Selectbox

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »
Patrick de heer

Patrick de heer

27/11/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik heb eeb probleem met een select box.

Ik heb een database met 7 tabellen.

categorie
subcategorie 1 enz enz enz.

Nu wil een 1 select box waar je de categorie kan kiezen op de als je op de categorie staat moet je een lijstje krijgen met de bij behorenden subcategorie enz enz.

Dus een soort pull down menu alleen in de form van een select box.

Maar ik kan het nergens vinden.

Hebben jullie een optie.

Alvast dank

Groet,

Patrick de Heer

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 10:08:35

- SanThe -

- SanThe -

27/11/2007 14:20:00
Quote Anchor link
Patrick schreef op 27.11.2007 14:16:
Nu wil een 1 select box waar je de categorie kan kiezen op de als je op de categorie staat moet je een lijstje krijgen met de bij behorenden subcategorie enz enz.

Welkom Patrick.

Maar zou je dit kunnen vertalen naar Nederlands. Het is mij in ieder geval niet duidelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Frank -

Frank -

27/11/2007 14:22:00
Quote Anchor link
Zoek maar eens op 'chained select', dan krijg je genoeg resultaten om mee aan de slag te gaan.

Patrick de heer

Patrick de heer

27/11/2007 14:35:00
Quote Anchor link
Ik bedoel 1 select box.

waarin je een categorie kan kiezen en ook meteen de subcategorie.

Dus geen chained select want dan krijg je een 2de select box.

Sorry voor het nogal onduidelijke verhaal.

Frank -

Frank -

27/11/2007 14:39:00
Quote Anchor link
Dan geef ik het op, ik heb echt geen flauw idee wat jij nu zoekt.

Quote:
Dus een soort pull down menu alleen in de form van een select box.
Wat is het verschil tussen een pull down menu en een select box?

Edit: Toch nog een brainwave: Bedoel je soms een optgroup?

@Bas/admins/moderaterors: Krijgen we ook punten voor het raden van de juiste oplossingen/vragen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Patrick de heer

Patrick de heer

27/11/2007 14:53:00
Quote Anchor link
Ja zoiets.

Alleen heb je hier categorie en subcategorie.

Maar ik wil dan dat je nog dieper kunt gaan.

Categorie>Subcategorie1>subcategorie2>subcategorie3>subcategorie3 enz enz.

Het moet werken als een selectbox want ik moet de waarden mee posten naar de volgende pagina.

Een pulldown menu werkt vaak met links en dit moet dus niet.

Ik moet de waarde van de laatst gekozen categorie doorzetten naar de volgende pagina.

Misschien kan ik zoon menu ombouwen. dat hij de gekozen waar laat zien en het id daarvan doorpost. Maar ik zou niet weten hoe dat zou moeten.

Groet,

Patrick de Heer

Frank -

Frank -

27/11/2007 14:58:00
Quote Anchor link
Met een optgroup is dat niet toegestaan, deze kent slechts 2 niveaus. Wil niet zeggen dat je er niet meer kunt maken, maar het is geen valide (x)HTML.

Een menu kan prima werken, geef iedere link zijn eigen id mee. Deze kun je op de vervolgpagina uitlezen en klaar ben je. Met een formulier werkt het ook prima, gewoon de POST of GET-value opvragen.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Patrick de heer

Patrick de heer

27/11/2007 15:03:00
Quote Anchor link
Ja maar hoe kan je er voor zorgen dat je hij het item wat je hebt gekozen blijft staan totdat je op submit drukt.

Dit kan volgens mij namelijk niet met een menu.

Frank -

Frank -

27/11/2007 15:10:00
Quote Anchor link
Dus kies je een formulier.

Patrick de heer

Patrick de heer

27/11/2007 15:20:00
Quote Anchor link
Ja dat is precies wat ik nodig heb.

En menu in een formulier die de gekozen waarde mee post.

Allen hoe ik dat moet doen??

Frank -

Frank -

27/11/2007 15:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<form action="" method="post">
<select name="naamvanhetveld">
    <option>--maak een keuze--</option>
    <optgroup label="groep 1">
        <option value="groep 1 keuze A">A</option>
        <option value="groep 1 keuze B">B</option>
        <option value="groep 1 keuze C">C</option>
    </optgroup>
    <optgroup label="groep 2">
        <option value="groep 2 keuze D">D</option>
        <option value="groep 2 keuze E">E</option>
    </optgroup>
</select>
<button id="submit" type="submit">volgende pagina</button>
</form>

Deze post keurig de gekozen waarde naar de in de action opgegeven pagina. Is toch niet zo vreselijk moeilijk?

