Sessies in de cart verwijderen
Dis is mijn vraag: Ik heb een tabel CART in de database.
Als een klant bestelling wil plaatsen wordt deze bestelling eerst in de CART tijdelijk opgeslagen als de klant definitief de bestelling plaatst (kopen) dan wordt de bestelling uit de CART verwijderd. Tot nu toe verloopt alles zoals het hoort maar in sommige gevalen wil de klant niet de bestelling voltooien (kopen) terwijl die nog in ons database (CART) staat. Stel dat elke dag wordt deze veel keer herhaald dan wordt ons database steeds groter met onnodige gegevens.
Ik heb natuurlijk een idee: Ik kan in de admin gedeelte een knop waarmee ik de oude records in de Tabel CART can verwijderen maar dan loopt het niet automatisch.
Heeft iemand van jullie een idee?
Alvast bedankt
De waarde van die gegevens is groter dan die paar bytes schijfruimte. Een database word niet trager door die paar bytes, immers gebruik je die gegevens verder toch niet.
En dan natuurlijk de vraag, waarom gebruik je een database om die tijdelijke gegevens in op te slaan? Het ligt toch veel meer voor de hand om daar gewoon sessievariabelen voor te gebruiken?
Is het moehelijk dat ik de database benader op het moment dat de gebruiker de browser afsluit? dan kan ik records uit de tabel verwijderen
Wat je beter kan doen is gewoon bovenaan je index.php een script zetten wat de boel opruimt.
Bedankt
Blanche schreef op 01.01.2009 15:20:
En dan natuurlijk de vraag, waarom gebruik je een database om die tijdelijke gegevens in op te slaan? Het ligt toch veel meer voor de hand om daar gewoon sessievariabelen voor te gebruiken?
I disagree. Ik denk dat je een winkelwagen prima in de database op kunt slaan. Gewoon een sessie met het winkelwagen ID erin. Dit geeft je veel meer mogelijkheden. Het voornaamste voordeel is dat je kunt zien wat mensen in hun mandje geplaatst hebben maar uiteindelijk toch niet hebben aangeschaft.
Verder kun je bij de ingelogde gebruikers hun winkelmandje vasthouden.