serialize order bekijken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
John Cena

John Cena

08/06/2010 11:08:24
Quote Anchor link
Hoi.

Ik heb een sortable list gemaakt en nu wil ik deze volgorde opslaan in de database. De volgende code gebruik ik, hoe maak die ik die zo dat hij gaat opslaan?
Het zou voor mij al goed zijn als ik kan zien wat de rank nu is, het opslaan lukt me dan nog wel waarschijnlijk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

require_once('../inc/database.php');

class Menu_Rank
{

public $_db;    
    public $o;
    public $menu;

function
__construct()
    {

$this->_db     = new Database();
        $this->parse_rule($this->o);
    }

function
parse_rule($o)
    {

if ($o == true)
        {

$this->save_menu_items();
        }

else
        {
            $this->parse_menu_items();
        }
    }

function
parse_menu_items()
    {

$query         = 'SELECT * FROM menu ORDER BY rank';
        if ($this->_db->query($query))
        {

echo '<ul id="menu_list" class="sortable-list">';
                while($row = $this->_db->fetchAssoc())
                {

echo '<li id='.$row['id'].'>'.$row['name_dutch'].'</li>';
                }

echo '</ul>';
                   ?>

<script type="text/javascript">
Sortable.create('menu_list');
</script>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

}
    }

}
Gewijzigd op 08/06/2010 11:09:28 door John Cena

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 20:19:12

08/06/2010 11:36:44
Quote Anchor link
Je wilt dus een sortable lijstje opslaan in de database zoals het gesorteerd is? Misschien is het dan even handig om aan te geven welk sortable ding je gebruikt. Volgens mij niet die van jQuery.

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 12:11:07
Quote Anchor link
Zo te zien wordt er gebruik gemaakt van prototype + scriptaculous.

Sortable.create( ) kent de parameter: onUpdate

Bijv:
Sortable.create( 'menu_list' , onUpdate: function( ) {
alert( Sortable.serialize( 'menu_list' ) );
}
);
</script>

Als dat werkt is in plaats van de alert een stuk script te schrijven dat het opslaan initialiseert. Denk hier bijv. aan Ajax.Request

John Cena

John Cena

08/06/2010 12:24:05
Quote Anchor link
Hmm, als ik jou code gebruik krijg ik de lijst etc wel, alleen kan ik niet meer dragn-n-droppn

Gebruik trouwens inderdaad prototype en scriptacolous

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
function parse_menu_items()
    {

{

$menu = array();
                {

echo '<li id='.$row['id'].'>'.$row['name_dutch'].'</li>';
                }

echo '</ul>';
                   ?>

Sortable.create( 'menu_list' , onUpdate: function( ) {
alert( Sortable.serialize( 'menu_list' ) );
}
);
</script>
Code (php)
1
2
3
4
<?php

}
?>
Gewijzigd op 08/06/2010 12:24:22 door John Cena

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 12:26:27
Quote Anchor link
Hmm, misschien dat die ; op het eind van de alert regel daar niet thuishoort ;-) Haal die 's weg?
Gewijzigd op 08/06/2010 12:27:53 door Peter Dorn

John Cena

John Cena

08/06/2010 12:29:17
Quote Anchor link
Dit is wat ik nu als code heb:
Zo werkt het nog niet helaas
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
                        Sortable.create('menu_list', onUpdate: function() {
                        alert( Sortable.serialize('menu_list'))
                        }
                        );

</script>

?>
Gewijzigd op 08/06/2010 12:29:57 door John Cena

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 12:39:19
Quote Anchor link
Heb je ook een online voorbeeld?

Sorry, had nog een foutje gemaakt ;-) Alle parameters komen ook altijd tussen { en } te staan:

Sortable.create('menu_list', { onUpdate: function() {
alert( Sortable.serialize('menu_list'))
} } );
</script>
Gewijzigd op 08/06/2010 20:35:36 door Tom Beuckelaere

John Cena

John Cena

08/06/2010 13:45:06
Quote Anchor link
Dankje, ik kan weer sorteren, krijg nu ook een lijst in een alert.
Enig idee hoe dan met PHP dat in de database ga gooien?

Hmm zie nu dat de alert wel wat karig is met info, als dat alles is wat uit menu_list komt heb ik nog vrij weinig geloof ik.
Je zou even via kijken via dat adres?
Gewijzigd op 08/06/2010 13:52:09 door John Cena

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 13:54:48
Quote Anchor link
Eerst een Ajax request naar een PHP script, waar vervolgens een SQL query wordt uitgevoerd ;-) Ik zou natuurlijk een script voor je kunnen schrijven maar het is veel leuker om zoiets zelf te maken ;-)

Je ingrediënten:
- Ajax.Request met een paar parameters, o.a.: Sortiable.serialize en mogelijk de functie escape.
- Een PHP script die je Ajax request uitleest d.m.v. $_GET of $_POST, afhankelijk van de method gebruikt in de Request.
- Een script of class die verbinding maakt naar een SQL database
- En de query die alles update in je database

Suc6!

Chilion Fryslan op 08/06/2010 13:45:06:
Hmm zie nu dat de alert wel wat karig is met info, als dat alles is wat uit menu_list komt heb ik nog vrij weinig geloof ik.
Je zou even via kijken via dat adres?

