Server overbelast -> Error
Ik zoek een PHP script wat kijkt hoeveel mensen mijn site bekijken en bij een bepaald aantal een error bericht geeft; je kan dan geen enkele pagina meer bezoeken en alleen dat bericht zien, tot het minder druk is. Bestaat dit?
Groetjes,
Jurrian
Waarom zou je je gebruikers tegen werken? Je wilt juist zoveel mogelijk gebruikers trekken...
misschien wilt hij als of doen dat er zo veel gebruikers op zitten dat de server het niet houdt terwijl dat niet zo is? :P
Ik vraag me af of je zoiets met PHP kan, of beter nog zou willen. Denk dat je beter aan de hardware- of softwarematige kant moet denken. Load-balancers, bijvoorbeeld.
Het kan vast wel, maar het is wel een gepruts...
Ik denk dat je dat eerder in apache moet regelen. En als je zo'n pagina hebt, kan je hem beter zo statisch mogelijk maken.
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$session_count = system("ls -l " . escapeshellarg($session_save_path) . " | wc -l");
?>
$session_count = system("ls -l " . escapeshellarg($session_save_path) . " | wc -l");
?>
Maar: je moet je serieus afvragen of je dit wil.
Oh en, misschien dat er een makkelijkere/snellere manier is om te kijken in PHP hoeveel sessier er bestaan, maar dit is wat ik zo net effe bedacht. Als je echt het aantal real time bezoekers wilt weten zul je of iets moeten doen met timestamps, of gewoon meteen normaal doen en het in Apache zelf zoeken (aangenomen dat je Apache gebruikt, maar anders kan het vast ook wel met IIS)
Gewijzigd op 17/09/2010 21:49:42 door niek s
Sessies blijven toch op de server staan zelfs als ze client-side verwijderd worden? Tenminste, dat werd mij altijd verteld...
Oke, misschien beetje te groot gedacht, maar ik heb een webradio en momenteel kan die radioserver maar ±100 bezoekers tegelijk aan dus..
PHP is te laat om zulke dingen te controleren. Als je bij PHP bent, is het HTTP request al verloren, dus kan je net zo goed de pagina tonen.
Als het om database connecties gaat, kan je vast iets anders verzinnen, maar dat moet niet nodig zijn, want MySQL en PgSQL zijn heeel goed in heeel veel connecties. Misschien moet je een beetje serverside cachen als ie er last van heeft.
SilverWolf NL op 17/09/2010 22:52:54:
Sessies blijven toch op de server staan zelfs als ze client-side verwijderd worden? Tenminste, dat werd mij altijd verteld...
Die verlopen na een tijdje, die tmp files.