SELECT unieke waarde die tevens één keer voorkomt
Marco ----
11/09/2012 15:04:46Hallo allemaal,
Kan iemand mij vertellen hoe ik alle rijen met een uniek nummer op kan halen uit de database en daarbij alle dubbelen negeren?
Ik kom alleen terecht bij distinct maar dan nog wordt er van alle dubbele waarden één opgehaald. Deze wil ik juist allemaal negeren.
Kan iemand mij vertellen hoe ik alle rijen met een uniek nummer op kan halen uit de database en daarbij alle dubbelen negeren?
Ik kom alleen terecht bij distinct maar dan nog wordt er van alle dubbele waarden één opgehaald. Deze wil ik juist allemaal negeren.
PHP hulp
17/11/2024 02:45:10Kris Peeters
11/09/2012 15:32:07Kan je iets meer vertellen over die tabel; en hoe je DISTINCT geprobeerd hebt?
Met een concreet voorbeeld wordt een uitleg veel duidelijker.
Met een concreet voorbeeld wordt een uitleg veel duidelijker.
Gewijzigd op 11/09/2012 15:32:46 door Kris Peeters
Marco ----
11/09/2012 15:42:01Het gaat om een tabel met een aantal kolommen met in één van de kolommen een nummer (veld: nr) bestaande uit een zestal cijfers.
select distinct(nr) from tabel
Als het zes cijferige nummer meer dan één keer voorkomt wil ik de desbetreffende rij compleet negeren in mijn select statement
select distinct(nr) from tabel
Als het zes cijferige nummer meer dan één keer voorkomt wil ik de desbetreffende rij compleet negeren in mijn select statement
Kris Peeters
11/09/2012 15:52:03Probeer dit al eens