selecteren uit database / cronjob

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niek -

Niek -

07/03/2011 21:40:45
Quote Anchor link
hallo,

ik wil een scriptje maken voor de volgende situatie maar ben er nog niet uit hoe ik hier het beste mee kan beginnen:

per team (team_ID) worden er meerder rapporten toegevoegd op 1 dag (24uur)(ieder rapport heeft een timestamp). het kan voorkomen dat er voor een team geen rapport wordt geplaatst die dag.

De rapporten staan in 1 tabel in de database. de teams staan in een andere tabel met meerdere aanvullende gegevens onder andere de ranking.

nu is mijn bedoeling, met behulp van een cronjob(d8 ik), dat voor ieder team dat 1 of meer rapporten heeft(dit moet eerst bepaald worden) in die 24 uur de waarde +1 wordt opgeteld bij de ranking.

Waarvan kan ik hierbij het beste gebruik maken om het script op te bouwen die de teams selecteert en de waarde +1 toekent?
Gewijzigd op 07/03/2011 22:15:41 door Niek -

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 23:08:17

Kris Peeters

Kris Peeters

08/03/2011 09:16:16
Quote Anchor link
Dat rapport, wat staat daar in?

Gaat dit trouwens over sport?

Waarschijnlijk is het niet nodig om met cronjobs te werken.

Wat die ranking betreft: waarschijnlijk is het beter om die ranking niet als veld te hebben, maar in plaats daarvan de punten per wedstrijd bij te houden.
Nu, ik mis de volledige context waardoor het speculeren blijft.

Niek -

Niek -

08/03/2011 17:51:37
Quote Anchor link
gaat over rapporten voor geheime radio zenders. die rapporten staan in de database. aan de hand van de rapporten moet er een soort top 10 worden gemaakt. zeg maar de zender die de meeste dagen een rapport heeft staat boven aan(t aantal rapporten moet niet meetellen, zo maken de kleinere stations ook kans)

Joren de Wit

Joren de Wit

08/03/2011 17:58:13
Quote Anchor link
Een top 10 is iets dynamisch, daar hoef je in dit geval waarschijnlijk geen scores voor op te slaan.

Zodra de top 10 opgevraagd wordt, kijk je simpelweg naar alle rapporten in je database. Tel per station het aantal dagen waarop 1 of meerdere rapporten zijn aangemaakt (waarschijnlijk iets met COUNT(DISTINCT(datumveld)) en GROUP BY station). Dit aantal kun je vervolgens aflopend sorteren en met LIMIT zorgen dat je alleen de eerste 10 records selecteert.

Je zou ook nog een WHERE clausule toe kunnen voegen waarin je bijvoorbeeld een periode aangeeft waarover de top 10 bepaald moet worden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.