Session start
<form action = "blad2.php" method = "post">
<input type = "submit" value = "versturen">
</form>
Op de pagina blad2.php:
Krijg het niet voor elkaar om de inhoud van de session op blad2.php te zien. Voorheen lukte het wel maar nu niet. Gebruik WAMP, session_start() staat bovenaan. Ook alles met dubbele quote's geprobeerd maar noppes.
Wat doe ik fout of is er wat veranderd in de nieuwere versies van PHP?
Gr.Edje
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
session_start();
echo '<pre>$_COOKIE = ', var_dump($_COOKIE), '$_SESSION = ', var_dump($_SESSION), '</pre>';
?>
session_start();
echo '<pre>$_COOKIE = ', var_dump($_COOKIE), '$_SESSION = ', var_dump($_SESSION), '</pre>';
?>
Laat het resultaat weten.
Gewijzigd op 14/05/2011 12:06:38 door Dos Moonen
$_COOKIE = array(0) {
}
$_SESSION = array(0) {
}
Ik heb bovenstaande scripts letterlijk overgenomen.
Er zitten geen fouten in, het werkt gewoon.
Standaard werken PHP's sessies met cookies.
Er word een cookie aangemaakt die naar een bepaalde sessie verwijst.
Zonder die cookie zal de juiste sessie niet geladen kunnen worden, en zal er dus een nieuwe aangemaakt worden.
Bezoek je de pagina wel met een browser?
Just in case
Als je error_reporting (denk ook aan display_errors) zo hoog mogelijk staat, krijg je dan een melding?
Mogelijk is er een headers already sent fout die je niet te zien krijg, of iets anders wat het zou kunnen verklaren.
Cookies is ingeschakeld. Geen errors. Vreemd is dat hij het ook niet bij m'n host.
Ed Wisseborn op 14/05/2011 20:00:27:
Vreemd is dat hij het ook niet bij m'n host.
Wat zeg je?
Werkt bij je host ook niet? In dat geval zou ik het graag met mijn eigen ogen zien.
Bedankt allemaal.
Quote:
Begrijp het niet dat het hier aan gelegen kan hebben.
Ik wel. Het is hetzelfde als dat een HTML pagina niet getoond wordt omdat je hem .css meegeeft. Bij een extensie .html parsed je browser alleen html, hij houdt geen rekening met eventuele php/ruby/ect. code in dat script. Zodra je hem opslaat als .css parsed je browser allen css, html code die daar staat wordt genegeerd. Zodra je hem opslaat als .php parsed je browser de php, wat vaak HTML code opgeleverd.
Zodra je PHP op een pagina gebruikt moet je hem altijd als .php opslaan.
Gr.Edje