server met panel... weer ff babbelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/06/2014 22:55:27
Quote Anchor link
Aar, gebruik je zelf ook DirectAdmin?

Oke... maar goed... ik zit op dit moment dus nog met cPanel ik wil naar een goedkopere host. Daar nog ideeën over?

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 12:40:17

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/06/2014 22:59:04
Quote Anchor link
Jep, ik ben ook DirectAdmin gebruiker (en admin), en ben er zeer tevreden over. Ik raad wel minimaal basis-linux ervaring aan als je ermee werkt, maar eigenlijk moet je wel gevorderd zijn om de boel te mogen beheren.
Updaten van alle webapps, en services kan alleen via de CLI. Maar die is zeer uitgebreid met een hoop standaard shell-scripts.
Gewijzigd op 03/06/2014 22:59:16 door - Ariën -

M B

M B

03/06/2014 23:02:07
Quote Anchor link
Zelf zit ik bij TransIP bevalt mij hartstikke goed.
Je kunt ook kijken naar https://www.directvps.nl/vps_starter.plp daar beheer ik ook een server en tot nu toe heb ik daar niks te klagen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/06/2014 23:10:11
Quote Anchor link
Oké, thanks. Ik heb nog maar weinig ervaring met linux. Ik weet dan ook niet of dit wel een slimme oplossing is. Misschien is een wat uigebreider panel dan toch zinvoller. Bij strato http://www.strato.nl/server/vps-linux/ heb je voor 10,- al een uitgebreid pakket. Maar kun je ermee wat ik wil is de vraag?

M B jij zei eerder dat je niet zo'n fan van Strato bent. Waarom is dat?

M B

M B

03/06/2014 23:28:44
Quote Anchor link
Slechte support, domeinnamen moesten toen bij hun staan (kan nu wel anders zijn).
Het beheer gedeelte van hun zelf was niet 1 taal (ik bedoel meerdere talen door elkaar heen).

Ik weet ook niet meer alles want het is al paar jaar geleden dat ik er iets gedaan heb voor het laatst.

Het is goedkoop maar als je er ook websites van klanten op wilt draaien zou ik toch ergens anders heen gaan en voor kwaliteit gaan door iets meer te betalen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/06/2014 23:39:26
Quote Anchor link
Hmmm, dat klinkt inderdaad niet echt positief. Wel jammer, want het is wel goedkoop.

Bij directvps... ik zie dat je DA kunt bestellen voor 6,- per maand. Ik dacht dat DA gratis was, maar dat is dus niet zo?

Kun je trouwens bij DA alle domeinnamen naar dezelfde document root laten lopen?

- SanThe -

- SanThe -

03/06/2014 23:49:28
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 03/06/2014 23:39:26:
... domeinnamen naar dezelfde document root laten lopen?

Dat doe je toch met DNS.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/06/2014 23:52:55
Quote Anchor link
SanThe, kun je met DNS ook aangeven naar welke map op de server ie moet gaan? Ik dacht dat dat alleen voor het IP-adres was?

Ik heb er niet heel veel verstand van. Daarom heb ik ook zo'n panel nodig. Normaal gesproken als je in zo'n panel een domeinnaam toevoegt, dan krijgt die domeinnaam op de server een eigen mapje. Dat wil ik niet. Ik wil maar map als document root gebruiken.

M B

M B

03/06/2014 23:53:08
Quote Anchor link
Als je kijkt op http://www.directadmin.com/demo.html kun je in de demo zien wat het allemaal kan en hoe het werkt.

Met DNS kun je het alleen naar de juiste server sturen niet naar de juiste map op de server.

- SanThe -

- SanThe -

04/06/2014 00:01:03
Quote Anchor link
DNS is voor de IP-nummers.
In Apache kan je virtual hosts maken die je naar mappen stuurt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/06/2014 00:01:21
Quote Anchor link
>> Met DNS kun je het alleen naar de juiste server sturen niet naar de juiste map op de server.

Precies, dat dacht ik dus ook.

Thanks voor de link. Ik kan die optie niet vinden. Het pakket komt overigens wat "ouderwets" / oude stijl over... anders dan cPanel en Plesk.

