selectieboxen koppelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karin php

Karin php

12/08/2010 12:14:59
Quote Anchor link
Wie o wie? Ik heb een mysql database aan een site gekoppeld met zoekvelden waarbij je met dropdown boxen een keuze maakt voor items uit de database. Dit werkt goed, maar nu wil ik de selectieboxen koppelen: dus als je in de selectiebox provincie ‘Gelderland’ selecteert dat je dan in de selectiebox plaats alleen nog maar plaatsen uit de provincie Gelderland krijgt, die inde mysql-tabel deprovincie-id van Gelderland hebben. Ik wil er ook nog een derde box aan koppelen met items uit die plaats. Dit lijkt vrij simpel maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kom nergens een geschikt voorbeeld tegen. Heb ergens gelezen dat het met AJAX moet, maar de voorbeelden die ik daarvan tegenkom werken niet met mysql. Weet iemand hoe je dit eenvoudig kan doen?

PHP hulp

PHP hulp

14/03/2025 03:56:30

Sven bastiaansen

sven bastiaansen

22/08/2010 23:40:01
Quote Anchor link
heb je alwel eens geprobeert een variable op te roepen na de opgegeven optie (de inner join)?

- Raoul -

- Raoul -

22/08/2010 23:51:25
Quote Anchor link
Dan moet je het speciale selectbox-koppel commando gebruiken...

Karin php

Karin php

02/09/2010 16:22:04
Quote Anchor link
Hoe dan?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.