Selected index
Code (php)
Ik heb hier een select gemaakt en wil graag de waarde displayen in een textbox ($i) alleen krijg geen verandering in $i, het lijkt net of die hem niet submit. overigens dit form staat wel in een groter form.
bvd
Je wilt de waarde die wordt gepost? Dan zul je $_POST['enddate'] moeten gebruiken in je text box ipv $i
$i gebruik je toch om mee te rekenen? met die plusjes
Ja Michael dat was ff stom van me:P maar nu loop ik nog tegen een andere probleem aan want het ene form waar de select in staat wordt overruled door het form van het gehele contactformulier, dus al met al werkt ie nu nog niet..
Ja klopt, maar dat geldt dus alleen in de for-loop.
>> het ene form waar de select in staat wordt overruled door het form van het gehele contactformulier
Moet ik nou gokken wat er gebeurt? :) Mogelijk heb je 2 form's. Je moet de select en de rest van het formulier natuurlijk maar in een form plaatsen als deze samen wilt submitten.
Toevoeging op 16/04/2014 10:31:41:
Waarom wil je sowieso de waarde uit de select over brengen na de input?
Ik zou dit anders niet doen met een POST, maar direct. Ik heb hier even een voorbeeldje geplaatst.
Ja oke dat begrijp ik maar ik wil de klant die het gehele contact formulier invult meteen laten zien wat de prijs is afhankelijk van de aantal maanden die hij/zij selecteert, en dat probeer ik met een tweede form, zie code hierboven
Beter met Javascript.
Voorbeeld gezien in de toevoeging? Hierbij wordt bij de select direct de waarde getoond. Die lijkt me voor de klant ook duidelijker.
Je kunt met Javascript alles 'live' berekenen en laten zien.
Kijk ook eens naar dit voorbeeld. Hier bereken ik de prijs gelijk op het moment dat je de aantallen aanpast. Duidelijker dan na de post.
Willem, Je kunt met Javascript alles 'live' berekenen en laten zien.
Kijk ook eens naar dit voorbeeld. Hier bereken ik de prijs gelijk op het moment dat je de aantallen aanpast. Duidelijker dan na de post.
Michael, ik had idd dat eerste voorbeeld gebruikt en hij werkte ook maar wist niet hoe ik die value moest opvangen om uiteindelijk te berekenen met een maandprijs. voorbeeld 2 laat dat wel zien
Kijk gerust in de broncodes van het 2e voorbeeld. Ik gebruik hier alleen wel jQuery (javascript framework). Wijkt dus af van de javascript die je nu gebruikt.
Bedankt voor de tip, maar kan weinig vinden in de broncode:$
hier te vinden.
Om die te gebruiken moet je dus wel eerst jQuery inladen, maar misschien dat het ook wel te uitgebreid is voor wat je wil..
De javascript is Om die te gebruiken moet je dus wel eerst jQuery inladen, maar misschien dat het ook wel te uitgebreid is voor wat je wil..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<script>
function myFunction(document.getElementById('text_content').value,b) {
return document.getElementById('text_content').value * b;
}
document.getElementById("text_content2").innerHTML = myFunction(4, 3);
</script>
<td><form name="1" action="onlineorder.php" method="POST" id="Form3" > <select name="enddate" id="einddatum" onchange="document.getElementById('text_content').value=this.value"> <?php
for($i=1; $i<=24; $i++){
echo'<option value="'.$i.'"';
echo '>'.$i.'</option>';
}
?></select></form> <input type="text" name="test_text" id="text_content" /><input type="text" name="test_text2" id="text_content2" /></td>
function myFunction(document.getElementById('text_content').value,b) {
return document.getElementById('text_content').value * b;
}
document.getElementById("text_content2").innerHTML = myFunction(4, 3);
</script>
<td><form name="1" action="onlineorder.php" method="POST" id="Form3" > <select name="enddate" id="einddatum" onchange="document.getElementById('text_content').value=this.value"> <?php
for($i=1; $i<=24; $i++){
echo '>'.$i.'</option>';
}
?></select></form> <input type="text" name="test_text" id="text_content" /><input type="text" name="test_text2" id="text_content2" /></td>
Ik heb nu dit:$ ik weet niet of ik ergens in de buurt zit maar de 2e textbox(id=textcontent2) wordt nog niet gevuld
hier wat aan?
Misschien heb je omfg haha jazeker! :P daarmee kom ik er denk ik wel uit, laat het nog wel even weten of het me gelukt is! Bedankt in ieder geval
voorbeeld als ik goed begrijp dat de select het aantal is en er nog een prijs bij moet.
Misschien een beter Toevoeging op 16/04/2014 12:04:12:
Hij werkt! top, bedankt man!
Graag gedaan. Mocht er nog iets zijn dan horen we het wel weer.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<script>
function getPrice(price) {
document.getElementById('text_content').value=price.value;
document.getElementById('text_contents').value = '\u20ac' + document.getElementById('text_content').value * <?php echo $w; ?>;
}
$(function Test(test) {
var hidderValue = document.getElementById('text_content').value;
$(".firstcal").datepicker({
dateFormat: "dd/mm/yy",
onSelect: function(dateText, instance) {
date = $.datepicker.parseDate(instance.settings.dateFormat, dateText, instance.settings);
date.setMonth(date.getMonth() + hidderValue);
$(".secondcal").datepicker("setDate", date);
}
});
$(".secondcal").datepicker({
dateFormat: "dd/mm/yy"
});
});
</script>
<td>Aantal maanden </td>
<td><select name="enddate"id="einddatum" onchange="getPrice(this)">
<?php
$x=200;
for($i=1; $i<=24; $i++)
{
echo '>'.$i.'</option>';
}
?>
</select>
<input type="text" name="test_text" id="text_content" value="1" onchange="Test(this)" />
function getPrice(price) {
document.getElementById('text_content').value=price.value;
document.getElementById('text_contents').value = '\u20ac' + document.getElementById('text_content').value * <?php echo $w; ?>;
}
$(function Test(test) {
var hidderValue = document.getElementById('text_content').value;
$(".firstcal").datepicker({
dateFormat: "dd/mm/yy",
onSelect: function(dateText, instance) {
date = $.datepicker.parseDate(instance.settings.dateFormat, dateText, instance.settings);
date.setMonth(date.getMonth() + hidderValue);
$(".secondcal").datepicker("setDate", date);
}
});
$(".secondcal").datepicker({
dateFormat: "dd/mm/yy"
});
});
</script>
<td>Aantal maanden </td>
<td><select name="enddate"id="einddatum" onchange="getPrice(this)">
<?php
$x=200;
for($i=1; $i<=24; $i++)
{
echo '>'.$i.'</option>';
}
?>
</select>
<input type="text" name="test_text" id="text_content" value="1" onchange="Test(this)" />
Toevoeging op 16/04/2014 14:02:22:
Nu ben ik bezig met het veranderen van de datum dus als je een begin datum uitvoert wil ik de einddatum afhankelijk van de hoeveelheid maanden die geselecteerd zijn uit laten rekenen, de code ansich werkt alleen hij pakt de value niet die ik in de functie TEST als variabele heb aangemaakt
Als je die hier even kunt toevoegen hebben we gelijk een werkend voorbeeld die jouw probleem omschrijft.