Server status
Ik zoek een script die om de zoveel tijd de huidige status van de server (uptime, CPU/memory load, etc) weergeeft/opslaat. Als het kan ook nog is met een plaatje die dus alles in een grafiek zet.
Ik bedoel zoiets als dit:
http://tweakers.net/stats
Ik had nog op het internet gezocht, maar kon zo 1.2.3. niks vinden...
Heeft iemand zo'n script, of weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
Alvast bedankt :).
Edit
Bedenk me nu dat dit eigenlijk in aanvragen zou moeten, excuses.
Gewijzigd op 21/03/2006 21:56:00 door Bart Waarom verplicht
Om de zoveel tijd refreshen moet handmatig of met cron.
En wat misschien een betere manier is om op te slaan voor snelheid (mysql of txt).
Google eens, php server info.
Ik lees ook statistieken van de 4 poortjes van mijn router uit, mijn wifi apparaat, gebruikers op de apache server, downloads per minuut etc etc.
Gewijzigd op 21/03/2006 22:33:00 door Arjan Kapteijn
Ik gebruik windows, geen linux.
Ook dan kan je prima gebruik maken van mrtg & snmp. Maareh.. kennis?
Hoebedoel je kennis?
Zulke systemen zijn maatgemaakte vrij ingewikkelde systemen. Je moet om de x (5) minuten de cijfers uit je snmp trekken, grafiekje plotten etc.
Hulp is natuurlijk altijd welkom.
RRDTool.
Verder MRTG, en de uitleg samen met de indexmaker als je zelf geen zin hebt om de indexen te maken.
Kijk eens naar Verder MRTG, en de uitleg samen met de indexmaker als je zelf geen zin hebt om de indexen te maken.
zelf, met handleiding & voorbeelden.
Het is niet ingewikkeld, binnen 5 minuten heb ik het werkend om een router/switch/modem uit te lezen. Dingen als temperatuur, cpuusage etc is wat meer werk.
Helemaal vergeten, de uitleg Het is niet ingewikkeld, binnen 5 minuten heb ik het werkend om een router/switch/modem uit te lezen. Dingen als temperatuur, cpuusage etc is wat meer werk.
Ik heb nu dat PRTG traffic grapher programma geïnstalleerd, maar daar snap ik niet veel van.
Ik heb ook die links die je gaf bekeken, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van...
Ik zal morgen eens verder kijken...
Kijk maar eens naar start -> configuratiescherm -> systeembeheer -> prestaties in je windows. En voeg daar eens wat items toe als processor gebruik etc.
Arjan:
PRTG zul je geen snmp verbinding moeten opzoeken, maar naar 'prestaties'...
Kijk maar eens naar start -> configuratiescherm -> systeembeheer -> prestaties in je windows. En voeg daar eens wat items toe als processor gebruik etc.
Ik snap daar helemaal niets van :p...
Ik werk met engelse windows, dus bedoel je systeem eigenschappen? En dan het tabblad 'Advanced'?
Of zit ik nou helemaal verkeerd...