SESSION data verdwijnt.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4

- SanThe -

- SanThe -

15/02/2012 13:38:46
Quote Anchor link
Zeer vaag allemaal.
Ik krijg het alléén aan de praat als ik de regels dit format geef:
$_SESSION['name'] = isset($_POST['tx_name']) ? $_POST['tx_name'] : $_SESSION['name'];

Toevoeging op 15/02/2012 13:41:55:

En, inderdaad, als de metadata is verwijderd werkt het ook.
Zeer vreemd allemaal.

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 10:04:52

Freek jansen

freek jansen

15/02/2012 14:20:44
Quote Anchor link
Daarbij komt nog dat nu de database acties ook goed uitgevoerd worden, zowel INSERT als UPDATE. (deze werkten ook niet goed als de data uit de post werden gelezen en wel op het scherm werden getoond.)

Dus ik ben niet de enige die daar niets van snapt?

Allemaal bedankt voor de bijdragen. Het viel mij welliswaar tegen dat er werd geopperd dat ik niets deed met de bijdragen terwijl ik juist heel ijverig en met bij herhaling in de grond geboorde hoop werd geconfronteerd. Het was het gevolg van het feit dat blijkbaar mijn berichten niet (tijdig) gelezen werden. Aan de andere kant ging het op gegeven moment allemaal wel snel (de berichten uitwisselingen) dus dat zal ook een rol hebben gespeeld.

Ik ben niet heel aardig geweest, ik had wat meer geduld kunnen tonen, ook al moest ik bij herhaling zeggen dat iets al was geprobeerd zonder resultaat.

Hoe dan ook, ik zal de volgende keer nog meer mijn best doen mijn befaamde (tja, in de rest van de wereld) vriendelijkheid te bewaren.

Mijn advies (heel kort door de bocht) aan alle PHP-ers: in geval van lastige problemen, dump de HTML metadata.
Gewijzigd op 15/02/2012 14:23:16 door freek jansen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/02/2012 14:23:30
Quote Anchor link
Mooi dat het is opgelost. Ook ik heb een paar dingen geroepen die (achteraf) niet klopten, maar t was ook al laat. Maar netjes dat je je even verontschuldigt hoor ;) ...en succes weer verder!

- Jim  -

- Jim -

15/02/2012 14:32:49
Quote Anchor link
Dat er niets mee gedaan is wil ik niet zeggen..., (herkenbare code) :D
Vreemd dat het door het wijzigen van de meta-tags wel werkt... (Al zijn '?'-tekens ook geen realistische waardes...)

Zo is het ook hier weer duidelijk geworden, dat het altijd belangrijk is om te werken met realistische waardes!!!

Iets dat wordt volgehouden dat niet juist is (no offence), is ook vervelend..., maar ja gelukkig is het opgelost. Succes verder!

Freek jansen

freek jansen

15/02/2012 14:39:55
Quote Anchor link
de metadata en de titel zijn gegenereerd door de editor (PHP-ED) weliswaar gebasseerd op mijn invulling van projectgegevens toen dat project werd aangemaakt. Het vraagteken was mij niet eens opgevallen tot vandaag. Ik verdenk dan ook dat vraagteken en/of de ampersand van de crime.

Het tweede dat ik heb geleerd: beter de gegenereerde code controleren.
Gewijzigd op 15/02/2012 14:42:34 door freek jansen

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

15/02/2012 15:02:04
Quote Anchor link
Dus als ik het goed begrijp heb je een PHP-editor gebruikt om je scripts te maken?
Een PHP-editor kan een uitkomst zijn, maar bij grote scripts en vooral bij een project dat verschillende pagina's gebruikt is het bijna niet te doen om met een PHP-editor te werken. Ik heb lang gewerkt met ee PHP-editor maar ik vind dat als je een echte PHP'er bent dat je het kan zonder zo'n programma. Er zijn wel nuttige programma's die een soort spellingcontrole doen op php en zo kunnen er dus nooit rare tekens tussen komen die er niet horen.

Freek jansen

freek jansen

15/02/2012 23:35:30
Quote Anchor link
De code die wordt gegenereerd beperkt zich tot een skeleton van de pagina. Daarnaast kun je met de editor je projecten veel makkelijker organiseren. Dat bespaart toch een heleboel werk en daarbij werk je veel sneller als je syntax wordt getest en je wordt voorzien van autofill - zeker een groot voordeel bij complexe libraries zoals JEE met de nodige frameworks, waarvan het vaak niet mee valt om alle aspecten van al die api's je te herinneren. Daarnaast zijn er andere zaken die je met een goede editor kunt doen zoals simpel en snel debuggen, unit testen, even snel een database search,op een simpele manier test-content voor je database te creeeren, server settings aanpassen, noem maar op. Ik heb mij vroeger in eerste instantie ook verzet tegen editors. Nu gebruik ik voor JEE en C++ al jaren Eclipse met een set van plugins. Is echt een time saver. Ik werk projecten, dus steeds andere klanten (grote bedrijven als ING, Achmea) Ik kan me geen professional developer herinneren waarmee ik samenwerkte in de afgelopen 10 jaar die geen editor gebruikt. Een goede editor is echt een aanrader en voor een professional een must. Gebruik het dan wel altijd, om een goede routine te krijgen in het gebruik ervan.
Gewijzigd op 16/02/2012 10:04:05 door freek jansen

Pagina: « vorige 1 2 3 4

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.