, Hij zal je zo te zien doorsturen naar change.php
Gewijzigd op 03/09/2010 16:07:52 door Maestro Roboroads
ik deed:
<input type="button" name="Submit" value="Send">
als ik name weg laat werkt het :)
thx for the help!