sessie en cookie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/10/2013 20:38:03
Quote Anchor link
Ja maar zodra de argumenten niet vaststaan kunnen we ze niet meegeven aan de contructor, right? En om iets een service te laten zijn, hadden we besloten dat de argumenten altijd hetzelfde moeten zijn. Ik geef de global data dus niet mee aan de constructor, want die is niet altijd hetzelfde. Ik hou me dus nog steeds aan de norm van een service.... Jij daarentegen :) Jij gooit variabele data in de constructor, waardoor jouw request dus eigenlijk geen service meer is, en vervolgens voeg je het request object dan maar toe aan de services, terwijl het hele request-object nergens in je services-configuratie is terug te vinden. En dan is mijn oplossing niet mooi? ;-)))))

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 20:25:56

Wouter J

Wouter J

20/10/2013 20:45:20
Quote Anchor link
Oke, hierbij zien we dus een verschil in mooi zijn. De een houdt meer vast aan OO, terwijl de ander meer aan de container denkt.

Nu ik er zo over nadenk valt er voor beide wel wat te zeggen. En dan heb ik precies mijn doel bereikt, er zit een gedachte achter de code. Maar of die gedachte goed is... :P

[semi-offtopic]
Ik heb me zelf ook nog nooit zoveel bemoeit met de request service in Symfony. Er zijn al heel wat discussies over geweest. En heel wat features, scopes, synchronized services, abstract services, zijn er in de DI component gekomen omdat Fabian (author van Symfony) het perse via de constructor wil doen en support wil bieden voor subrequests.
[/semi-offtopic]

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/10/2013 20:49:43
Quote Anchor link
>> Nu ik er zo over nadenk valt er voor beide wel wat te zeggen.

Hehe, dat werd tijd ;-)))

Soms is het handiger om met je boerenverstnd iets op te lossen, dan om vast te houden aan iets zonder dat daar echt een goede reden voor is. In dit geval denk ik dat "mijn" manier wat efficiënter is, en dat de request ook echt een service is. Mijn motto is, als iets op een simpele manier kan, dan moet je het ook op een simpele manier doen (tenzij de meer ingewikkelde manier aanzienlijke voordelen biedt, maar dat is in deze situatie niet het geval).

Anyhow, we hebben weer even lekker gebrainstormd :)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.