sessie gebruikersnaam fout [php]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 12:55:55
Quote Anchor link
Laat ik het op houden dat op de andere site andere dingen staan en de ene zou bijv. Testmaken.nl en andere is infomaken.nl (slecht voorbeeld)

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 20:27:54

Bart V B

Bart V B

10/02/2016 13:03:57
Quote Anchor link
"andere dingen staan"
Um.. Hebben die andere dingen met elkaar te maken?
Wil je niet gewoon bepaalde info op de ene site op de andere site laten zien?
Want dan zou je iets van een API moeten maken. Dat kan met XML of JSON o.i.d.
Als dat met een super geheim systeem moet, dan zou je kunnen kijken naar SOAP e.d.
Dan heb je geen sessions in eerste instantie niet nodig.

Geef eens wat meer info over wat je wil bereiken.

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 13:19:52
Quote Anchor link
Wat ik wil bereiken is dat de ene info op de ene site staat en de andere op de andere.
Het is wel aardig tot strict geheim (denk maar aan al jou info over jezelf behalve geheimen (want die mag je niet vertellen)).
En er komen ook video's op die voor een kleine groep is famillie (niet verder).
Ps er komt ook een https:// verbinding
Gewijzigd op 10/02/2016 13:22:08 door Tim Wolf

Soccertime website

soccertime website

10/02/2016 14:00:46
Quote Anchor link
Tim Wolf op 10/02/2016 13:19:52:
Wat ik wil bereiken is dat de ene info op de ene site staat en de andere op de andere.
Het is wel aardig tot strict geheim (denk maar aan al jou info over jezelf behalve geheimen (want die mag je niet vertellen)).
En er komen ook video's op die voor een kleine groep is famillie (niet verder).
Ps er komt ook een https:// verbinding

als je niet wilt dat iedereen die video's kan zien maak dan als index.php een loginscript en alleen jouw familie krijgt inloggegevens zodat ze de site op kunnen (of begrijp ik je verkeerd)

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 14:24:06
Quote Anchor link
Ik heb ook een loginsysteem maar wil graag 2 sites met dezelfde loginsysteem maar als er is ingelogd van site1 en wordt doorgestuurd naar site2 dat je niet opnieuw moet inloggen.Zoals ook eerder in dit topic stond ik heb de sessie Username en volgensmij ook Password

Obelix Idefix

Obelix Idefix

10/02/2016 14:31:17
Quote Anchor link
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk door op twee verschillende websites te (willen) werken?
Is het niet veel logischer/makkelijker om alles op 1 website te plaatsen?

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 15:52:55
Quote Anchor link
Natuurlijk is dat makkelijker,
maar als je bijv. Een netwerk moet maken van verschillende sites: bijv. Je hebt een domein phphulp.nl en asphulp.nl als je een account aanmaakt bij phphulp.nl wordt hij automatisch in een db opgeslagen.
Asphulp.nl en phphulp.nl gebruiken dezelfde db.
Als je een link hebt naar asphulp.nl en was ingelogd op phphulp.nl dat je automatisch bent ingelogd maar hoe doe je zoiets (ps dit is een voorbeeld de website asphulp.nl bestaat nieteens.)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2016 16:15:42
Quote Anchor link
Een directe cross-site inlog is niet eventjes snel gemaakt, omdat je cookies alleen vanaf je eigen domein kan lezen.
Een developer van Tweakers doet hier een klein boekje open over de werking hoe hun dat hebben gerealiseerd:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35849903#35849903
Gewijzigd op 10/02/2016 16:17:25 door - Ariën -

Randy vsf

Randy vsf

10/02/2016 16:22:59
Quote Anchor link
- Ariën - op 10/02/2016 16:15:42:
Een directe cross-site inlog is niet eventjes snel gemaakt, omdat je cookies alleen vanaf je eigen domein kan lezen.
Een developer van Tweakers doet hier een klein boekje open over de werking hoe hun dat hebben gerealiseerd:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35849903#35849903

Interessante link, opgeslagen om later te lezen :-)

Ik had een tijdje geleden een artikel gelezen (sitepoint geloof ik?), dat iedere browser unieke fingerprints achter laat. Aan de hand van die gegevens was het mogelijk om automatic login te maken. Als je dan gebruik maakt van dezelfde database, zou het wel mogelijk kunnen zijn. Maar ik denk dat dat iets te hoog gegrepen is voor TS. Zal kijken of ik het artikel nog ergens vandaan kan toveren.

Edit:
Hier is een oplossing.
Zal dat andere artikel straks nog ff zoeken en ook hier posten. Maar dat ging eerder over automatic login, aangezien TS gebruik maakt van dezelfde database, zou het ook moeten werken.
Gewijzigd op 10/02/2016 16:34:35 door Randy vsf

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 18:43:55
Quote Anchor link
Bedankt voor al die antwoorden!
Kan het misschien gewoon via een database iets opslaan die de andere site ophaald ofzo? met ip's werken? en Randy ik snap wel dat van die unieke vingerprints maar meer ook niet :P
Blijf vooral reageren ik blijf zelf ook doorzoeken.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2016 19:43:21
Quote Anchor link
het gaat erom dat je ingelogd moet blijven, en dat is alleen met cookies te herkennen. IP's alleen zijn zo onbetrouwbaar op gedeelte netwerken.

het zou rottig zijn dat jij inlogt in de mediatheek op school op site A, en dat al je andere vriendjes meteen ook op site A , B, C, en D kunnen komen.

