SELECT even getal
ik wil een een query maken waarbij ik op id sorteer, maar dan alleen de even getallen, of oneven, is dit mogelijk?
Volkomen zinloos! Vergeet dit idee en leg eens uit wat nu je probleem is, dan kunnen we daar een oplossing voor gaan zoeken.
maar is het mogelijk? ja of nee
Met de modulus kun je kijken of een getal even of oneven is. Dat is gewoon wiskunde.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
ik wilde 2 menu's naast elkaar maken, het ene menu met alle items met een even id en de andere met een oneven id
Database en weergave zijn 2 totaal verschillende dingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben. Een probleem in de weergave kun je dus ook niet in je database gaan oplossen, dat is onmogelijk. Het is ook niet aan te raden, je maakt de boel onnodig complex.
Als je twee menu's wilt maken die ongeveer even hoog zijn (was dat de bedoeling?) is het eenvoudiger om alle items op te halen en daarna te kijken hoeveel items je hebt. Die waarde deel je dan door twee, afronden en klaar. Als je wat meer info zou geven, wordt het veel gemakkelijker om gerichte hulp te bieden.
En mocht je niet willen wat jan zegt dan is het nog altijd beter er een menu id aan te koppelen (1 of 2 bijv) en op basis daarvan de items adhv daarvan ophalen.