Session variabelen in verschillende blokken (div)
Ik ben vrij nieuw met PHP en ben druk bezig met een login systeem.
Het volgende is het geval.
Ik heb mijn template-pagina als volgt ingedeeld (iets ingekort):
<div id="header">
</div>
<div id="menu">
</div>
Middels een CSS zijn de verschillende blokken gedefinieerd.
Deze template wordt aangeroepen vanuit andere pagina''s met de code voor het main-blok.
Ongeveer als volgt:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
session_start();
include("../template.php"); <<dit roept de template aan zoals hierboven staat
?>
session_start();
include("../template.php"); <<dit roept de template aan zoals hierboven staat
?>
<div id="main">
>> hier de code voor de betreffende pagina <<
</div>
Nu zet ik bij het inloggen (code in het main-blok) een session variabele en wil deze gebruiken in het menu. (om het knopje "login" aan of uit te kunnen zetten). Probleem is alleen dat de variabele leeg is. Als ik naar de session_id's kijk zie ik ook dat er per blok dat gescheiden wordt door de "div's" een ander sessie id is. Het is dus logisch dat mijn variable niet gevonden wordt. weet iemand hier een oplossing voor? Ik wil eigenlijk niet met cookies gaan werken.
Vast bedankt,
Frip
Vast bedankt,
Frip
Elke div een andere session? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoe maak je de session-var aan?
Streef ernaar dat session_start() altijd helemaal bovenaan staat in je code. Hij mag best in een include of een require staan, maar doe dat dan ook helemaal bovenaan je pagina. Nu staat hij middenin je code.
Ik ga het nog een keer proberen (vanmiddag of vanavond) Ik heb het al een keer zitten proberen geloof ik maar door het vele testen raak je af en toe de klust kwijt. Ik laat het weten.
Thanks,
Frank
Ik heb een inlogpagina waar ik een sessie variable registreer met de usernaam.
In een andere pagina kan ik deze sessie weer gewoon oppakken (session_start) staat bovenaan de code.