Select box Zoekfunctie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »
Mark H

Mark H

19/12/2011 15:30:26
Quote Anchor link
Beste PHPhulp,

Ik ben bezig met klein systeempje waar je aan de achterkant clubs kunt invoeren, bewerken en verwijderen. Dit werkt allemaal prima.
aan elke club wordt een ID, naam en land gegeven.

Nu wil ik aan de voorkant een soort zoekfunctie bouwen, waar je op land kan zoeken door middel van een Select box.

Het liefste zou ik willen dat alleen de landen worden weergegeven die gekoppeld zijn met een club, omdat het anders nutteloos is om te zoeken op een land waar geen club is. het zijn in totaal 240+- landen, dat zou anders een super lange lijst worden.

Ik heb nu in de database:

- Clubs
-- clubID
-- clubnaam
-- landID

- Landen
-- landID
-- landnaam

Er moet dus een Select box komen met een submit button, als er een post is moet de geposte waarde dus aan een query of iets dergelijks worden meegegeven. zodat de gegevens die voldoen aan de geposte waarde worden weergegeven. Dit heb ik geprobeerd maar ik kreeg alleen maar errors of geen content terug.

Weet iemand misschien hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Groetjes Mark

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 23:12:58

Marijke Hakvoort

Marijke Hakvoort

19/12/2011 15:31:57
Quote Anchor link
En wat heb je momenteel?

Mark H

Mark H

19/12/2011 15:48:26
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
if(is_array($_POST['land'])){
$clubb = $_POST['land'];
}

$query = 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID = '.$clubb.'';

$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

$htmlrows = array();
$aantalrecords = mysql_num_rows($result);
for($nummer=1; $nummer<=$aantalrecords; $nummer++){
    $record = mysql_fetch_assoc($result);
    $htmlrows[] = '<tr><td><a href="index.php?action=show&id='.$record['clubID'].'">'.$record['clubnaam'].'</a></td>
               <td><a href="'.$record['clubwebsite'].'" target="_blank">Website</a></td>
               <td>'.$record['landnaam'].'</td></tr>';
}

$queryy = 'SELECT * FROM landen';
$resultt = mysql_query($queryy) or die(mysql_error());
$aantalrecordss = mysql_num_rows($resultt);

$genre = array();    

for($nummer=1; $nummer<=$aantalrecordss; $nummer++){
        $recordd = mysql_fetch_assoc($resultt);
        $genre[] = '
<option name="land" value="'.$recordd['landID'].'">'.$recordd['landnaam'].'</option> <br />
        ';
    }

$content = '<form id="frm1" name="frm1" method="post" action="'.$_SERVER['REQUEST_URI'].'">
                <table>
                <tr>
                <td><span>Choose a Genre:</span><br />

<select name="land">
                '.implode('', $genre).'
                </select>
                <td/>
                </tr>
                </table>
                <input type="submit" value="Search">
                </form>';

if(isset($_POST['land'])){

$content .= '<br /><table class="toponiemen"> <tr>
                <td><b>Club Name</b></td>
                <td><b>Website</b></td>
                <td><b>Country</b></td>
                </tr>'.implode('', $htmlrows).'</table>';
}

Toevoeging op 19/12/2011 16:16:37:

Volgens mij is het enige probleem dat mijn query verkeerd is opgebouwd.

Code (php)
1
2
3
4
5
if(is_array($_POST['land'])){
$clubb = $_POST['land'];
}

$query = 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID = '.$clubb.'';

Want als ik ipv die $clubb in de query een nummer zet, dan werkt het wel..
De $clubb wordt niet gevuld denk ik dan, maar hoe kan ik hem wel gevuld krijgen zodat de waarde wel wordt neergezet in de query?
Gewijzigd op 19/12/2011 15:57:04 door Mark H

Jonathan de Vries

Jonathan de Vries

19/12/2011 16:37:07
Quote Anchor link
Is $_POST['land'] wel een array (regel 1 t/m 3), normaal gesproken is $_POST alleen de array met op elke name waarde de gegevens die je wilt ophalen.. dus zou $clubb = $_POST['land']; voldoende moeten zijn.

