Select; option; auto submit
wesley
18/01/2006 03:12:00Dag mensen ik ben nieuw op dit forum. En ik wilde graag vragen of jullie weten hoe ik mijn formulier automatisch kan laten submitten als er een andere optie geselecteerd word.
zelf heb ik op het moment deze code:
<table align='center'><form name='nieuws' method='post' action='?page=1'>
<tr>
<td>Toon nieuws:</td>
<td>
<select name='AantalN' OnChange=this.form.submit($value)>
<option value='10'>10 stuks</option>
<option value='20'>20 stuks</option>
<option value='50'>50 stuks</option>
<option value='100'>100 stuks</option>
<option value='100000'>Alles</option>
</select> </td>
<td><input type='submit' name='submit' value='GO'></td> </tr></form></table>
wat ik dus wil is het aantal berichten automatisch laten submitten ik heb al dergelijke als (onClick='this.form.submit()') geprobeert maar dit werkte niet. Ik zelf schrijf alles in de echo code van php. dit omdat ik met case's werk.
mvg. Dice
zelf heb ik op het moment deze code:
<table align='center'><form name='nieuws' method='post' action='?page=1'>
<tr>
<td>Toon nieuws:</td>
<td>
<select name='AantalN' OnChange=this.form.submit($value)>
<option value='10'>10 stuks</option>
<option value='20'>20 stuks</option>
<option value='50'>50 stuks</option>
<option value='100'>100 stuks</option>
<option value='100000'>Alles</option>
</select> </td>
<td><input type='submit' name='submit' value='GO'></td> </tr></form></table>
wat ik dus wil is het aantal berichten automatisch laten submitten ik heb al dergelijke als (onClick='this.form.submit()') geprobeert maar dit werkte niet. Ik zelf schrijf alles in de echo code van php. dit omdat ik met case's werk.
mvg. Dice
Gewijzigd op 18/01/2006 03:14:00 door Wesley
PHP hulp
08/01/2025 17:19:28Jelmer -
18/01/2006 08:14:00this verwijst terug naar het element zelf. ALs je de form-tags er strak omheen had gezet (<td><form><select/><input/></form></td>) had je this.parentNode.submit() kunnen gebruiken.
Als alternatief kan je doen document.forms[0].submit(), met als getal het nummer van de <form/> in de pagina, beginnend bij 0.
this.form.submit($value), ik weet niet wat die $value hier doet, maar bij mijn weten kan je op deze manier niet $value mee versturen met het formulier. Gebruik hier bijvoorbeeld een <input type="hidden"/> voor.
Als alternatief kan je doen document.forms[0].submit(), met als getal het nummer van de <form/> in de pagina, beginnend bij 0.
this.form.submit($value), ik weet niet wat die $value hier doet, maar bij mijn weten kan je op deze manier niet $value mee versturen met het formulier. Gebruik hier bijvoorbeeld een <input type="hidden"/> voor.