Patrick de heer

Patrick de heer

28/11/2007 15:23:00
Quote Anchor link
Ja maar dan zit ik weer aan de maxima vast van een select box.

Ik moet namelijk tot ongeveer 6 subcategorieen diep.

IPV 2

Groet,

Patrick de Heer

Frank -

Frank -

28/11/2007 15:29:00
Quote Anchor link
Patrick schreef op 28.11.2007 15:23:
Ja maar dan zit ik weer aan de maxima vast van een select box.

Ik moet namelijk tot ongeveer 6 subcategorieen diep.

IPV 2

Groet,

Patrick de Heer
Ja, en? Het wordt of een optgroup of een chained select. Dat zijn eigenlijk wel de mogelijkheden die je hebt.

Voor een menu zou je nog met lists en css aan de slag kunnen gaan, wellicht is dat nog een oplossing. CSSplay, vraag wel om toestemming wanneer je hier gebruik van wilt maken.

PHP erik

PHP erik

28/11/2007 15:36:00
Quote Anchor link
Ik ben nog steeds erg benieuwd wat het verschil is tussen een selectbox en een pulldown menu.

Patrick de heer

Patrick de heer

28/11/2007 15:36:00
Quote Anchor link
Ja zoiets moet ik hebben alles dan als een form element.

En ik weet niet of dat mogelijk is

Jacco Engel

Jacco Engel

28/11/2007 15:39:00
Quote Anchor link
Mag het ook een JS oplossing zijn?

Maak het dan namelijk net een menu. Vervolgens doe je bij de onclick het volgende:

<script type="text/javascript">
function SelectItem(item)
{
document.getElementById("selected_item").value = item.InnerHTML
}
</script>
<input type="text" id="selected_item">
<a href="#" onclick="return SelectItem(this)" id="1">item</a>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel

Patrick de heer

Patrick de heer

28/11/2007 15:46:00
Quote Anchor link
Als het daarmee kan zou het mooi zijn

Jacco Engel

Jacco Engel

28/11/2007 15:50:00
Quote Anchor link
Maak gewoon een menuconstructie als waar frank al naartoe linkte. Dan kan ik je dan met JS wel een beetje op gang helpen

Patrick de heer

Patrick de heer

28/11/2007 15:55:00
Quote Anchor link
Ik heb als een menu contructie.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?
echo ("<ul id='Menu1' class='MM'>");
echo ("<li><a class='NOLINK'>Categorie</a>");
echo ("<ul>");
$categorie = mysql_query("SELECT * from ccb_categorie where categorie_helpdesk_id = '5'") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($categorie))
  {

echo ("<li><a class='NOLINK'>".$row['categorie_naam']."</a>");
    $parent = $row['categorie_id'];
    $subcategorie = mysql_query("SELECT * from ccb_subcategorie where subcategorie_parent = '$parent'") or die(mysql_error());
    if (!mysql_num_rows($subcategorie) == 0 )
    {

echo("<ul>");
    while ($rec = mysql_fetch_array($subcategorie))
    {

echo ("<li><a class='NOLINK'>".$rec['subcategorie_naam']."</a></li>");
    }

echo("</ul>");
    }

echo ("</li>");
  }

echo ("</ul>");

?>

Deze is nog niet 7 diep waar wel de basis.

Hoop dat je hier wat mee kunt

Patrick de heer

Patrick de heer

29/11/2007 14:57:00
Quote Anchor link
Ik heb nu een menu gemaakt.

Daarin word de naam meegegeven en een ID maar nu zou het ook fijn zijn als ik de goofd categorie mee kan posten.

Zodat je goed kunt zien wat je gekozen hebt.

Ik doen het nu zo.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        function invoegen(element){
        value=element.innerHTML.split("<");
        document.getElementById("zichtbaar").value=value[0];
        document.getElementById("onzichtbaar").value=element.id;
        }

echo "<li id='".$rec['subcategorie_id']."' onclick='invoegen(this);'>".$rec['subcategorie_naam']."";

<input type="hidden" id="onzichtbaar">
    <input type="text" disabled id="zichtbaar">

Dus ik post nu de id mee en de naam.

Maar ik wil ook de naam van de parent mee posten.

Is dit ook mogelijk?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.