Seconden naar DateTime?
Ik zit met een lastig probleem, ik heb een tijd in uren, bijv. 01:00:00 HH-MM-SS. Nou moet dat bijv. het is nu 16:00 uur er boven op worden geteld, dus 17:00 uur. Dit moet beiden in de DB. De één is makkelijk, gewoon:
Maar nu die andere nog, ik heb van alles geprobeerd:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
$vliegtuig = $land->tijd3;
$vliegtuig = strtotime($vliegtuig);
$vliegtuig = time() + $vliegtuig;
mysql_query("UPDATE `mijntabel` SET `aankomst`=sec_to_time($vliegtuig) WHERE `login`='mijnlogin'");
$vliegtuig = strtotime($vliegtuig);
$vliegtuig = time() + $vliegtuig;
mysql_query("UPDATE `mijntabel` SET `aankomst`=sec_to_time($vliegtuig) WHERE `login`='mijnlogin'");
En nog meer vreemde varianten er van geen een werkt, weet iemand hier een oplossing voor?
De velden `vertrek` en `aankomst` zijn beiden datetime, dit omdat ik later het tijdverschil wil berekenen met een TimeDiff.
Mijn doel is om het tijd verschil tussen de aankomst en vertrek weer te geven. Maar er zijn verschillende tijden, dus kan ik het niet vast stellen
in een tabel. Opmerkingen of wat anders, please post!
Met vriendelijke groet,
Webmaster Shaddock
SET aankomst = aankomst + 16 HOURS
Dit gaat niet werken want ik moet complete datums hebben, iemand?
Webmaster Shaddock schreef op 21.08.2008 19:17:
Dit gaat niet werken want ik moet complete datums hebben, iemand?
Van welk type is die kolom?
De kolommen zijn vertrek als datetime en aankomst als datetime.
PHP Newbie schreef op 21.08.2008 18:18:
Vergeet INTERVAL niet en gebruik een enkelvoud voor de tijdsinterval:SET aankomst = aankomst + 16 HOURS
Hiermee wordt voor alle records (er is geen beperkende voorwaarde) de waarde in kolom "aankomst" met 16 uur opgehoogd.
Uiteraard kun je ook SECOND, MINUTE, DAY, WEEK, MONTH, etc. gebruiken, net wat je nodig hebt.
modify waarbij je ook strings als bijvoorbeeld '+ 16 hour' kan invoeren.
PHP's DateTime klasse heeft een method genaamd Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
Maar ik heb de aantal seconden, als je begrijpt wat ik bedoel, dus kan ik die niet gewoon converteren naar een datetime in mysql?
FROM_UNIXTIME waarmee je een unix timestamp kan omzetten naar een datetime waarde. Voor PHP's DateTime kan je @timestamp gebruiken. Voorbeeldje:
Voor MySQL heb je