Sessies in FireFox vs. IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Dennis

Dennis

01/12/2004 15:57:00
Quote Anchor link
Je kunt op mn website inloggen met sessies. In FireFox werkt dit prima, geen problemen. In IE echter, nadat je op "Login" hebt gedrukt na invoeren van je nick+ww ga je wel naar de pagina waar je heen zou gaan als je bent ingelogd, maar zonder daadwerkelijk ingelogd te zijn.

Waar kan dit aan liggen en wat doe ik eraan? Weet niet of jullie wat aan de code hebben, die werkt verder prima .

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 15:47:44

Steff   an

Steff an

01/12/2004 16:00:00
Quote Anchor link
Wil je ons je code laten zien??

Dennis

Dennis

01/12/2004 16:23:00
Quote Anchor link
check_login.php
--------------------------------------
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?
session_start();

include("db.php");

$result = mysql_query("SELECT nickname,id, user_level, geslacht FROM users WHERE nickname = '".$_POST['nickname']."' AND wachtwoord = '".$_POST['pass']."' LIMIT 0,1");
if(mysql_num_rows($result)==1) {
//gebruiker bestaat en heeft goede wachtwoord;
  $row = mysql_fetch_array($result);
  $user_id = $row['id'];
  $user_level = $row['user_level'];
  $user_geslacht = $row['geslacht'];
  $user_ingelogd = 1;

session_register("user_id");  
  session_register("user_level");  
  session_register("user_geslacht");  
  session_register("user_ingelogd");  

// en ga direct naar het profiel van de gebruiker
  header("Location: profiel.php?nickname=$nickname");
}
else{
// Login mislukt
  header("Location: index.php?error=Inloggen mislukt, controleer je wachtwoord.");  
}

?>

Baken

Baken

01/12/2004 16:29:00
Quote Anchor link
Misschien (maar ben nog niet zo goed in cookies en sessies) moet je de veiligheids graad in IE wat minder agressief instellen.

Probeer het zou ik zeggen, of het werkt weet ik niet!

Jelmer

Dennis

Dennis

01/12/2004 16:34:00
Quote Anchor link
Beveiligingsniveau net op 'Zeer Laag' gezet, werkt niet..
Service Pack 2 (kloteding) verwijderd, werkt ook niet

B a s
Beheerder

B a s

01/12/2004 16:51:00
Quote Anchor link
$_SESSION['session_naam'] = "value";

session_register() werkt soms niet meer en is oud bollig ;)

Dennis

Dennis

01/12/2004 17:06:00
Quote Anchor link
Code is nu:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
// zelfde als vorige..
  $_SESSION['user_id'] = $user_id;
  $_SESSION['user_level'] = $user_level;
  $_SESSION['user_geslacht'] = $user_geslacht;
  $_SESSION['user_ingelogd'] = $user_ingelogd;
// zelfde als vorige..
?>

maar ook dit werkt niet..
Bij sommige mensen werkt het wel in IE en bij anderen niet, ik heb geen idee waar het aan kan liggen. ServicePack2 wel of niet geinstalleerd maakt niks uit, beveiligingsniveau instellen maakt niks uit.

Dennis

Dennis

01/12/2004 18:35:00
Quote Anchor link
Het ligt aan t systeem, alleen weet ik niet precies wat.. Het werkt namelijk op 2 van de 5 pc's hier thuis wel. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Jorik

Jorik

01/12/2004 21:37:00
Quote Anchor link
header("Location: profiel.php?nickname=$nickname");
}else{
// Login mislukt
header("Location: index.php?error=Inloggen mislukt, controleer je wachtwoord.");
ik gok hierop..
niet iedere browser houd van spaties in de url.. probeer daar eens wat anders van te makken, bv met elseif in error.php, dat bij inloggen in de get je dat ding krijgt..
en ipv nickname kun je die userid doen..

wie weet helpt het :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.