SEO website
ik heb vooral problemen dat mijn urls niet SEO vriendelijk zijn volgens mij maar d.m.v de htaccess bestand is mij niet gelukt om dit goed te zetten.
heeft er iemand handige links en/of tips om dit te realiseren?
of kan iemand me hierbij helpen?
het gaat om http://www.reshadfarid.nl
Dit zou eigenlijk wel bij jou moeten werken in .htaccess.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
RewriteEngine on
RewriteRule ^home$ index.php?page=$1 [L]
RewriteRule ^about$ index.php?page=$1 [L]
RewriteRule ^about$ index.php?page=$1 [L]
Als je dan je linken maakt als <a href="home">home</a> dan zal dit moeten werken normaal. Tenminste het werkt bij mij. Er is een manier om mijn voorbeeld anders te doen. Alleen die andere manier heb ik ook nooit werkend gekregen. Misschien kan iemand anders op het forum jou daar wel beter in helpen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
$array = array(1 => 'Home', 2 => 'About', 3 => 'Contact', 4 => 'Portfolio');
$menu = '';
foreach($array as $k=>$v)
{
if(isset($_GET['page']) and $_GET['page'] == $k)
{
$class = 'active';
}
else
{
$class = 'inactive';
}
$menu .= '<li><a class="'.$class.'" href="index.php?page='.$k.'">'.$v.'</a></li>';
}
echo '
<ul>
'.$menu.'
</ul>
';
?>
$array = array(1 => 'Home', 2 => 'About', 3 => 'Contact', 4 => 'Portfolio');
$menu = '';
foreach($array as $k=>$v)
{
if(isset($_GET['page']) and $_GET['page'] == $k)
{
$class = 'active';
}
else
{
$class = 'inactive';
}
$menu .= '<li><a class="'.$class.'" href="index.php?page='.$k.'">'.$v.'</a></li>';
}
echo '
<ul>
'.$menu.'
</ul>
';
?>
vervolgens met een switch haal ik de juiste pagina op.
ik ga gelijk even jou manier uitproberen frank :)
Zal je van
Veranderen naar
Dan zal het op zelfde over komen als ik zeg
dit is wat ik gedaan heb
RewriteEngine on
RewriteRule ^about$ index.php?page=$2 [L]
RewriteRule ^contact$ index.php?page$3 [L]
RewriteRule ^portfolio$ index.php?page$4 [L]
Want als je die laat met index.php?page= dan zal hij ook die url tonen.
En als je het zo doet?
RewriteEngine on
RewriteRule ^home$ index.php?page=1 [L]
RewriteRule ^about$ index.php?page=2 [L]
RewriteRule ^contact$ index.php?page=3 [L]
RewriteRule ^portfolio$ index.php?page=4 [L]
Als dit ook niet werkt ben ik even uit mijn htaccess kennis. Bovenstaande is wat ik gebruik op mijn site en wel goed werkt. Alleen zoals ik al zij, moet er een manier zijn om bovenstaande makkelijke te doen. Maar deze mogelijkheid heb ik ook nog niet gevonden.
en wat moet ik in mn menu aanpassen dan ?
Daarnaast is het handig om voor jezelf een aantal keywords te bedenken waarop je gevonden wil worden. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat Google kan zien dat die keywords relevant zijn voor jouw website. Wat ik nu zie is een naam van de website: reshadfarid.nl.nl. Vervolgens is de titel van de pagina Webdesign Portfolio en staat er boven aan de pagina heel groot Portfolio. Dit gaat zo niet werken. Allereerst omdat elke pagina dus kennelijk hetzelfde is, want de titel is hetzelfde. Google zal dan dus ook niet de andere pagina's meenemen in de zoekresultaten.
Punten van aanpassing in de volgorde van belangrijkheid:
- Zorg ervoor dat er relevante content op je website komt. Dus unieke teksten waarin jij uitlegt wat je doet, hoe je werkt etc. Hier hebben de gebruikers wat aan en kan Google je op indexeren.
- Zorg ervoor dat je elke pagina los optimaliseert en een eigen titel en headers geeft die relevant zijn voor die pagina. Geen titels en headers die op elke pagina hetzelfde zijn
- Maak de URLs zo dat ze de keywords bevatten waar jij op gevonden wil worden en die ook relevant zijn voor die pagina.
Het belangrijkste blijft: kijk naar de gebruiker en probeer die beter te helpen! Dan zal Google je ook beter indexeren. Daarnaast zal je merken dat als jij unieke goede content hebt of veel klanten tevreden stelt, mensen naar jouw website gaan linken vanuit hun eigen website of blogs. Dit levert je pagerank op wat weer meegenomen wordt in hoe hoog je in Google komt.
Offtopic:
Als ik je verder nog wat tips mag geven zou ik ook je design van je website herzien. Zorg er bijvoorbeeld voor dat onderdelen van de pagina netjes uitlijnen (header, met tekst op de pagina, met updates en footer). Doordat nu alles scheef staat wordt de pagina heel rommelig en moeilijk te lezen.
dankjewel voor de uitleg! ik ben inderdaad momenteel hard bezig met de content en de updates daar ben ik al wat aan het experimenteren om dat anders uit te laten zien maar ik heb daar momenteel even geen inspiratie voor. ik ga je tips proberen zo goed mogelijk toe te passen.
Wat je in menu even moet veranderen is het volgende zoals in eerder reactie vermelde.
Zal je van
Veranderen naar
Gewijzigd op 02/04/2012 14:50:07 door Frank WD
dat gaat niet werken frank want dan kom ik niet meer op mn pagina's :)
Gewijzigd op 02/04/2012 15:54:13 door gerhard l
404 pagina..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f
RewriteRule ^ - [L]
RewriteRule ^([^/]*)$ /index.php?u=$1 [NC,L]
RewriteRule ^([^/]*)/$ /index.php?page=$1 [NC,L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f
RewriteRule ^ - [L]
RewriteRule ^([^/]*)$ /index.php?u=$1 [NC,L]
RewriteRule ^([^/]*)/$ /index.php?page=$1 [NC,L]
De eerste regel: www.mijnsite.nl/abc = www.mijnsite.nl/?u=abc
De tweede regel: www.mijnsite.nl/pagina/ = www.mijnsite.nl/?page=pagina
hmm ik zet hem zo als .htaccess op mijn website maar geen result kan het zijn dat ik mijn bestand op de verkeerde plek bewaar? ( .htaccess ) ik heb hem nu gewoon in de rootmap net als alle andere dingen..
Bijv:
Als je nu naar mijnsite.nl/post/hello-world/ gaat zie je de pagina show_post.php?slug=hello-world. Maar het is niet zo dat als je naar mijnsite.nl/show_post.php?slug=lorem-ipsum deze url omgebouwd wordt naar mijnsite.nl/post/lorem-ipsum/