Server weigert een opdracht uit te voeren
Rocky
11/07/2009 13:04:00Beste mensen:
ik heb een probleem met een stukje software waarbij een Forbidden pagina wordt weer gegeven nu.
Dit stukje software is om een advertentie te verwijderen die wordt weergegeven in een email die men krijgt.
In die email staat een unieke code om de juiste advertentie op te halen en te verwijderen.
Indien ik de unieke code los in de website voer dan werkt alles wel.
Dus alleen de link via de email wordt onveilig gezien.
Is dit op te lossen ??
if ($_GET['sl']=='g'){ $page="formulier.php?&cmd=verwijder&ucode=".$_GET['ucode'].""; }
ik heb een probleem met een stukje software waarbij een Forbidden pagina wordt weer gegeven nu.
Dit stukje software is om een advertentie te verwijderen die wordt weergegeven in een email die men krijgt.
In die email staat een unieke code om de juiste advertentie op te halen en te verwijderen.
Indien ik de unieke code los in de website voer dan werkt alles wel.
Dus alleen de link via de email wordt onveilig gezien.
Is dit op te lossen ??
if ($_GET['sl']=='g'){ $page="formulier.php?&cmd=verwijder&ucode=".$_GET['ucode'].""; }
PHP hulp
23/11/2024 14:45:39/home/joost
11/07/2009 14:42:00Midas
11/07/2009 16:18:00Een aantal tips: je kunt op het eind de ."" weg laten, omdat dat stukje toch leeg is. Verder misschien verstandig om er urlencode overheen te gooien, mocht je unieke code vreemde tekens bevatten.
Rocky
11/07/2009 17:33:00ik stuur een groter stuk code omdat voorgaande wat onduidelijk was.
het betreft dus het verwijderstuk ?
if ($_GET['sl']=='a'){ $page="formulier.php?cmd=activeer&ucode=".$_GET['ucode'].""; }
if ($_GET['sl']=='b'){ $page="formulier.php?cmd=plaatsbod&bcode=".$_GET['bcode'].""; }
if ($_GET['sl']=='c'){ $page="advertentie.php?sl=c&ucode=".$_GET['ucode'].""; }
if ($_GET['sl']=='d'){ $page="advertentie.php?id=".$_GET['id'].""; }
if ($_GET['sl']=='e'){ $page="formulier.php?cmd=wijzig&ucode=".$_GET['ucode'].""; }
if ($_GET['sl']=='f'){ $page="upload.php?ucode=".$_GET['ucode'].""; }
if ($_GET['sl']=='h'){ $page="mijnbod.php?cmd=delbid&id=".$_GET['id'].""; }
het betreft dus het verwijderstuk ?
if ($_GET['sl']=='a'){ $page="formulier.php?cmd=activeer&ucode=".$_GET['ucode'].""; }
if ($_GET['sl']=='b'){ $page="formulier.php?cmd=plaatsbod&bcode=".$_GET['bcode'].""; }
if ($_GET['sl']=='c'){ $page="advertentie.php?sl=c&ucode=".$_GET['ucode'].""; }
if ($_GET['sl']=='d'){ $page="advertentie.php?id=".$_GET['id'].""; }
if ($_GET['sl']=='e'){ $page="formulier.php?cmd=wijzig&ucode=".$_GET['ucode'].""; }
if ($_GET['sl']=='f'){ $page="upload.php?ucode=".$_GET['ucode'].""; }
if ($_GET['sl']=='h'){ $page="mijnbod.php?cmd=delbid&id=".$_GET['id'].""; }
GaMer B
11/07/2009 17:36:00Dit kan niet:
?& moet dan zijn: ?
?& moet dan zijn: ?