sessie gebruikersnaam fout [php]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Tim Wolf

Tim Wolf

05/02/2016 16:37:32
Quote Anchor link
Goedemiddag PHPHulp,

Ik loop tegen de volgende fout aan in mijn script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php if(isset($_SESSION['username'])){echo '<center>
<a class="btn btn-default" data-dismiss="model" data-toggle="modal" data-target="#faq">
Antwoorden op veel vragen</a></center><br><center>
<p style="color:white">Welkom'
.htmlentities($_SESSION['username'], print '
Je kunt hierboven op Antwoorden op veel vragen drukken om antwoorden te krijgen
 en even een korte handleiding te kijgen.'

.htmlentities($_SESSION['username'], ENT_QUOTES, 'UTF-8';}
 else { echo '<center><p style="color:white">
Je moet ingelogd zijn om deze link te zien<br><br></p></center>'
; } ?>

Dit is een van de simpelste vragen denk ik (maar ik word er nu ondertussen gek van)
De error die die geeft is:
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /home/privé gebruikersnaam/public_html/index.php on line 322
Het kan er ondertussen rommelig uitzien want ik heb er overal ; toegevoegd en verwijderd.

Alvast bedankt,
Tim Wolf
Gewijzigd op 05/02/2016 16:50:12 door Tim Wolf

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 15:16:25

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/02/2016 16:46:35
Quote Anchor link
Gooi eens een paar enters in het script, en spring eens netjes in. Dan wordt vanwege wel duidelijk wat er waar mist.

Met spagehetticode als dit, is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Gewijzigd op 05/02/2016 16:47:36 door - Ariën -

Tim Wolf

Tim Wolf

05/02/2016 16:48:17
Quote Anchor link
Ga ik doen

Toevoeging op 05/02/2016 16:53:51:

Klaar

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/02/2016 16:55:07
Quote Anchor link
Als je een goede editor gebruikt, dan zie je de if-else statements netjes ingesprongen.
Ik weet niet waar jij mee programmeert, maar goede code-opbouw is belangrijk.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

if (isset($_SESSION['username'])) {
    echo '<center>
<a class="btn btn-default" data-dismiss="model" data-toggle="modal" data-target="#faq">
Antwoorden op veel vragen</a></center><br><center>
<p style="color:white">Welkom'
.htmlentities($_SESSION['username'], print '
Je kunt hierboven op Antwoorden op veel vragen drukken om antwoorden te krijgen
 en even een korte handleiding te kijgen.'

.htmlentities($_SESSION['username'], ENT_QUOTES, 'UTF-8';
}
else {
    echo '<center><p style="color:white">
Je moet ingelogd zijn om deze link te zien<br><br></p></center>'
;
}

?>

Een print in een echo gaat niet werken.
Gewijzigd op 05/02/2016 16:55:43 door - Ariën -

Tim Wolf

Tim Wolf

05/02/2016 17:03:49
Quote Anchor link
Ik ga er naar kijken.
Alvast bedankt!
P.s mijn editor:
** Verwijderd **
Gewijzigd op 06/02/2016 09:18:35 door Tim Wolf

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/02/2016 17:11:38
Quote Anchor link
Je programmeert in een textarea-veld van een beheerpaneel! Niet echt de juiste insteek als je duidelijk en overzichtelijk wilt programmeren.

Mijn advies: Stap hier vanaf, en download een goede editor:
Notepad++, Eclipse, NetBeans... en zo zijn er nog een hoop.
Met het gebruik van een editor zoals deze ben je altijd en automatisch voorzien van een goede structuur in je code.

