SELECT data van een week of minder geleden
Zam Ian
10/02/2009 18:22:00Hey PHP'ers,
Ik heb een datetime veld die datum heet. Nu wil ik het id selecteren waarbij de datum in de datetime maximaal een week oud is.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.
Ik heb een datetime veld die datum heet. Nu wil ik het id selecteren waarbij de datum in de datetime maximaal een week oud is.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.
PHP hulp
22/12/2024 17:24:22Eddy E
10/02/2009 18:36:00Frank -
10/02/2009 18:58:00En in plaats van DATE_SUB() mag je ook gewoon de - (minus) gebruiken...
Of hét id ook bestaat, geen idee, ik weet niet hoeveel hét id's er zijn. Een LIMIT lijkt mij niet op zijn plaats, maar dat mag je verder zelf gaan bepalen.
Ps. Wanneer je niet naar de tijd wilt kijken, kun je met met DATE() en CURRENT_DATE aan de slag:
Of hét id ook bestaat, geen idee, ik weet niet hoeveel hét id's er zijn. Een LIMIT lijkt mij niet op zijn plaats, maar dat mag je verder zelf gaan bepalen.
Ps. Wanneer je niet naar de tijd wilt kijken, kun je met met DATE() en CURRENT_DATE aan de slag:
Zam Ian
11/02/2009 18:03:00Bedankt heren het is gelukt. Uiteindelijk kwam die LIMIT 1 alsnog van pas omdat ik met een ORDER BY RAND() één willekeurig id wou selecteren.