server met panel... weer ff babbelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

- SanThe -

- SanThe -

04/06/2014 00:49:18
Quote Anchor link
Dus alle sites moeten gewoon naar dezelfde map.
Dan kan je ook geen virtual hosts maken maar gewoon een default instelling (wel weer in Apache).

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 12:54:51

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/06/2014 01:00:15
Quote Anchor link
@Aar:

Die functionaliteit is in de demo geblokkeerd :-s

>> Als je 'Create as an Alias' aanvinkt, dan is bar.nl een alias en blijft het zijn eigen domeinnaam als je hem oproept in de browser (SEO-technisch niet echt aanbevolen als het twee identieke sites zijn). Als je deze uitvinkt, dan is het een redirect.

Oké... maar als ik een alias gebruik dan moet ie wel op deze naam blijven staan (het is een andere site) en dus niet redirecten.

>> Tevens is op admin-level de vhost ook via het controlpanel in te stellen.

Is dat via Custom HTTPD Configurations? Is dat wat je bedoelt?

Kun je trouwens php.ini ook aanpassen vanuit DA?

@SanThe:

>> Dan kan je ook geen virtual hosts maken maar gewoon een default instelling (wel weer in Apache).

Dat klinkt mooi. Kun je uitleggen hoe dat werkt?

Een nadeel zal dan waarschijnlijk zijn dat wanneer ik via een panel een domeinnaam toevoeg, dat die setting wellicht wordt overschreven/overruled???

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/06/2014 01:06:14
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 04/06/2014 01:00:15:
@Aar:

Die functionaliteit is in de demo geblokkeerd :-s

True, het blijft een demo, anders kon iedereen gratis zijn website ermee hosten. Plus dat de demo ook geen echte document root kent.

Quote:
>> Als je 'Create as an Alias' aanvinkt, dan is bar.nl een alias en blijft het zijn eigen domeinnaam als je hem oproept in de browser (SEO-technisch niet echt aanbevolen als het twee identieke sites zijn). Als je deze uitvinkt, dan is het een redirect.

Oké... maar als ik een alias gebruik dan moet ie wel op deze naam blijven staan (het is een andere site) en dus niet redirecten.

Ja, dat blijft hij dan.
Quote:
>> Tevens is op admin-level de vhost ook via het controlpanel in te stellen.

Is dat via Custom HTTPD Configurations? Is dat wat je bedoelt?

Kun je trouwens php.ini ook aanpassen vanuit DA?

Ja, dat is de 'Custom HTTPD Configurations', en via de 'FileEditor' (Geen filemanager) kan je normaal gesproken ook php.ini aanpassen. In de demo is hier niks van te zien, wel jammer...
Quote:
Een nadeel zal dan waarschijnlijk zijn dat wanneer ik via een panel een domeinnaam toevoeg, dat die setting wellicht wordt overschreven/overruled???

Geen idee of je DirectAdmin bedoelt in je vraag. Maar als je een domein toevoegt als Domainpointer, dan kan je hem niet nog eens als normale domein meer toevoegen. Dan moet je hem eerst als Domainpointer verwijderen. De Admin/Reseller geeft hier een mooi overzicht in hoe je domeinnamen ingesteld staan.
Gewijzigd op 04/06/2014 01:07:40 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

04/06/2014 01:16:30
Quote Anchor link
Misschien interessant: <VirtualHost _default_:80>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/06/2014 01:16:42
Quote Anchor link
@Aar:

>> Geen idee of je DirectAdmin bedoelt in je vraag. Maar als je een domein toevoegt als Domainpointer, dan kan je hem niet nog eens als normale domein meer toevoegen. Dan moet je hem eerst als Domainpointer verwijderen. De Admin/Reseller geeft hier een mooi overzicht in hoe je domeinnamen ingesteld staan.

SanThe zegt dat ik iets kan instellen zodat ik zonder virtual hosts werk en dat alles automatisch wordt doorgestuurd naar de document root. Wat ik bedoel is dat wanneer ik dat doe en ik vervolgens een domeinnaam via DA toevoeg, dat DA deze setting waarschijnlijk zal overrulen omdat DA alsnog een virtual host aanmaakt. Als ik dus de oplosing van SanThe zou kiezen, dan kan ik eigenlijk geen domeinen aanmaken in DA, of zie ik dat verkeerd?

Toevoeging op 04/06/2014 01:20:40:

Thanks SanThe.

- SanThe -

- SanThe -

04/06/2014 01:27:19
Quote Anchor link
Bijkomstigheid is dat als je een wildcard (*) in de DNS hebt, alle willekeurige url's zullen werken. Dus smtp.jouwdomain.nl of aap.jouwdomain.nl zullen dan de default site geven.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/06/2014 01:32:21
Quote Anchor link
Oké... ik heb zoiets volgens mij (lang geleden) ook eens in cpanel geprobeerd, maar toen werkte dat niet.

Maar het probleem is dat als ik in DA of welk ander panel dan ook een domeinnaam zal invoeren het waarschijnlijk misgaat met deze oplossing. Denk je niet?

Pagina: « vorige 1 2 3

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.