SELECT bepaalde ID's, hoe doe ik dat?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

R

R

08/03/2006 21:12:00
Quote Anchor link
hey mensen ik heb een foto album script,, en nou heb ik een page waar ik

$snapresult = mysql_query("select * from fotoalbum order by datum DESC");

gebruik om alle events te laten zien....

maar ik had vroeger een oude fotoalbum die ga ik toevoegen in deze maar ik wil alle events opdelen in jaren dus 2004 2005 2006

nou wil ik het zo doen ik wil alllleee oude events invoeren en dat wordt dan bijv ID 1 tm 150

en dan wil ik dat hij bij 2003 1 tm 30 select
en bij 2004 30 tm 80
en bij 2005 80 tm 150

en bij 2006 dus huidig dat hij dan de laatste ID pakt TOT 150 ....

hoe doe ik dat ?
Gewijzigd op 08/03/2006 21:22:00 door R

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 08:19:38

- SanThe -

- SanThe -

08/03/2006 21:17:00
Quote Anchor link
Met LIMIT kun je dat soort dingen bepalen.

R

R

08/03/2006 21:23:00
Quote Anchor link
het bericht is gewijzigd,,, misschien dat het dan beter begrijpbaar is ?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/03/2006 21:26:00
Quote Anchor link
SELECT * FROM tabel LIMIT 100,150;

Dan pak je alles van 100 tot 150. Maar het is slimmer om een categorie mee te geven, dat ID zou namelijk een autonummer moeten zijn, en niet door jou opgegeven, wat gebeurd er dan als je later een oude foto wilt toevoegen?

Nee, maak een categorie/jaarindeling!

SELECT * FROM tabel WHERE jaar = 2005;

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/03/2006 21:27:00
Quote Anchor link
Als je foto's per jaar wilt selecteren maak je toch gewoon een datumveld aan in je tabel?

R

R

08/03/2006 21:28:00
Quote Anchor link
Jan:
Als je foto's per jaar wilt selecteren maak je toch gewoon een datumveld aan in je tabel?

heb ik ook maar ik heb gewoon wanneer je een nieuwe event toevoegd dat hij NOW() dan in het veld datum zet....

als ik al die events van jaren terug erin wil zetten weet ik niet precies hoe ik dat aanpas

R

R

08/03/2006 21:30:00
Quote Anchor link
Arjan:
SELECT * FROM tabel LIMIT 100,150;

Dan pak je alles van 100 tot 150. Maar het is slimmer om een categorie mee te geven, dat ID zou namelijk een autonummer moeten zijn, en niet door jou opgegeven, wat gebeurd er dan als je later een oude foto wilt toevoegen?

Nee, maak een categorie/jaarindeling!

SELECT * FROM tabel WHERE jaar = 2005;

jezus.... dat ik daar zelf niet op ben gekomen... hahah ach...

veel dank!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/03/2006 21:32:00
Quote Anchor link
Die methode met NOW() is perfect. Je kunt daarna de jaartallen pakken met deze query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql
= "
    SELECT
        DATE_FORMAT(datum, '%Y') AS jaar
    FROM tabel
    ORDER BY datum DESC"
;
?>

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/03/2006 21:33:00
Quote Anchor link
@ R: alleen een jaar zou ik niet doen. Met een date-veld kun je het jaar eruit halen en bovendien sorteren op de datum waarop de foto werd toegevoegd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.