In de alert krijg je alle items in je sortable te zien, op volgorde zoals dat jij ze hebt gezet, en is opgebouwd als een array:
menu_items[]=9&menu_items[]=5&menu_items[]=3

de ID's 9, 5 en 3 staan in dit geval voor de ID's die jij hebt gegeven aan de LI tags. Door deze string dus als parameter mee te sturen aan een Ajax Request krijg je in je $_GET of $_POST een PHP Array met alle ID's op volgorde. Precies dat wat jij nodig hebt!
Gewijzigd op 08/06/2010 20:39:16 door Tom Beuckelaere

John Cena

John Cena

08/06/2010 14:06:56
Quote Anchor link
Hmm, ik heb nu dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
                        function
updateOrder()
                        {
                            var
options = {
                                            method : 'post',
                                            parameters : Sortable.serialize('menu_list')
                                          };

new
Ajax.Request('index.php?p=menu&o=true', options);
                        }

Sortable.create('menu_list', { onUpdate : updateOrder });
                    </script>

?>

Hierin geef ik dus aan dat hij naar index.php?p=menu&o=true moet gaan.
Dat doet hij niet, waarschijnlijk doe ik dus iets fout. Maar wat?

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 14:12:09
Quote Anchor link
Hoe weet je dat hij dat niet doet? De pagina geeft sowieso geen JavaScript fouten, maar je hebt ook nergens een alert of check om te kijken wat hij wel of niet doet:

var options = {
parameters : Sortable.serialize('menu_list'),
onComplete: function( req ) { alert( req.responseText ) }
};

John Cena

John Cena

08/06/2010 14:20:12
Quote Anchor link
Hmm, ik krijg wel wat terug, maar niet wat ik in mijn methode (waar hij heen gaat) echo...

Volgens mij moet hij dat wel doen :P

hier gaat hij de juiste methode pakken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
function parse_rule($o)
    {

if ($o == true)
        {

}

else
        {
        }
    }
?>

Hier de gekozen methode:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function save_menu_items()
    {

echo 'hoi';

}
?>

Hier de code van het script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
                        function
updateOrder()
                        {
                            var
options = {
                                    };

new
Ajax.Request('index.php?p=menu&o=true', options);
                        }

</script>

?>

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 14:22:34
Quote Anchor link
Ik zie je nergens spreken over een script dat $_GET[ 'o' ] == 'true' opvangt om vervolgens jou methode 'parse_rule' op te roepen en de rest van het script te cancelen.

Edit:
Lees net je class opnieuw. Waar zet je $this->o ?
Gewijzigd op 08/06/2010 14:23:58 door Peter Dorn

John Cena

John Cena

08/06/2010 14:27:42
Quote Anchor link
De hele pagina:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

require_once('../inc/database.php');

class Menu_Rank
{

public $_db;    
    public $o;
    public $menu;

function
__construct()
    {

}

function
parse_rule($o)
    {

if ($o == true)
        {

}

else
        {
        }
    }

function
parse_menu_items()
    {

{

$menu = array();
                {

echo '<li id=item_'.$row['id'].'>'.$row['name_dutch'].'</li>';
                }

echo '</ul>';
                   ?>

function updateOrder()
{
var options = {
};

new Ajax.Request('index.php?p=menu&o=true', options);
}

</script>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

}
    }

function
save_menu_items()
    {

print 'hoi';

}

}

?>
Gewijzigd op 08/06/2010 14:28:06 door John Cena

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 14:31:36
Quote Anchor link
Dat id de hele pagina, maar niet het volledige script ;-)
Want in de URL die je mij hebt gestuurd zie ik in de broncode bijvoorbeeld ook een HTML en BODY tag staan...

Vermoedelijk is er ergens een bovenliggen class die deze pagina aanroept. Hierin zal hoogst waarschijnlijk de variable $o van de class Menu_Rank geset worden. Zo niet dan is dat je fout, zo wel dan is de vraag wat er fout gaat.

Ik begin ook langzaam het vermoeden te krijgen dat je de rest van het systeem niet zelf hebt geschreven maar ergens van internet hebt geplukt. Op zich natuurlijk niets mis mee, maar dan mag je ook zelf wel even wat meer moeite doen om dit probleem op te lossen, want die indruk geef je op het moment niet echt!

John Cena

John Cena

08/06/2010 14:42:00
Quote Anchor link
Ik heb de rest van het systeem wel geschreven hoor. ;-)
Daarnaast, als je kijkt in deze regel:
Code (php)
1
2
3
<?php
 new Ajax.Request('index.php?p=menu&o=true', options);
?>

Zie je daar de var meegegeven worden.
Daarnaast heb je gelijk dat ik de GET nergens in de $o gooi. beetje dom.

Heb de functie construct nu zo aangepast:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function __construct()
    {

$this->o     = (isset($_GET['o'])) ? true : false ;

}

?>

Maar, nu krijg ik nog steeds geen 'hoi' als echo. Wat gaat er nu dan verder fout?
Een script van internet jatten is wel een beetje jammer om te doen, is niet wat ik wil, omdat ik er zelf geen reet van snap en dus niks aan kan passen.

Bedankt voor je hulp tot zover!

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 14:47:05
Quote Anchor link
Je class Menu_Rank wordt al in een dusdanig laat stadium aangeroepen dat je binnen de class achteraf niet meer kan afvangen of zaken als de HEAD en BODY nog moeten worden ge-output. In een bovenliggend script moet je sowieso afvangen dat als een bepaalde parameter is meegegeven, zoals $_POST[ 'ajax' ] of iets in die trend, dat alle 'normale' content wordt ge-skipped.

Je andere probleem met $this->o is nu inderdaad opgelost. Als je goed zoekt in de alert zie je de 'Hoi' nu staan. Nu dus nog zorgen dat de rest niet meer wordt weergegeven en je bent weer een stap verder.

John Cena

John Cena

08/06/2010 15:55:02
Quote Anchor link
Tsja, hij mag de hele pagina best laten zien, als hij het maar in die div gooit.

Peter Dorn

Peter Dorn

08/06/2010 16:07:27
Quote Anchor link
Dan kan je door met de volgende stap ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.