SEO vraag/mening
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Maar de informatie is wel op de pagina te vinden, echter wil ik geen locaties zichtbaar in headers hebben staan. Stel Bedrijf X komt uit Amsterdam en levert onder andere IT diensten. Om dit duidelijk te maken aan Google kun je dit dus heel goed in een header plaatsen, echter wil ik niet dat gebruikers er Amsterdam zien staan.
Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en levert IT Diensten, dus de bezoeker is niet misleid met valse informatie. Maar om de header nu IT Diensten Amsterdam te noemen en zo op de pagina weer te geven ziet er natuurlijk niet uit.
Daarom zou het handig zijn om dat soort informatie niet zichtbaar op de site te zetten, nogmaals alle woorden die in de onzichtbare header zouden staan zijn relevant aan de pagina waarop de bezoeker zich bevindt.
Neem dit nou van mij aan. Wat jij wil moet je echt niet doen. Google kent al dit soort trucjes al lang. Die zijn al duizenden keren bedacht. Op het moment dat je een penalty krijgt ben je helemaal niet meer vindbaar en ben je de sigaar.
Daarnaast... wat maakt het uit als "Amsterdam" in de tekst staat? Mogen de bezoekers niet weten dat het in Amsterdam gevestigd is?
Toevoeging op 10/01/2013 14:15:10:
In de link van Tim slootweg lijkt het me dat je de alt van een image wellicht kunt gebruiken....dan heb je je header plaatje en dan zet je in de alt IT diensten Amsterdam....maar toch...als het me niet duidelijk is dat het een dienst in amsterdam is..ben ik daar weer weg op zoek naar een volgende...
Uiteraard mogen ze dat weten, maar dat ga je toch niet in elke header zetten in je pagina.
@Tim,
Die link heb ik zelf al 3 posts terug geplaatst ;-)
@No One,
Het is toch gewoon zichtbaar waar een bedrijf zich bevindt? Elk bedrijf heeft toch een contact pagina met gegevens, dat is verplicht. Maar misschien lever je wel door heel Nederland, waarom zou je dan Amsterdam in je header zetten? Zo jaag je mensen weg die denken dat je dan ALLEEN maar in Amsterdam levert.
Chris NVT op 10/01/2013 14:22:00:
@No One,
Het is toch gewoon zichtbaar waar een bedrijf zich bevindt? Elk bedrijf heeft toch een contact pagina met gegevens, dat is verplicht. Maar misschien lever je wel door heel Nederland, waarom zou je dan Amsterdam in je header zetten? Zo jaag je mensen weg die denken dat je dan ALLEEN maar in Amsterdam levert.
Het is toch gewoon zichtbaar waar een bedrijf zich bevindt? Elk bedrijf heeft toch een contact pagina met gegevens, dat is verplicht. Maar misschien lever je wel door heel Nederland, waarom zou je dan Amsterdam in je header zetten? Zo jaag je mensen weg die denken dat je dan ALLEEN maar in Amsterdam levert.
Dan plaats je toch gewoon een <p> onder de header met daarin de onderstaande tekst:
Levering in heel Nederland (gevestigd in Amsterdam).
Probleem opgelost.
wat ook netjes is is een footer...als je bijv FAQ, diensten etc daar onder in een lijstje neerzet zoals http://www.comparemysolar.nl/ het geval is... of je zet het in je copyright footer: copyright blabla bla IT diensten, Amsterdam??
Toevoeging op 10/01/2013 14:30:10:
overigens..ik wil in een oog opslag kunnen zien wat en waar je levert...als je bijv al iets plaatst over pakketdienst 24u ofzoiets weet ik al dat je overal levert...
Nee natuurlijk is het probleem zo niet opgelost. Het gaat erom dat headers (H1 t/m H6) hoger gerankt worden dan <p>. Een paragraaf is een lap tekst, geen header. Het gaat hier om ranking he, niet hoe je de info op je site zet. H1 is het belangrijkste en H6 het minst, daarom heb ik dit topic gestart ;-)
@No One,
Het zelfde geld hier ook, dit betreft page ranking en niet 'hoe plaats ik info'. Nogmaals H1 is het meest belangrijk voor Google en H6 het minst, paragraven komen daaronder.
En ik raad altijd aan dit soort dingen niet toe te passen. Gewoon de juiste tekst neerzetten en gewoon zorgen dat het voor je bezoekers allemaal duidelijk is is genoeg. Mensen richten zich over het algemeen veel en veelste veel op de zoekrobot. Zorg dat je content goed is en je dagelijks mensen trekt, dan komen de rankings vanzelf.
Als de plaats van een bepaald bedrijf zo belangrijk is is het waarschijnlijk dat jij gevonden wilt worden wanneer mensen op 'X bedrijf amsterdam' zoeken. In dat geval raad ik je eens aan naar geotagging te kijken.
En die meta tags, alsjeblieft vergeet dat, dat is ouderwets (de keywords en description ten minste). Richt je veel liever op bijv. microformats om voor google de juiste dingen aan te geven Misschien dat je op deze manier ook wat kunt weergeven voor de robot en niet voor de bezoeker in een link element.
