Server tijd 2 uur achter
Ik heb een klein probleempje.
Mijn server vind het leuk om na een willekeurige tijd (van 2min - 12uur) mijn server tijd 2uur terug te zetten.
De windows tijd staat wel nog gewoon en de tijdzone staat ook ingestelt.
Heeft iemand anders ook dit probleem, of gehad en heeft het op kunnen lossen?
Ik zou graag de oplossing weten.
mvg.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas minke
Er is slechts één 'tijd' op een pc/server en geen twee verschillende. Dus waar gaat dit over?
Ik heb dit net veranderd de "server tijd" word veranderd.
Een server laat je regelmatig zijn tijd synchroniseren met de timeservers op Internet. Dan loopt ie altijd gelijk.
De tijd om 11:30, 9:30 was en na dat ik mijn server heb herstart de tijd weer 11:30 was?
dit gebeurd op een willekeurig tijdstip zo als ik in de eerste post heb uit gelegd.
thomas schreef op 20.08.2008 11:46:
Hoe kan je dan verklaren dat ....
Simpel: Windows .........
Dat al die tijd dat het wel goed ging ik gewoon geluk heb gehad ?
En daarbij waarom blijft mijn klokje rechts onder wel goed staan ?
Er is toch wel een oplossing voor ?
zo 4 vragen :P
Ik zou het niet weten. Ik weet alleen dat Windows soms de meest onlogische dingen uithaalt en dat je nooit zal weten waarom en hoe het komt. Het blijft Windows, mooi, maar onbetrouwbaar.
weet iemand anders misschien nog iets ?
http://www.geertroumen.ostrea.in/PHP/time.php?date=c deze link laat je de datum zien, je kunt na date alles invoeren ook d-m-y bijvoorbeeld. zie de functie date() voor verdere informatie http://nl.php.net/manual/en/function.date.php.
met
Code (php)
Ik heb hem uitgetest :P
@annoniem: Zet dan wel je klok even gelijk, die loopt nu zo'n tweeënhalve minuut achter.;-)
Ok dank je :D
SanThe schreef op 20.08.2008 12:27:
@annoniem: Zet dan wel je klok even gelijk, die loopt nu zo'n tweeënhalve minuut achter.;-)
Met? Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe, maar dit is in ieder geval beter dan 2 uur verkeerd.
Zet em dan vast op 1 tijd, looptie iig 1x per dag gelijk
toch maar niet.