Seo unieke titels

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »
Arjen Steensma

Arjen Steensma

10/05/2012 23:13:34
Quote Anchor link
Ik wil unieke url's creeeren in mijn database mbt SEO.

Als ik een nieuwe topic aanmaak wil ik controleren of de titel al in de database bestaat en als deze bestaat, uniek maken met een getal, eigenlijk alla wordpress.

Voorbeeld wat ik op wil slaan:
"dit-is-een-titel"

Wanneer deze titel bestaat wil ik van deze titel maken:

"dit-is-een-titel-1"

En wanneer deze al bestaat:

"dit-is-een-titel-2"

Kan iemand mij een voorbeeld geven hoe ik zoiets in elkaar programmeer?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 08:55:26

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

10/05/2012 23:31:44
Quote Anchor link
Je kan toch bij het aanmaken bij een nieuw menu item controleren of de naam al bestaat en dan vragen of de gebruiker een andere naam in wilt voeren omdat deze al bestaat?!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
select naam from menu where naam = $_POST['invoer']

Jurgen B

Jurgen B

10/05/2012 23:33:34
Quote Anchor link
Ik zou een COUNT query uitvoeren voordat de titel geinsert wordt. Het resultaat van die query is het nummer dat je toevoegt achter de titel. Tenzij het er 0 zijn uiteraard ;)

Wouter J

Wouter J

10/05/2012 23:35:28
Quote Anchor link
En volgens mij heeft SQL ook nog UNIQUE en DISINCT (?) om te zorgen dat iets uniek is.

Jurgen B

Jurgen B

10/05/2012 23:41:44
Quote Anchor link
Een UNIQUE constraint zorgt ervoor dat een waarde maar eenmalig mag voorkomen binnen die kolom(men). DISTINCT laat alleen unieke resultaten zien bij een SELECT binnen die kolom(men).

Wat Arjen wil is titels nummeren zodat ze uniek blijven als ze al eerder zijn ingevoerd. Dat kan je niet met UNIQUE/DISTINCT.
Gewijzigd op 10/05/2012 23:42:08 door Jurgen B

Arjen Steensma

Arjen Steensma

10/05/2012 23:58:23
Quote Anchor link
@ Jurgen: helemaal goed, denk niet zo makkelijk:

Marco PHPJunky op 10/05/2012 23:31:44:
Je kan toch bij het aanmaken bij een nieuw menu item controleren of de naam al bestaat en dan vragen of de gebruiker een andere naam in wilt voeren omdat deze al bestaat?!

Code (php)
1
select naam from menu where naam = $_POST['invoer']

De optie van een count is een goeie, wat denk ik wel werk.

Heb je een script voorbeeld?
Gewijzigd op 10/05/2012 23:58:55 door Arjen Steensma

Jurgen B

Jurgen B

11/05/2012 00:11:23
Quote Anchor link
Terwijl ik het voorbeeld maakte bedacht ik me dat je ook gewoon een SELECT title kan doen en mysql_num_rows kan gebruiken in plaats van de COUNT() methode.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$result
= mysql_query('
    SELECT id
    FROM articles
    WHERE title = "'
. mysql_real_escape_string($_POST['title']) . '"'
);

if ($result === false) {
    echo 'De query is mislukt: ' . mysql_error();
}
elseif (mysql_num_rows($result) > 0) {
    /* De titel komt al voor, voeg het nummer toe
    Ik ga er vanuit dat je een functie hebt die
    dashed dus ik voeg alleen een spatie in voor het nummer */

$_POST['title'] .= ' ' . $mysql_num_rows($result);
}

/* Query die $_POST['title'] in database invoert */
?>
Gewijzigd op 11/05/2012 00:19:07 door Jurgen B

Victor -

Victor -

11/05/2012 09:26:14
Quote Anchor link
COUNT is sneller
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$result
= mysql_query('
    SELECT COUNT(id) AS aantal
    FROM articles
    WHERE title = "'
. mysql_real_escape_string($_POST['title']) . '"'
);

if ($result === false) {
    echo 'De query is mislukt: ' . mysql_error();
}
elseif ($aantal = mysql_fetch_assoc($result)['aantal'] != 0) {
    /* De titel komt al voor, voeg het nummer toe
    Ik ga er vanuit dat je een functie hebt die
    dashed dus ik voeg alleen een spatie in voor het nummer */

$_POST['title'] .= ' ' . $aantal++;
}

/* Query die $_POST['title'] in database invoert */
?>

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

11/05/2012 10:18:35
Quote Anchor link
Je kan ook altijd nog je id en titel in de url zetten zoals hier :
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/seo-unieke-titels/84552/last/
Zoals je hier kan zien staat hier dan de ^Titel^ en hier het ^id^
Gewijzigd op 11/05/2012 10:19:18 door Bas van de Steeg

Jurgen B

Jurgen B

11/05/2012 10:44:58
Quote Anchor link
Over snelheid had ik nog niet echt nagedacht. In dat geval COUNT() gebruiken, maar dan niet $aantal++ want als er bijv. al een rij bestaat returned hij een 1. Dat is ook het nummer dat je wilt toevoegen achter de titel in dat geval.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.