Als laatste, sinds HTML5 is de betekenis van de heading elementen veranderd. Lees meer hierover op html5doctor.
ranking gaat volgens mij meer om hoeveel bezoek je hebt, hoeveel mensen er naar je site linken etc....de woorden in de HTML zijn alleen maar inhoudelijk gericht zodat je site relevant is...
Je kunt natuurlijk wel dit doen:
<h1>Internet diensten - levering in heel Nederland</h1>
<h2>gevestigd in Amsterdam</h2>
Nu staat het in een <h2> kop. Deze kop kun je dan kleiner maken en minder opvallend.
Daarnaast stelregel: schrijf je content voor een bezoeker en niet voor een zoekmachine. Goeie content zorgt voor meer bezoekers. Meer bezoekers zorgt voor hogere ranking.
@Wouter,
Dank je voor de linkjes ik zal daar eens naar gaan kijken.
@Ozzie,
De content is altijd voor de bezoeker (althans wanneer ik een site ontwerp), maar je dient zeker rekening te houden met Google en andere bots. Dit noemt men SEO Optimisation, en daar komt redelijk wat bij kijken.
@No One,
Nee HTML is niet niet alleen inhoudelijk gericht.
Gewijzigd op 10/01/2013 17:09:51 door Chris PHP
Chris NVT op 10/01/2013 17:04:02:
@Ozzie,
De content is altijd voor de bezoeker (althans wanneer ik een site ontwerp), maar je dient zeker rekening te houden met Google en andere bots. Dit noemt men SEO Optimisation, en daar komt redelijk wat bij kijken.
De content is altijd voor de bezoeker (althans wanneer ik een site ontwerp), maar je dient zeker rekening te houden met Google en andere bots. Dit noemt men SEO Optimisation, en daar komt redelijk wat bij kijken.
Uiteraard ben ik bekend met SEO (Search Engine Optimisation), maar je moet altijd primair je content aanbieden voor de gebruiker. Daarnaast moet je je content "slim" schrijven, zodat ook zoekmachines ermee overweg kunnen.
Vandaar dat ik dus kwam met 'verborgen' teksten ;-) dat leek me namelijk 'slim' schrijven haha. Echter wil ik niet het risico lopen dat mijn klant uit Google gehaald wordt door misbruik (grof woord maarja) dat ik als bedrijf gemaakt heb, voor betere resultaten.
Ik had deze methode nog nooit toegepast, vandaar dat ik hier jullie meningen graag wilde hebben.
Een aantal jaren geleden inmiddels alweer was er een webdesign bureau in de buurt van Den Bosch dat "bekend" stond om dit soort trucjes. Google kwam erachter en het bedrijf kreeg een penalty waardoor het voor langere tijd niet meer tevoorschijn kwam in de zoekresultaten van Google. Echter... niet alleen het webdesign bureau kreeg die penalty. Ook al hun klanten, want ook in hun websites waren al deze fijne trucjes ingebouwd. Leg dat maar eens uit aan je klanten. Aiiii...... :)
Quote:
De content is altijd voor de bezoeker (althans wanneer ik een site ontwerp), maar je dient zeker rekening te houden met Google en andere bots. Dit noemt men SEO Optimisation, en daar komt redelijk wat bij kijken.
Chris, geloof me. De grote websites, denk bijv. aan nettuts+ of css-tricks, hebben echt niet nagedacht over SEO en verborgen teksten. Zoals ik net al zei: Schrijf goede content, zorg dat klanten naar je website komen en terug komen en zorg dat mensen naar je gaan linken (wat een gevolg van de eerste 2 doelen is), als dat allemaal in orde is komt die hoge ranking vanzelf.
Het is een groot verschil of je nu een bedrijf bent of zoals jou voorbeelden een tutorial site bent. Bedrijven website's bieden een heel ander soort informatie dan tutorial site's doen. Dat is een beetje appels met peren vergelijken in mijn mening.
Uiteraard moet de content nuttig zijn, maar ook SEO moet tegenwoordig aan gedacht worden zeker voor bedrijven site's. Denk aan de concurrentie, je wil immers eerder dan hun in Google voorkomen en niet ergens onderaan of zelfs niet eens op de eerste pagina.
Dat kun je niet bereiken met alleen nuttig content, daar moet je toch echt wat meer voor doen.
www.itdiensten-amsterdam.nl
maarja wie ben ik...dat was vroeger...nu moeten we met vieze truukjes en goedkope baggerzooi de concurrentie voorblijven...want mijn directeuren salaris, die moet wel gigantisch zijn...
@Chris...twitter, facebook, blogs...mensen praten er over....goh...die IT diensten in amsterdam..die leveren wel erg goede kwaliteitswerk...moet je ook eens heen gaan: maarja wie ben ik...dat was vroeger...nu moeten we met vieze truukjes en goedkope baggerzooi de concurrentie voorblijven...want mijn directeuren salaris, die moet wel gigantisch zijn...
We hebben het hier over website's en SEO en niet promotie via Social Media.
Gewijzigd op 11/01/2013 10:33:22 door Chris PHP
maak search engine friendly urls. volg alle tips op omtrent het Search Engine Optimalisatie and stick with it...
Gewijzigd op 11/01/2013 10:41:19 door No One