Daarbuiten moet je ook goed kijken naar SQL injectie, gebruik op zijn minst nog mysql_real_escape_string().
Gewijzigd op 19/12/2011 16:42:44 door Jonathan de Vries

Mark H

Mark H

19/12/2011 16:43:48
Quote Anchor link
Klopt dat zag ik ook al, heb het veranderd in isset ipv is_array.
het probleem zit zich in de SQL,

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Code (php)
1

Hoe krijg ik nu die geposte waarde achter ingevuld waar nu '.$clubb.' staat.
dat is het enige probleem wat ik heb denk ik. klinkt heel simpel maar wat ik ook doe het lukt me niet.
Ja de mysql_real_escape_string() voeg ik later nog toe.

Marijke Hakvoort

Marijke Hakvoort

19/12/2011 16:59:17
Quote Anchor link
wat staat er momenteel in $clubb?
Die is waarschijnlijk gewoon leeg.

Probeer anders eens:
Code (php)
1
2
3
<?php
$query
= 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID IN '.$clubb;
?>

- SanThe -

- SanThe -

19/12/2011 17:06:10
Quote Anchor link
Horen hier ook geen haakjes bij?
WHERE clubs.landID IN ' . $clubb;
==>
WHERE clubs.landID IN(' . $clubb. ')';

Mark H

Mark H

20/12/2011 10:47:24
Quote Anchor link
$clubb is niet leeg, want ik heb even een print gemaakt van die $clubb en die print gewoon het ID van een land wat gepost wordt.

ik heb dit geprobeerd:

Code (php)
1
2
3
<?php
$query
= 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID IN(' . $clubb. ')';
?>

Zonder resultaat.
Maar als ik een willekeurig nummer invul (ID van een land) dan worden wel de waardes van dit land gepost.. (zie onderstaande code)
Code (php)
1
2
3
<?php
$query
= 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID=landen.landID WHERE clubs.landID IN(81)';
?>

Zover ik zie klopt de query nu toch 100% of heb dit fout?

Kitty N

kitty N

20/12/2011 11:18:00
Quote Anchor link
Om te zien of er ook echt een id mee gestuurd word in de query kun je even een echo plaatsen na je query:

Code (php)
1
2
3
4
<?php
$query
= 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID = landen.landID WHERE clubs.landID IN(' . $clubb . ')';
echo 'De uitgevoerde query is: ' . $query . '<br /><br />';
?>
Gewijzigd op 20/12/2011 11:20:20 door kitty N

Mark H

Mark H

20/12/2011 11:26:58
Quote Anchor link
Dit heb ik gedaan en er stond in dat de $clubb leeg is.
maar ik denk dat ik het opgelost heb met het volgende:
Eerst had ik de accolade direct gesloten na het vullen van de $clubb, oftewel daarbuiten zou hij leeg zijn:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$clubb = $_POST['land'];
}

// EN HIER DE QUERY ETC
?>

Nu heb ik de accolade onder alle query tekst etc gezet en zo te zien doet hij het nu wel. Dankjewel iedereen voor het helpen!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
$clubb = $_POST['land'];

$query = 'SELECT * FROM clubs JOIN landen ON clubs.landID = landen.landID WHERE clubs.landID IN('.$clubb.')';

$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

$htmlrows = array();
$aantalrecords = mysql_num_rows($result);
for($nummer=1; $nummer<=$aantalrecords; $nummer++){

$record = mysql_fetch_assoc($result);
    $htmlrows[] = '

<tr>  
                <td><a href="index.php?action=show&id='
.$record['clubID'].'">'.$record['clubnaam'].'</a></td>
                <td><a href="'
.$record['clubwebsite'].'" target="_blank">Website</a></td>
                <td>'
.$record['landnaam'].'</td>
                </tr>

'
;
}
}

?>

- SanThe -

- SanThe -

20/12/2011 11:29:49
Quote Anchor link
Denk ook aan de veiligheid.
Bovenstaand is NIET veilig.
Zie mysql_real_escape_string().

Mark H

Mark H

20/12/2011 11:34:36
Quote Anchor link
Dankjewel voor de tip Santhe dat was ik nog vergeten:

Code (php)
1
2
3
<?php
$clubb
= mysql_real_escape_string($_POST['land']);
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.