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 19:58:45
Quote Anchor link
Helemaal gelijk,
Ik moet dus iets vinden dat cookies worden opgeslagen in cache ofzo en dat de 2de site hem kan ophalen?

Ben van Velzen

Ben van Velzen

10/02/2016 20:05:55
Quote Anchor link
Je moet gewoon een manier hebben om site 2 gegevens van site 1 te laten halen. Je kunt heel eenvoudig een session id oid meesturen tussen de 2 sites, waarbij ik session id eigenlijk tussen aanhalingstekens zou moeten zetten. Wat ook kan is iets als (op site 2):
1. Controleer of cookie geset is
2. Zo niet, redirect naar een pagina op site 1 die de session id's e.d. op site 1 kent. Zo ja, zie stap 5
3. Stuur gebruiker door naar site2/?session=... vanuit de pagina op site 1
4. Set cookie met de gegevens die binnengekomen zijn
5. Done

Dit hele verhaal is overigens al vaak genoeg bedacht en uitgevoerd, OpenID is een voorbeeld, maar zie ook deze stackoverflow post: http://stackoverflow.com/questions/3342140/cross-domain-cookies
Gewijzigd op 10/02/2016 20:10:43 door Ben van Velzen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2016 20:18:32
Quote Anchor link
Tim Wolf op 10/02/2016 19:58:45:
Helemaal gelijk,
Ik moet dus iets vinden dat cookies worden opgeslagen in cache ofzo en dat de 2de site hem kan ophalen?

En dat gaat dus niet. Hoogstens met een iframe waarop je op de andere site inlogd, en dan twee cookies aanmaakt voor de twee domeinnamen met een vaste ID erin.

Je zit dan wel met het feit dat als iemand '3th party sites' voor cookies uit heeft gezet, dat het niet werkt. Daar kom je niet omheen dan.

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 20:24:39
Quote Anchor link
ik snap eigenlijk niets van stackoverflow. Je kunt de post van mensen omlaag of omhoog doen, hij kan in de plus of in de min, voor de ene werkt het wel en de andere niet. Maar ik ga me wat meer informeren over OpenID

Toevoeging op 10/02/2016 20:32:13:

Sorry Ariën bericht nog niet gelezen. Maar ik moet dus cookies en sessies uit mijn hoofd zetten en aan de gang gaan met OpenID?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2016 20:42:02
Quote Anchor link
OpenID is volgens mij meer bedoeld als centrale inlogdatabase, en niet direct voor een cross-site login. Dan zul je toch echt met cookies en een iframe moeten werken, voor zolang de gebruiker dat ondersteunt. Ik denk dat Ghostery-logins dat al zal blokkeren.
Gewijzigd op 10/02/2016 20:43:58 door - Ariën -

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 20:51:31
Quote Anchor link
Ik ga dan met cookies werken, met iframes ga ik nooit meer werken ;)
Ik weet dat het vrij simpel is maar als het al niet wordt opgeslagen. Is er een site met een voorbeeld als ik het nog niet heb?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2016 20:55:09
Quote Anchor link
Tim Wolf op 10/02/2016 20:51:31:
Ik ga dan met cookies werken, met iframes ga ik nooit meer werken ;)

Dan kan je dus nooit een inlogactie van site B op site A verwerken. Opsich kan je met AJAX dan mogelijk ook doen, maar dan heb je wel een Acces-Control-Allow-Origin header nodig.

Zie ook: http://zinoui.com/blog/cross-domain-ajax-request
Gewijzigd op 10/02/2016 20:56:55 door - Ariën -

Tim Wolf

Tim Wolf

10/02/2016 21:02:19
Quote Anchor link
Oke ik denk dat die Acces-Control-Allow-Origin header van htaccess komt?

Toevoeging op 10/02/2016 21:05:02:

Dit was voordat ik die pagina gelezen had

Ben van Velzen

Ben van Velzen

10/02/2016 22:13:41
Quote Anchor link
- Ariën - op 10/02/2016 20:42:02:
OpenID is volgens mij meer bedoeld als centrale inlogdatabase, en niet direct voor een cross-site login. Dan zul je toch echt met cookies en een iframe moeten werken, voor zolang de gebruiker dat ondersteunt. Ik denk dat Ghostery-logins dat al zal blokkeren.

Het voorbeeld was OpenID, een cross site login kan op eenzelfde manier werken. Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is zorgen dat één van de sites de controle heeft over de sessies/logins, en de andere site hier ook gebruik van maakt.
Dus: Als je op site 2 nog geen cookie hebt redirect je naar een session handler op site 1, welke terug redirect met bijvoorbeeld een token, zodat je op site 2 ook een cookie kunt setten.
Gewijzigd op 10/02/2016 22:16:45 door Ben van Velzen

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.