sessie vullen in een link.
"<a href=" . $_SERVER['PHP_SELF']. "?pPag=news/addnews > test link </a>";
inplaats van dat "?pPag=news/addnews achter het adres moet moet een waarde in sessie
$HTTP_SESSION_VARS['pPag'] = $pPag
dus eigenlijk moet de sessie gevult worden als de link wordt ingedrukt.
is dit mogelijk zo ja hoe ik kan nergens info over vinden
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan
(moet je in je in het verwerkingsblok zetten...)
edit: typo in scriptje
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dizzy
"<a href=" . $_SERVER['PHP_SELF'] > <$_SESSION['pPag']=test >test link </a>";
zat meer te denken aan deze manier
Wat is precies je bedoeling?
Nu wil ik als ik de link indruk dat de sessie gevult wordt. dus in een sessie komt een variable ppag met als waarde test. op deze manier hoeft er geen ?ppag meer achter de index te staan.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de mogelijkheden van htaccess. Daarmee kan ook dit soort problemen verhelpen.
Uiteraard een moeilijkere manier dan om het simpel te houden en met PHP op te lossen, maar het is een mogelijkheid.
index.php?ppag=test&h2ppag=test2 nu ik 2 variable door stuur haalt hij door de war uiteindelijk komt de link so door index.php?ppag=test2
vandaar dat ik de sessie wil proberen doordat deze wel goed reageren op meerdere variablen
maar weer terug waar ik was. Is het mogelijk om een sessie in een html link te zetten doormiddel van php
Je moet ook niet dezelfde naam gebruiken voor twee verschillende vars.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan
Johan schreef op 14.04.2007 21:55:
maar weer terug waar ik was. Is het mogelijk om een sessie in een html link te zetten doormiddel van php
Niet zoals jij wilt. Wel kan je op een link klikken en dan ga je naar een pagina en daar set je de session-vars.
Johan schreef op 14.04.2007 21:56:
ze zijn niet zelfde ppag en h2pag. ze komen er alleen uit als 1 is soort pandora box 2 dingen in 1 ding eruit
En als je de link zo doet?
index.php?ppag=test&h2ppag=test2
werkt nu