Toevoeging op 04/06/2014 00:07:30:

>> In Apache kan je virtual hosts maken die je naar mappen stuurt.

En dat wil ik dus via een panel kunnen regelen...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/06/2014 00:24:23
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 03/06/2014 23:39:26:
Hmmm, dat klinkt inderdaad niet echt positief. Wel jammer, want het is wel goedkoop.

Bij directvps... ik zie dat je DA kunt bestellen voor 6,- per maand. Ik dacht dat DA gratis was, maar dat is dus niet zo?

DirectAdmin is niet gratis, en dat is het nooit geweest. Wel is het een van de goedkoopste kwalitatief goede control-panels.

Verder kan je met DomainPointers meerdere domeinnamen aan je webroot-folder hangen.

M B

M B

04/06/2014 00:24:23
Quote Anchor link
Wat ik zou doen is voor elke site een eigen map aanmaken en via een virtual link de juiste koppeling leggen met bijv. de index.php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/06/2014 00:26:08
Quote Anchor link
Gewoon domainpointers maken dus ;-) Heb ik ook gedaan voor een paar domeinen. Dan kan je zelf bepalen hoe ze moeten worden geredirect en welke HTTP 30X-header.
Gewijzigd op 04/06/2014 00:26:23 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/06/2014 00:31:26
Quote Anchor link
Wat zijn domainpointers en kun je die makkelijk instellen via DA? En wat bedoel je met redirect? Er moet niks geredirect worden? Wat er moet gebeuren is dat www.foo.nl en www.bar.nl allebei leiden naar hetzelfde mapje op de server.

- SanThe -

- SanThe -

04/06/2014 00:33:26
Quote Anchor link
Dat kan ook met een alias in Apache.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/06/2014 00:38:12
Quote Anchor link
Oké... maar ik wil dus niet de server in te hoeven duiken voor dit soort aanpassingen. Dat wil ik dus juist via zo'n panel regelen.

M B

M B

04/06/2014 00:38:39
Quote Anchor link
Waarom wil je alles naar 1 map hebben?
Kun je het niet met symbolic links doen? Zelf doe ik dat ook en heb een scriptje die dat aanmaakt, ik hoef alleen het domein in te voeren bij het scriptje.
Gewijzigd op 04/06/2014 00:39:21 door M B

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/06/2014 00:43:06
Quote Anchor link
Ik heb dus weinig kennis van Linux en ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen.

Ik wil alles naar 1 map leiden omdat ik een framework aan het maken ben. Ieder request komt in één en dezelfde map binnen en wordt doorgestuurd naar het framework. Aan de hand van de domeinnaam wordt vervolgens de juiste website getoond.

Als iedere website in een aparte map komt dan moet ik in iedere map een bestand gaan plaatsen wat doorlinkt naar het framework. Dat is niet efficiënt. Daarnaast kan ik ook nog problemen krijgen omdat het dan verschillende users zijn die niet bij elkaar bestanden kunnen... met als gevolg dat ik voor iedere website een kopie moet maken van het framework... en dat is uiteraard niet de bedoeling :)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/06/2014 00:46:57
Quote Anchor link
Quote:
Wat zijn domainpointers en kun je die makkelijk instellen via DA?

Zie de demo maar ;-)

Zowel foo.nl als bar.nlwil je naar dezelfde document root hebben?
Dan kan je toch in DA als user onder foo.nl toch bar.nl aanmaken als domainpointer?

Als je 'Create as an Alias' aanvinkt, dan is bar.nl een alias en blijft het zijn eigen domeinnaam als je hem oproept in de browser (SEO-technisch niet echt aanbevolen als het twee identieke sites zijn). Als je deze uitvinkt, dan is het een redirect.

Verder kan je toch je framework-classes etc.. buiten je webroot zetten in je user map? Dan kunnen andere domeinen deze gewoon includeren, en hoef je maar een enkele pakket te updaten voor al je klanten. Of een laagje hoger dan de user-map als je meerdere users hebt.

Tevens is op admin-level de vhost ook via het controlpanel in te stellen.
Gewijzigd op 04/06/2014 00:50:26 door - Ariën -

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.