selectielink uit kolom van tabel
jon
14/09/2005 15:47:00Hoi Ik heb een vraagje ik ben bezig met een systeempje hierin heb ik 2 tabellen 1 met rommelmarkt en gegevens en 1 met provincie(id en naam). Nu wil ik op een overzichtspagina links neerzetten van de provincies neerzetten. indien men op bijvoorbeeld brabant klikt dat men alle rommelmarkten onder elkaar ziet in brabant.
die pagina die het toont heb ik al enkel ik zit te klooien met die link.
hoe kan ik het beste een link maken die 1 provincie toont uit een kolom
die pagina die het toont heb ik al enkel ik zit te klooien met die link.
hoe kan ik het beste een link maken die 1 provincie toont uit een kolom
PHP hulp
25/11/2024 10:05:59TnT -
14/09/2005 15:57:00Als je in de database bij de tabel rommelmarkt een veld aan een provincie aanmaakt en dan een nummer per provincie geeft, dan kan je bijvoorbeeld in de link een naam zetten zoals, www.pagina.nl/index.php?provincie_id=1
Gewijzigd op 14/09/2005 15:59:00 door TnT -
jon
14/09/2005 16:32:00heb het zo geprobeerd: <a href="rommelmarkt_details.php?provincie_naam=Brabant">
maar helaas pagina bleef wit
het opslaan gebeurt doormiddel van een dropdown lijst. kan ik anders zorgen dat de bezoeker brabant ziet maar het cijfer 1 opgeslagen word?
zo ja hoe?
maar helaas pagina bleef wit
het opslaan gebeurt doormiddel van een dropdown lijst. kan ik anders zorgen dat de bezoeker brabant ziet maar het cijfer 1 opgeslagen word?
zo ja hoe?
Gewijzigd op 14/09/2005 16:38:00 door jon
TnT -
14/09/2005 16:50:00ja sorry was ook niet helemaal de goede code nog, je mist nog wat. je moet bij de SQL Connectie Query nog neerzetten SELECT rommelmarkt FROM je database WHERE provincie_id=$_get["provincie_id"]
Met de dropdown dat doe je doormiddel van de value. dus dan zeg je echo'<select name="provincie"><option value="'.$line[provincie_id].'">".$line[provincie_naam]."</option>"
Met de dropdown dat doe je doormiddel van de value. dus dan zeg je echo'<select name="provincie"><option value="'.$line[provincie_id].'">".$line[provincie_naam]."</option>"