Tim Wolf

Tim Wolf

05/02/2016 17:14:48
Quote Anchor link
Bedankt Ariën,
Zelf sprak mij Notepad ++ aan. Ik ga hem gebruiken!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Weer over de vraag:

dit:
Code (php)
1
    .htmlentities($_SESSION['username'], ENT_QUOTES, 'UTF-8';
is de onruststoker! Het is een fout met de ; dus daar moet ik maar eens naar kijken...
Oja official code:
Code (php)
1
2
<?php if(isset($_SESSION['username'])){echo ' '.htmlentities($_SESSION['username'],
 ENT_QUOTES, 'UTF-8');} ?>

Domme domme fout!
vergeten de $_SESSION af te sluiten met een )
Gewijzigd op 05/02/2016 17:23:50 door Tim Wolf

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/02/2016 17:38:43
Quote Anchor link
Je bedoelt htmlentities. ;-)

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if(isset($_SESSION['username'])){
    echo htmlentities($_SESSION['username'], ENT_QUOTES, 'UTF-8');
}

?>

Tim Wolf

Tim Wolf

05/02/2016 19:30:05
Quote Anchor link
Ik denk het ;)
Maar nog bedankt!

Pipo Clown

Pipo Clown

05/02/2016 20:28:20
Quote Anchor link
Waar wordt de session_start() aangeroepen ?

Tim Wolf

Tim Wolf

05/02/2016 22:27:55
Quote Anchor link
Pipo Clown op 05/02/2016 20:28:20:
Waar wordt de session_start() aangeroepen ?

We zitten met deze code ergens op regel 300 :P

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/02/2016 22:55:22
Quote Anchor link
Ik zou die session_start() uiterst bovenaan zetten.

Tim Wolf

Tim Wolf

06/02/2016 09:13:36
Quote Anchor link
Staat ook bovenaan. 1 van mijn pagina's
Code (php)
1
2
3
4
<?php
session_start();
include ('config.php');
?>

Tim Wolf

Tim Wolf

07/02/2016 17:45:09
Quote Anchor link
Hoi allen,

Ik zit nu met de volgende vraag,
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik in het script hierboven ook div's in kan plaatsen met daarin deels php code. Dit is nodig voor ** Verwijderd **
Dit is namelijk nodig vanaf regel 117 tot 186 i.v.b met privé gegevens die er komen te staan.
Alvast bedankt,
Tim
Gewijzigd op 07/02/2016 22:35:58 door Tim Wolf

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/02/2016 17:54:51
Quote Anchor link
Je kan de PHP-code prima tussen je divjes en andere HTML plaatsen:

Code (php)
1
2
3
<div>
<?php echo "Hallo daar!"; ?>
</div>

Tim Wolf

Tim Wolf

07/02/2016 17:58:53
Quote Anchor link
Vervangen op 07/02/2016 22:31:49:

ik heb het zelf al opgelost.

Nog bedankt allemaal!!!
Gewijzigd op 08/02/2016 17:55:59 door Tim Wolf

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 12:21:16
Quote Anchor link
Ps oplossing:
I.p.v:
Code (php)
1
2
<?php ...{ echo '
<div>hoi</div>'
; } ... ?>

Naar:
Code (php)
1
2
<?php ...{ ?>
<div>hoi</div><?php } ... ?>

Toevoeging op 10/02/2016 12:23:00:

Maar nu mijn volgende vraag:
Hoe moet je de sessie gebruiken voor een andere site? Bijv. User logd in op site1.nl en heeft een link naar site2.nl maar wil niet opnieuw inloggen. Hoe pak ik dit aan?
Gewijzigd op 10/02/2016 12:31:22 door Tim Wolf

- SanThe -

- SanThe -

10/02/2016 12:32:21
Quote Anchor link
De session wordt niet meegenomen naar een andere site.

Bart V B

Bart V B

10/02/2016 12:38:33
Quote Anchor link
Je oplossing kan netter.
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php if(isset($_SESSION['username'])) : ?>
  <div>Hoi <?php echo $_SESSION['username']; ?></div>
<?php else : ?>
  <div>Welkom Gast!</div>
<?php endif; ?>

Zo kan je mooi je html scheiden van je php code.
Het leest een stuk fijner.

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 12:45:09
Quote Anchor link
Nog bedankt! Maar betekend dit dat je op de 2de site weer moet inloggen?

Bart V B

Bart V B

10/02/2016 12:48:57
Quote Anchor link
yep.
Maar waarom 2 websites?
Is het niet handiger om 1 website te maken?

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.