Select / option menu met inhoud van database
Omdat je na het POST'en direct je pagina ververst, vermoed ik?
Waar zit die verversing?
Wanneer krijg je die melding precies?
Die melding staat daar meteen, van zodra je op de pagina komt.
Of je hebt teveel gesleuteld aan je code die we nog niet ingezien hebben.
Zonet bekeken in Safari en daar had ik het niet.
Nu de afbeeldingen nog. Ik probeer eerst verder met hetgeen je hierboven vertelde.
In beide browsers zou het precies hetzelfde moeten werken. PHP wordt namelijk door de server uitgevoerd, en niet door de browser.
- Ariën - op 10/10/2017 14:23:41:
Je action-attribuut kan prima leeg blijven als het uitvoer plaatsvindt in hetzelfde script.
Voor HTML5 geldt dat de action attribuut helemaal weggelaten mag worden en als die wel gebruikt wordt dan mag die juist niet leeg zijn. bron
@Marco: Beetje jammer dat je in je voorbeeld midden in de HTML je functionaliteiten plempt..
Je zorgt voor een extra veld in je foto-tabel met de naam 'tijdelijke-hash'. Je zorgt dat al je foto's de tijdelijke hash krijgen. Het ID-nummer van je machine die je aan je foto's wilt koppelen weet je immers nog niet, maar de hash wel. Zodra je het nieuwsbericht ook daadwerkelijk hebt opgeslagen, kan je met mysqli_insert_id() achterhalen welke ID-nummer deze heeft gekregen, en aan de hand van de aangemaakte hash kan je dit ID-nummer dan ook in de afbeeldingen-tabel gebruiken bij de foto's.
Op welk punt snap je het niet?
Na het opslaan : kan je met mysqli_insert_id() achterhalen welke id-nummer deze heeft gekregen
resultaat:
mysqli_insert_id() geeft het ID terug van een record dat je zojuist hebt toegevoegd met een INSERT query
Code (php)
Ikzelf koos voor een hash omdat deze aanzienlijk unieker is dan een bepaald getal.