Sessies in de cart verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Noury

noury

01/01/2009 14:50:00
Quote Anchor link
Beste Wensen voor iedereen,

Dis is mijn vraag: Ik heb een tabel CART in de database.
Als een klant bestelling wil plaatsen wordt deze bestelling eerst in de CART tijdelijk opgeslagen als de klant definitief de bestelling plaatst (kopen) dan wordt de bestelling uit de CART verwijderd. Tot nu toe verloopt alles zoals het hoort maar in sommige gevalen wil de klant niet de bestelling voltooien (kopen) terwijl die nog in ons database (CART) staat. Stel dat elke dag wordt deze veel keer herhaald dan wordt ons database steeds groter met onnodige gegevens.
Ik heb natuurlijk een idee: Ik kan in de admin gedeelte een knop waarmee ik de oude records in de Tabel CART can verwijderen maar dan loopt het niet automatisch.

Heeft iemand van jullie een idee?
Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 09:17:40

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/01/2009 15:13:00
Quote Anchor link
De waarde van die gegevens is groter dan die paar bytes schijfruimte. Een database word niet trager door die paar bytes, immers gebruik je die gegevens verder toch niet.

Joren de Wit

Joren de Wit

01/01/2009 15:20:00
Quote Anchor link
En dan natuurlijk de vraag, waarom gebruik je een database om die tijdelijke gegevens in op te slaan? Het ligt toch veel meer voor de hand om daar gewoon sessievariabelen voor te gebruiken?

Noury

noury

01/01/2009 16:33:00
Quote Anchor link
Ja ik denk dat het betsre is om de gegevens in sessie op te slaan maar nu heb ik dat in een database gedaan. Ik ga dat oo in sessie doen. maar voorlopige doe ik dat in database.
Is het moehelijk dat ik de database benader op het moment dat de gebruiker de browser afsluit? dan kan ik records uit de tabel verwijderen

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/01/2009 16:47:00
Quote Anchor link
Wat je beter kan doen is gewoon bovenaan je index.php een script zetten wat de boel opruimt.

Noury

noury

01/01/2009 16:58:00
Quote Anchor link
Ok Dat was ik ook van plan maar ik twijfelde een beetje
Bedankt

PHP Newbie

PHP Newbie

01/01/2009 17:15:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 01.01.2009 15:20:
En dan natuurlijk de vraag, waarom gebruik je een database om die tijdelijke gegevens in op te slaan? Het ligt toch veel meer voor de hand om daar gewoon sessievariabelen voor te gebruiken?

I disagree. Ik denk dat je een winkelwagen prima in de database op kunt slaan. Gewoon een sessie met het winkelwagen ID erin. Dit geeft je veel meer mogelijkheden. Het voornaamste voordeel is dat je kunt zien wat mensen in hun mandje geplaatst hebben maar uiteindelijk toch niet hebben aangeschaft.

Verder kun je bij de ingelogde gebruikers hun winkelmandje vasthouden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.