server xampp
Rotx xtor
15/05/2005 21:36:00ik heb reed xampp gedownload , maar moet ik alle files uit de directory htdocs verwijderen en daar m'n website plaatsen + kan ik een DNS'n vanaf mijn pc of moet ik dan doen via gratis domeinnamen?
PHP hulp
24/11/2024 03:28:03Frank
15/05/2005 21:58:00In de directory htdocs kun je inderdaad je eigen website neerzetten. Het is niet nodig de reeds aanwezige bestanden te verwijderen, is zelfs niet handig. Hierin staat namelijk ook Xampp waarmee je toegang tot phpMyAdmin krijgt.
Ik ben geen expert, maar met de standaardinstellingen van een webserver heb je alle deuren opengezet voor een hacker. Je moet dus wel weten wat je doet wanneer je gebruik maakt van Xampp en hiermee een eigen webserver wilt opzetten. Ik gebruik het alleen voor ontwikkel en testwerkzaamheden, al het dataverkeer wordt verder door mijn firewall geblokkeerd.
Ik ben geen expert, maar met de standaardinstellingen van een webserver heb je alle deuren opengezet voor een hacker. Je moet dus wel weten wat je doet wanneer je gebruik maakt van Xampp en hiermee een eigen webserver wilt opzetten. Ik gebruik het alleen voor ontwikkel en testwerkzaamheden, al het dataverkeer wordt verder door mijn firewall geblokkeerd.
Jelmer -
15/05/2005 21:59:00Ik geloof van wel ja
+
Heb je statisch ip?, NA(p)T goed ingesteld? (port is 80)
Dan kun je als het goed is van andermans computer af op je webserver komen als je je ip intikt in een browser. En dan kun je ook nog een bijv. .tk-domein door laten verwijzen naar je ip (naam is makkelijker te onthouden dan nummer)
+
Heb je statisch ip?, NA(p)T goed ingesteld? (port is 80)
Dan kun je als het goed is van andermans computer af op je webserver komen als je je ip intikt in een browser. En dan kun je ook nog een bijv. .tk-domein door laten verwijzen naar je ip (naam is makkelijker te onthouden dan nummer)
Bo az
16/05/2005 11:39:00http://www.dyndns.org/
is handiger dan .tk omdat .tk alleen voor je webservertje is , maar bv. jij.gotdns.com is gewoon een vervanging voor je IP...
is handiger dan .tk omdat .tk alleen voor je webservertje is , maar bv. jij.gotdns.com is gewoon een vervanging voor je IP...
Gewijzigd op 16/05/2005 11:40:00 door Bo az