serverload van Database connectie i.v.m. Modulair Systeem
Ik ben een project bezig met een modulair systeem. (1 index.php die alle modules via includes er bij zet, gebaseerd op de GET waarden)
Maar nu is er het volgende probleem:
Op elke pagina maak ik een Database Connectie, terwijl dat niet op alle pagina's nodig is. Dus bij elke refresh wordt er een nieuwe connectie gemaakt. Dit creërt natuurlijk ontzettend veel serverload, aangezien het hier om een online RPG gaat. Is er een manier waardoor ik de serverload kan verminderen? Zoiezo maak ik nog geen gebruik van de mysql_close(). Vermindert dit de serverload?
1 optie is om alleen in de pagina's waar er gebruik van de db wordt gemaakt te includen, maar dit haalt het hele idee van het modulair werken weg. Iemand een ander idee?
Een database connectie maakt zover ik weet bijna niks uit. ;)
Ik zou gewoon op elke pagina je connectie includen.
En over database gesproken, MySQL kan slecht uit de voeten met veel gebruikers, daar heb je dus ook nog een fraai probleem. Maar goed, ga eerst maar eens uitzoeken wat nu het probleem is, een beetje serverload is op zich geen probleem.
Dan lijkt het me toch echt aan de db liggen..? Overigens is het script geheel zelf gescript..
Nou, dan ligt de oplossing toch wel aardig voor de hand? alleen connecties openen wanneer je ze echt nodig hebt, probeer dus alle trucjes uit om te voorkomen dat er een connectie wordt gemaakt (bijv check eerst alle gegevens voordat je de connectie opent, ingevulde datums mogen alleen datums zijn etc.)