Select box uitschuiven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:18:40
Quote Anchor link
ik heb een select box waar waardes uit de database staan.

Nu wil ik dat als je een waarde selecteert in de select box dat die gaat kijken in de database welke waardes er aan die waarde zitten...

en die moeten dan met een checkbox ervoor te zien zijn...

Dit lukt allemaal maar ik heb het zo gedaan.:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<select name="Categorie" onchange="this.form.submit();">

Alleen wat er dan gebeurd is is dat de velden boven dit vakje weer leeg worden zodra ik de waarde verander in de select box...

Hoe kan ik het zo maken dat dit niet gebeurd?

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 12:29:48

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:21:41
Quote Anchor link
Je verstuurd het formulier dus je hebt de gegevens die van tevoren zijn ingevuld. Je kunt ze dan toch gewoon terug zetten of niet?

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:22:07
Quote Anchor link
@mark je bedoeld met $_POST weer enzo?

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:23:54
Quote Anchor link
Ja, ik ging er van uit dat je met velden andere formulier velden bedoelt?

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:27:09
Quote Anchor link
Nee,

Ik heb 4 tekstvelden waar je gewoon tekst in kunt zetten.

Maar na deze velden komt een select box...

Daar zitten waardes in... En zodra je een waarde selecteert. refresht die het formulier en zijn de bovenste 4 tekstvlakken leeg.

Dit wil ik voorkomen of zorgen dat de waardes weer terugkeren in de tekstvlakken.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:35:32
Quote Anchor link
Wat versta je onder tekst velden dan?

Heb je plus minus zoiets of wat bedoel je?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
  <input type="text" name="textfield" id="textfield" />
  <input type="text" name="textfield2" id="textfield2" />
  <input type="text" name="textfield3" id="textfield3" />
  <input type="text" name="textfield4" id="textfield4" />
<select name="Categorie" onchange="this.form.submit();">
    <option value="adf">adf</option>
    <option value="agfadg">adf</option>  
  </select>
  <input type="text" name="textfield4" id="textfield5" />
  <input type="submit" name="button" id="button" value="Submit" />
</form>
Gewijzigd op 06/06/2011 20:42:51 door - Mark -

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:36:38
Quote Anchor link
Ja dat heb ik ongeveer;)

Alleen als ik dan select een waarde selecteer dan zijn de bovenste 4 tekstvlakken weer leeg en dat wil ik niet want dan meoten mensen die 4 vakken weer opnieuw invullen.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:40:27
Quote Anchor link
Wat is dan het probleem? Het formulier wordt in zijn geheel verstuurd. Je doet met "this.form.submit();" hetzelfde als wanneer je op de submit knop drukt.

dat wat is ingevuld staat dan in de $_POST array. Je hoeft het alleen maar in het correcte veld terug te zetten.

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:43:13
Quote Anchor link
@Mark

Sorry had de ; net 1 letter te laat gezet dus had een fout die ik niet zag...

het werkt nu dus hartstikke bedankt.

Weet niet of je ook even naarmijn andere topic wil kijken?:$ Over checkboxen.

Super bedankt voor je hulp.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:47:26
Quote Anchor link
Sorry maar dat is javascript en daar heb ik helaas niet veel kaas van gegeten.

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:49:01
Quote Anchor link
Nee maar als dat met php kan is het ook goed... weet niet of je een oplossing weet.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:54:23
Quote Anchor link
Het kan op meerdere manieren met PHP maar echt gebruikers vriendelijk wordt het niet. Tevens krijg je dan een heleboel uitzonderingen en extra stukken in je script.

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:57:07
Quote Anchor link
Kun je mij een tip geven hoe ik het met php kan doen want ik ben ook niet goed in javascript.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:02:38
Quote Anchor link
Even een vraagje tussen door. Is dit voor die opdracht van Bart Wout?

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:05:11
Quote Anchor link
Nee dit is voor mijn eind opdracht van school.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:14:27
Quote Anchor link
Nah dat maakt het er niet veel beter op.

Anyway

Je weet hoe je een checkbox van te voren als aangevinkt kunt weergeven of niet?

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:17:30
Quote Anchor link
Ja dat weet ik.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:23:25
Quote Anchor link
Je kunt dan bijvoorbeeld een knop in het formulier veld stoppen genaamd check all. als er op die knop wordt gedrukt verander je de waarde van wat zullen we zeggen $checkbox_checked in checked="checked". In elke checkbox die je wilt laten checken door de check_all knop stop je $checkbox_checked

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:49:35
Quote Anchor link
ik heb dit nu

Code (php)
1
echo '<tr><td><input type="checkbox" checked=checked name="CheckAll" onClick="this.form.submit();">Check/Uncheck all</td></tr>';

Alleen hoe ik hem dan precies moet opvangen kom ik niet helemaal uit...

Kun je me een klein voorbeeldje geven?

Arjan -

Arjan -

06/06/2011 21:51:24
Quote Anchor link
Gebruik ajax icm jquery voor dit soort dingen. Veel gebruiksvriendelijker. Verdiep je eens in jquery, scheelt je echt enorm veel onheil.

Ps: wel vreemd dat je voor Bart Wout exact hetzelfde moet maken. Als je ergens geen kaas van gegeten hebt moet je de opdracht niet aannemen (of de opdrachtgever tenminste inlichten (wellicht heb je dit ook gedaan)).
Gewijzigd op 06/06/2011 21:53:06 door Arjan -

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:53:38
Quote Anchor link
Voor Bart heb ik het anders gemaakt.

Ik ben dit voor meerdere formulieren bezig want ben ik ook bezig voor een autogarage bedrijf die ook zo een soort formulier moet hebben waar meerdere checkboxes inzitten.

Daar zitten er merken in met soorten autos en dan kun je nog opties aanklikken enzovoort dus werk je ook met heel veel checkboxes...

Ajax en jquery weet ik totaal niks vanaf dus dat zal hem niet worden.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.