Session geef verkeerde informatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Lol lol

lol lol

19/06/2009 20:17:00
Quote Anchor link
Zie onder
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lol lol

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 22:22:29

- SanThe -

- SanThe -

19/06/2009 20:43:00
Quote Anchor link
Zet dit bovenin je script.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

// rest
?>

Lol lol

lol lol

19/06/2009 21:02:00
Quote Anchor link
Zie onder
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door lol lol

Kalle P

Kalle P

19/06/2009 23:20:00
Quote Anchor link
gebruik om te checken of iets gepost is dmv:

if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" ) {
//blurb
}

Afra ca

Afra ca

20/06/2009 02:20:00
Quote Anchor link
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar "op de ene pagina lukken sessies wel, en de andere niet meer" lijkt mij gewoon dat je niet álle pagina's begint met

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

session_start();

?>

(Ook nog voor de error reporting, echt helemaal bovenaan)

Lol lol

lol lol

20/06/2009 13:29:00
Quote Anchor link
Zie onder

Lol lol

lol lol

21/06/2009 12:55:00
Quote Anchor link
Zie onder

Matthias R

Matthias R

21/06/2009 12:57:00
Quote Anchor link
Je bent percies ook niet beveiligd tegen SQL injections??? is ook altijd goed he

Lol lol

lol lol

21/06/2009 13:27:00
Quote Anchor link
Matthias schreef op 21.06.2009 12:57:
Je bent percies ook niet beveiligd tegen SQL injections??? is ook altijd goed he

Inderdaad, maar ik had wel wat beveiliging er in, alleen heb dit er even tijdelijk uitgehaald voor het debuggen.

Lol lol

lol lol

22/06/2009 15:27:00
Quote Anchor link
*bump*

PS:
Mag een action leeg zijn?
Ik heb dit gedaan zodat ik op iedere pagina kan inloggen alleen weet ik niet zeker of dit mag..

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

22/06/2009 19:52:00
Quote Anchor link
Een lege action stuurt je naar de url waarop het formulier wordt getoond.

Lol lol

lol lol

22/06/2009 20:13:00
Quote Anchor link
Zie onder

Justin S

Justin S

23/06/2009 00:29:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk omdat je checkt ofdat $username en $password gepost zijn, deze zijn alleen gepost, na het verzenden van het formulier.

Er moet een IF statement vóór die if, dus eerst kijken of de sessie al bestaat, bijv. door een session_id o.i.d. of je checkt gewoon simpelweg of er al een sessie bestaat.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if(isset($_SESSION['variabele'])
{

// header, pagina tonen of iets anders.

}else{

// Laat formulier zien

}

Lol lol

lol lol

23/06/2009 14:29:00
Quote Anchor link
Zie hier onder

Lol lol

lol lol

27/06/2009 00:03:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Aangezien dit probleem weer over sessions gaan, dacht ik dat het beter was om dit topic te gebruiken dan een nieuwe te starten.
(Als het beter was om een nieuwe te starten, mijn excuses.)

Ik ben bezig met een admin pagina waar ik mijn berichten kan zien die ik heb gepost op de voorpagina en daar bij wil ik dan ook gelijk de optie hebben om de berichten te kunnen bewerken en verwijderen.

Nu is het probleem dat ik, als ik op bewerken klik dan ga ik naar een andere pagina die mij dan instaat stelt om mijn bericht te bewerken.
Nu heb ik een beetje zitten na denken over hoe ik kan kijken welk bericht ik heb aan geklikt en kwam ik er op uit dat ik het met sessions moet doen.
Nu heb ik in de pagina waar ik mijn berichten kan zien een query opgesteld dat alle data weer geeft, tijdelijk voor het debuggen ook het ID, nu geef ik het ID, dat van het bericht is die in de database staat en doe ik dat in een session.
Op de pagina bewerken roep ik de session op, maar kom ik op het probleem dat dit continue de zelfde waarde geeft, in dit geval 12, en dat betekend dus dat ik de andere berichten niet kan bewerken.

Misschien allemaal een beetje omslachtig uitgelegd maar ik zal de codes er bij zetten.

PS:
Ik gebruik wel session_start, maar dit staat hier niet in, omdat mijn pagina's worden geincluded.

Pagina die de berichten weer geeft:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<?php

include(inc/connect.php);
mysql_select_db("nieuws") or die("COULDNT SELECT DB :" . mysql_error());

$nieuwsquery = mysql_query("SELECT id, titel , bericht, datum, username FROM nieuws ORDER BY datum DESC")or die("COULDNT GET DATA FROM DB : " . mysql_error());

while($rij = mysql_fetch_assoc($nieuwsquery)){

$id = $rij['id'];
$titel = $rij['titel'];
$bericht = $rij['bericht'];
$datum = $rij['datum'];
$user = $rij['username'];

echo '
<table>
    <tr>
        <td>Titel:</td>
        <td><strong>'
. $titel . '</strong></td>
    </tr>
    <tr>
        <td valign="top">Bericht:</td>
        <td><strong> '
. nl2br($bericht) . ' </strong></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Datum:</td>
            <td><strong> '
. $datum .' </strong></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Door:</td>
        <td><strong> '
. $user . ' </strong></td>
    </tr>
    <tr>
        <td> '
.$id.'</td>
    </tr>
    <hr>
    <br>
    <tr>
        <td><a href="?pagina=bewerken&onderdeel=admin">Bewerken</a></td>
        <td><a href="">Verwijderen</a></td>
    </tr>
</table>

<br>
<br>
'
;
$_SESSION['adminid'] = $id;
}

?>

Momenteel heb ik voor het debuggen op de pagina bewerken alleen nog maar staan;

Code (php)
1
2
3
<?php
echo $_SESSION['adminid'];
?>

Maar deze blijft de waarde 12 hebben.

Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik het ID meegeven die in de database staat, zodat ik het bericht dat ik heb geselecteerd kan bewerken.

Alvast bedankt!

- SanThe -

- SanThe -

27/06/2009 00:15:00
Quote Anchor link
Je zal hierin <a href="?pagina=bewerkenonderdeel=admin" het id mee moeten geven.

Edit: En waarom staat er nu twee keer een = in?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Lol lol

lol lol

27/06/2009 00:37:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 27.06.2009 00:15:
Je zal hierin <a href="?pagina=bewerkenonderdeel=admin" het id mee moeten geven.

Edit: En waarom staat er nu twee keer een = in?

Ik heb het geedit en waarschijnlijk wat te veel weggehaald, maar de correcte notatie is;
<a href="?pagina=bewerken&onderdeel=admin"></a>

Edit:

Ah, nu heb ik het door, ik heb een variabele aangemaakt voor het id in te zetten, nu heb ik het voor elkaar dat het, juiste, id er instaat.
Alleen nu heb ik het probleem nog, als ik de session echo, dat het nog steeds 12 weergeeft.

- SanThe -

- SanThe -

27/06/2009 12:00:00
Quote Anchor link
De session waarde wordt steeds overschreven in de loop. Dus dat ie steeds hetzelfde getal geeft is wel logisch.

Lol lol

lol lol

28/06/2009 00:23:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 27.06.2009 12:00:
De session waarde wordt steeds overschreven in de loop. Dus dat ie steeds hetzelfde getal geeft is wel logisch.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar kan het niet in praktijk brengen, naja, ik zal de code even meegeven.

Mijn berichten pagina;

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php

include("inc/connect.php");

$nieuwsquery = mysql_query("SELECT id, titel , bericht, datum, username FROM nieuws ORDER BY id DESC")or die("COULDNT GET DATA FROM DB : " . mysql_error());

$id = $rij['id'];
$titel = $rij['titel'];
$datum = $rij['datum'];
$user = $rij['username'];

echo '
<table>
    <tr>
        <td>Titel:</td>
        <td><strong>'
. $titel . '</strong></td>
    </tr>
    <tr>
        <td valign="top">Bericht:</td>
        <td><strong> '
. nl2br($bericht) . ' </strong></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Datum:</td>
        <td><strong> '
. $datum .' </strong></td>
    </tr>
    <tr>
    <td>Door:</td>
        <td><strong> '
. $user . ' </strong></td>
    </tr>
    <tr>
        <td> '
.$id.'</td>
    </tr>
<hr>
<br>
    <tr>
        <td><a href="?pagina=bewerken&adminid='
. $_SESSION['adminid'] .'&onderdeel=admin">Bewerken</a></td>
        <td><a href="">Verwijderen</a></td>
    </tr>
</table>

<br>
<br>
'
;

}

?>

Zoals je ziet heb ik toch weer die session in de loop gezet, dit komt omdat anders wordt de session niet gezet en het juiste id komt nu wel in de url te staan.
Mijn bewerk pagina: (waar het nu fout gaat)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
include("inc/connect.php");

$nieuwsquery = mysql_query("SELECT id, titel, bericht FROM nieuws WHERE id='".$_SESSION['adminid']."' ")or die("COULDNT GET DATA FROM DB : " . mysql_error());

$id = $rij['id'];
    $titel = $rij['titel'];

}

echo '
    <table>
            <tr>
            <td><strong>De titel:</strong></td>
                 <td><input type="text" value="'
.$titel.'"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td valign="top"><strong>Het bericht:</strong></td>
            <td><textarea cols="50" rows="25">'
.strip_tags(nl2br($bericht)).'</textarea></td>
        </tr>
    </table>
    '
;
?>

Maar nu krijg ik nog steeds niet het juiste bericht te zien, continue krijg ik weer het bericht van ID 12 te zien. Nu ziet het er naar uit dat ik misschien niks heb gedaan, maar ik weet niet precies waar ik op moet zoeken, dus mijn excuses voor dat.

Roeltje M

Roeltje M

28/06/2009 00:55:00
Quote Anchor link
off-topic:

Serieus, waarom maak je al je posts leeg? Zo hebben mensen ook niets aan de zoekfunctie.

Lol lol

lol lol

28/06/2009 01:12:00
Quote Anchor link
roel schreef op 28.06.2009 00:55:
off-topic:

Serieus, waarom maak je al je posts leeg? Zo hebben mensen ook niets aan de zoekfunctie.

OT:
Ik wou het wat overzichtelijker maken, maar nu je dit zegt heb je inderdaad gelijk, mijn excuses!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.