Session script voor taalkeuze

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Joren de Wit

Joren de Wit

22/02/2007 16:01:00
Quote Anchor link
Quote:
Kortom mijn get maak ik altijd met een losse variabel en mijn post altijd via $_POST.
Wacht dan maar tot je een nieuwere php versie gebruikt, dan zul je direct merken dat (een deel van) je scripts niet meer zal werken als je deze methode toepast.

Verder heb ik niet zoveel opmerkingen over je script.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

PHP hulp

PHP hulp

07/11/2024 20:13:53

Bram

Bram

22/02/2007 16:09:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 22.02.2007 16:01:
Quote:
Kortom mijn get maak ik altijd met een losse variabel en mijn post altijd via $_POST.
Wacht dan maar tot je een nieuwere php versie gebruikt, dan zul je direct merken dat (een deel van) je scripts niet meer zal werken als je deze methode toepast.

Verder heb ik niet zoveel opmerkingen over je script.

Hmm, kortom mijn oudere projecten, waarin ik dat zo toepas, zullen helemaal in de soep lopen als de server wordt geupdate met een nieuwere php versie? :D toch maar eens naar kijken dan :)

Joren de Wit

Joren de Wit

22/02/2007 16:12:00
Quote Anchor link
Jep, als je php versie geupdate wordt naar >= 4.2.0, dan zal het standaard niet meer werken als je GET variabelen zonder $_GET aanroept. Dan zul je dus handmatig register_globals aan moeten zetten. Maar of jouw host je dat toestaat is nog maar de vraag.

Bram

Bram

22/02/2007 16:27:00
Quote Anchor link
Aha. Of al mijnn get variabelen in $_GET['variabel'] omzetten :S :)

Hmm, kan iemand mij nog uitleggen waarom switch sneller en makkelijker zou werken en wat het voordeel van switch is? Misschien zou ik dan namelijk een definitief script kunnen posten!

Bram

Bram

22/02/2007 16:30:00
Quote Anchor link
uhm.... ik heb BTW even de PHPversie van de server gechecked.... en die staat op 5.2.0 ...

Zou mijn hoster dan register_globals standaard aan hebben staan? :)

Joren de Wit

Joren de Wit

22/02/2007 16:31:00
Quote Anchor link
Als je veel if-elseif-else-statements hebt is het voor de overzichtelijkheid vaak handiger om een switch statement te gebruiken. Of het in uiteindelijke snelheid van je script veel zal beïnvloeden weet ik niet, maar het komt de overzichtelijkheid in ieder geval wel ten goede.

ps. Wat betreft die php versie, dan zou ik inderdaad verwachten dat jouw host register_globals aan heeft staan, anders zal jouw methode immers niet werken ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Patrick

patrick

22/02/2007 16:53:00
Quote Anchor link
Kan je toch even bekijken met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$inis
= ini_get_all();

print_r($inis);

?>

Zou het als ik jou was wel doen, ik kon voorheen zelf voor geen meter programmeren en liet altijd mijn projecten maken, was iemand die slordig werkte en mijn provider wilde die register_globals niet aan zetten. Alle sites gaven fout meldingen. 1 pluspunt, dat was wel mijn persoonlijk intrede in PHP :)

Even wat anders:

Stel dat je de beheerder van de site zelf talen wilt laten aanmaken in zijn beheerpagina, hoe kan je dit dan oplossen. Dus stel hij wilt HOEMPA HOEMPA taal aanmaken, dan moet er natuurlijk automatische een tabel extra aangemaakt worden in de DB, en een extra optie voor bezoekers om de HOEMPE HOEMPA taal ook te kunnen selecteren.

Ik vraag me dit af omdat ik het liefst een site zo compleet mogelijk wil opleveren, zodat de eigenaar het beheer van de website helemaal in eigen handen heeft.

Bram

Bram

22/02/2007 17:02:00
Quote Anchor link
@patrick:

Dat zou inderdaad wel kunnen ja. Je maakt een tabel aan met "talen" waarin je aangeeft welke talen er beschikbaar zijn. De knopjes waaronder deze dan zitten (bij mij hard gecodeerd) worden dan uit die tabel gehaald en geprint met een while als afkortingen. Wanneer je de taal zelf aanmaakt moet hij inderdaad een vaste structuur voor een nieuwe tabel aanmaken.
Vervolgend laat je in je backend een dropdown zien bij elke pagina met daarin de vraag: in welke taal wil je deze pagina aanmaken/wijzigen.
Lijkt me nog niet eens zo heel moeilijk... ik heb het momenteel (nog) niet nodig maar het is wel interessant! Misschien dat ik daar binnenkort mee aan de slag ga.

PS. register_globals staat inderdaad aan, ik kreeg dit uit mijn array:
[register_globals] => Array ( [global_value] => 1 [local_value] => 1 [access] => 6 )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bram

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.