selecteren op categorie
Jurgen B
28/08/2006 19:17:00Hallo,
Ik heb een klein systeem gemaakt waarin je bepaalde info naar de database kan sturen en deze er ook weer uit kan halen.
De database heeft de tabel "donaties". daarin heb ik 4 velden gemaakt.
ID
bedrijf
categorie
donatie
Nou heb ik via SELECT * FROM donaties ORDER BY donatie DESC een overzicht van alle donaties met de hoogste donatie helemaal bovenaan.
Ik heb een formulier die de gegevens naar de database verstuurd en daarin zit de optie categorie dit is een dropdownmenu en daarin zijn 4 opties.
Nu wil ik graag een code hebben zodat ik op categorie kan selecteren en binnen die categorie op prijs.
Wie kan me daar bij helpen?
Alvast bedankt
Ik heb een klein systeem gemaakt waarin je bepaalde info naar de database kan sturen en deze er ook weer uit kan halen.
De database heeft de tabel "donaties". daarin heb ik 4 velden gemaakt.
ID
bedrijf
categorie
donatie
Nou heb ik via SELECT * FROM donaties ORDER BY donatie DESC een overzicht van alle donaties met de hoogste donatie helemaal bovenaan.
Ik heb een formulier die de gegevens naar de database verstuurd en daarin zit de optie categorie dit is een dropdownmenu en daarin zijn 4 opties.
Nu wil ik graag een code hebben zodat ik op categorie kan selecteren en binnen die categorie op prijs.
Wie kan me daar bij helpen?
Alvast bedankt
PHP hulp
17/11/2024 23:48:46PHP erik
28/08/2006 19:23:00Bevindt de categorie zich in een andere tabel tekstueel en is dit een integer-verwijzing daar naartoe?
Dan wordt het iets als:
Dan wordt het iets als:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT
donaties.bedrijf,
categorieen.categorie,
donaties.donatie
FROM
donaties,
categorieen
WHERE
categorieen.id = donaties.categorie
ORDER BY
categorieen.categorie ASC,
donaties.donatie DESC
donaties.bedrijf,
categorieen.categorie,
donaties.donatie
FROM
donaties,
categorieen
WHERE
categorieen.id = donaties.categorie
ORDER BY
categorieen.categorie ASC,
donaties.donatie DESC
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
Jurgen B
29/08/2006 11:22:00Nou ik bedoel het zo ...
Ik heb in het veld categorie 4 opties staan. Bouw, groothandels, detailhandel, autobranche.
Nu wil ik bijv alle donaties zien van de categorie bouw.
Kan dat?
@PHPerik:
categorie is gewoon een veld in de tabel. Dus nee het staat niet in een aparte tabel
Ik heb in het veld categorie 4 opties staan. Bouw, groothandels, detailhandel, autobranche.
Nu wil ik bijv alle donaties zien van de categorie bouw.
Kan dat?
@PHPerik:
categorie is gewoon een veld in de tabel. Dus nee het staat niet in een aparte tabel