Selecteren vanaf nu tot over 7 dagen
Shamrock Modelbouw
24/05/2014 09:21:41Hallo,
Ik wil uit de database graag waarden selecteren waarvan de datum tussen nu en over 7 dagen ligt.
Ik heb dit geprobeerd met de volgende code maar hij laat alles zien (ook waarbij de "date_check" over bijvoorbeeld 20 dagen is).
Date_check is van het formaat date
Deze code werkt niet bij mij:
Hoe kan ik dit werkend krijgen?
Ik wil dus uit de database alle gegevens selecteren waarbij het veld "date_check" de datum heeft die tussen vandaag en over 7 dagen ligt
Bedankt!
Ik wil uit de database graag waarden selecteren waarvan de datum tussen nu en over 7 dagen ligt.
Ik heb dit geprobeerd met de volgende code maar hij laat alles zien (ook waarbij de "date_check" over bijvoorbeeld 20 dagen is).
Date_check is van het formaat date
Deze code werkt niet bij mij:
Code (php)
1
SELECT * FROM `cms_openingstijden_speciaal` WHERE actief='on' AND DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 7 DAY) <= date_check ORDER BY date_check ASC
Hoe kan ik dit werkend krijgen?
Ik wil dus uit de database alle gegevens selecteren waarbij het veld "date_check" de datum heeft die tussen vandaag en over 7 dagen ligt
Bedankt!
PHP hulp
17/11/2024 01:26:40De functie DATEDIFF(expr1, expr2) berekent een verschil in dagen als expr1 - expr2. Probeer het eens met DATEDIFF(date_check, CURDATE()).