sessie uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2010 18:09:30
Quote Anchor link
Kun je een sessie bestand uitlezen en/of verwijderen? Ik weet de lokatie van mijn sessie bestand maar als ik file_get_contents gebruik om het bestand uit te lezen krijg ik een lege string terug. Zijn sessie bestanden op de een of andere manier beveiligd waardoor je ze niet zomaar kunt uitlezen / weggooien?

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 13:35:52

Jasper DS

Jasper DS

15/11/2010 18:52:14
Quote Anchor link
is een sessie geen var? dus $_SESSION['test'] = 'dit is een test';

dus als je unset($_SESSION['test']); doet, is de sessie verwijderd denk ik.

Wouter J

Wouter J

15/11/2010 18:56:17
Quote Anchor link
Een sessie is inderdaad een var:
Bijv.
Bestand1.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
  session_start();
  $_SESSION['naam'] = "Ozzie";
?>

Bestand2.php
Code (php)
1
2
3
4
<?php
  session_start();
  echo S_SESSION['naam'];
?>
Gewijzigd op 15/11/2010 18:56:59 door Wouter J

Jasper DS

Jasper DS

15/11/2010 18:59:05
Quote Anchor link
De session start was ik vergeten. en je kunt ook Session_destroy gebruiken ;)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2010 19:30:00
Quote Anchor link
ahhhh... sorry, ik zal het iets anders proberen uit te leggen. Ik weet hoe je een sessie kunt uitlezen via $_SESSION['key'], maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoelde of het mogelijk is om het daadwerkelijke bestandje (waar de gegevens in staan) uit te lezen of te verwijderen. Het gaat dan om zo'n ses_344we42340sadr bestandje.

Marco V

Marco V

15/11/2010 19:41:31
Quote Anchor link
Ozzie, de $_SESSION is een array, dus die kan je als elke andere array gewoon opslaan lijkt me!? Probeer dit eens...

Code (php)
1
2
3
4
<?php
session start();
$kopie_van_de_sessie = $_SESSION;
?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2010 19:46:06
Quote Anchor link
Ja, dat zal ongetwijfeld lukken, maar het was meer dat ik het me afvroeg uit veiligheidsoverwegingen. Als je een sessie destroyt blijft het sessiebestand volgens mij nog even op de server zwerven. Ik vroeg me af of je dit bestand ook kan verwijderen (bijvoorbeeld met unlink). Dus iemand logt uit, en meteen gooi ik het sessie bestand weg van de server.

Aad B

Aad B

15/11/2010 20:03:44
Quote Anchor link
Je kan sessie bestanden inderdaad verwijderen met unlink. Overigens worden sessiebestanden door apache zelf opgeruimd onder voorwaarde dat ze op de default locatie staan. Het je een hoster waar dat niet het geval is of je hebt zelf de default veranderd dan moet je ze zelf opruimen. Ik gebruik dit om online users te tellen middels sessie bestanden en ik gooi ze ook weer weg:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
function getOnlineUsers(){

/* Default directory: /var/lib/php/session */

if ( $directory_handle = opendir( session_save_path() ) )
{

$count = 0;
  while ( false !== ( $file = readdir( $directory_handle ) ) )
  {

if($file != "." && $file != "..")
    {

if(time()- fileatime(session_save_path() . "/" . $file) < MAX_IDLE_TIME * 60)
      {

$count++;
      }

else //remove files with PHP - Unlink()
      {
        unlink(session_save_path() . "/" . $file);
      }
    }
  }

closedir($directory_handle);
  return $count;

}

else
{
return false;
}
}

?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2010 20:09:03
Quote Anchor link
Oke, thanks. Ik heb ze op een eigen locatie staan en laat ze opruimen door de garbage collector, maar het lijkt me ook handig om ze te kunnen weggooien via unlink. Echter, als ik dat doe krijg ik permission denied, dus vreemd dat het bij jou dan wel lukt. (Volgens mij kun je met de glob() functie veel makkelijker een directory uitlezen?)

Aad B

Aad B

15/11/2010 20:10:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/11/2010 20:09:03:
Oke, thanks. Ik heb ze op een eigen locatie staan en laat ze opruimen door de garbage collector, maar het lijkt me ook handig om ze te kunnen weggooien via unlink. Echter, als ik dat doe krijg ik permission denied, dus vreemd dat het bij jou dan wel lukt. (Volgens mij kun je met de glob() functie veel makkelijker een directory uitlezen?)
permission denied klopt, je moet de directory waarin ze komen chmodden met 666

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2010 20:14:28
Quote Anchor link
Ah oke, moet je dat op server niveau doen, of kan dat ook via PHP? Ik hoop van wel, anders moet je telkens de server instellingen aanpassen en dat is niet relaxed :-/

- SanThe -

- SanThe -

15/11/2010 20:23:53
Quote Anchor link
Aad B op 15/11/2010 20:10:44:
je moet de directory waarin ze komen chmodden met 666

Als je de rechten van een directory op 666 zet dan mag je de directory niet meer in (geen access recht). Je bedoelt 777 neem ik aan.

Aad B

Aad B

15/11/2010 20:30:57
Quote Anchor link
- SanThe - op 15/11/2010 20:23:53:
Aad B op 15/11/2010 20:10:44:
je moet de directory waarin ze komen chmodden met 666

Als je de rechten van een directory op 666 zet dan mag je de directory niet meer in (geen access recht). Je bedoelt 777 neem ik aan.

666 is rw-rw-rw en moet werken. 777 is rwxrwxrwx

@Ozzie: eenmalig een directory is toch wel te doen ?
Gewijzigd op 15/11/2010 20:32:15 door Aad B

- SanThe -

- SanThe -

15/11/2010 20:35:26
Quote Anchor link
Aad B op 15/11/2010 20:30:57:
666 is rw-rw-rw en moet werken.

Niet voor een directory.
De 'x' staat voor access, oftewel toegang.

Aad B

Aad B

15/11/2010 20:45:44
Quote Anchor link
- SanThe - op 15/11/2010 20:35:26:
666 is rw-rw-rw en moet werken.

Niet voor een directory.
De 'x' staat voor access, oftewel toegang.

@SanThe: thanks, weer wat geleerd.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2010 20:54:12
Quote Anchor link

Liever niet, aangezien ik een universeel systeem wil maken waarbij ik niet telkens een server instelling wil hoeven aan te passen. Hoe komt die map eigenlijk beveiligd? Ik heb 'm namelijk zelf aangemaakt en niks gewijzigd aan de beveiliging. Doet PHP dat zelf? En is het dan niet mogelijk om via PHP (of htaccess????) de rechten van zo'n map te wijzigen?

Aad B

Aad B

15/11/2010 22:06:58
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/11/2010 20:54:12:

Hoe komt die map eigenlijk beveiligd? Ik heb 'm namelijk zelf aangemaakt en niks gewijzigd aan de beveiliging.
Jij hebt die map aangemaakt met een tool ingelogd onder jouw ftp codes, zeg owner=ozzie? Nu probeer owner apache/apache erin te schrijven en dat mag niet zomaar.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2010 23:09:17
Quote Anchor link
Hmmm, oke... maar de bestanden worden wel automatisch verwijderd als de sessie is verlopen dus dat is vreemd toch? :-s

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.