Sessions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

07/06/2004 15:54:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik ben al een tijdje wat met php bezig en ik snap het al voor een groot deel. Alleen de sessions snap ik niks van. Ik ben nu met men eerste echte PHP site bezig en ik wil dat mensen kunnen inloggen etc. Nou heb ik al een hoop tutorials gelezen maar ik snap het maar half en ik krijg mijn script niet goed werkend. ik heb login.php en posten.php. Login.php is een script van deze site die ik grondig verbouwt heb zodat ie naar men wensen is.

Login:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

require("config.php");

session_start();

if ($_POST["loginnaam"] && $_POST["wachtwoord"])
{

$sql_db = "SELECT * FROM users WHERE loginnaam = '$_POST[loginnaam]' AND wachtwoord = '$_POST[wachtwoord]'";
$res_db = mysql_query($sql_db);

if (mysql_num_rows($res_db) >= 1)
{

$sess = mysql_fetch_object($res_db);

$sess_id = $sess->ID;
$sess_loginnaam = $sess->loginnaam;
$sess_level = $sess->level;

session_register(sess_id);
session_register(sess_loginnaam);
session_register(sess_level);

echo "U bent ingelogt als: $sess_loginnaam<br>";
echo "Met ID: $sess_id<br>";
echo "En level: $sess_level<br>";
echo "<a href=\"index.php?page=posten\">asdf</a>";
}

else
{
echo "Verkeerde loginnaam of paswoord<br>";
echo "Ga <a href=\"Javascript:history.back()\">terug</a> en probeer het opnieuw.";
}

}

else
{
// Geef een formulier
}
?>

Bij de echo's geeft ie de juiste waardes maar als ik dan vervolgens maar posten.php ga dan werkt het ineens niet meer. Dit is mij script in posten:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

session_start();
if (session_is_registered("sess_loginnaam") && session_is_registered("sess_id") && $sess_level == 4)
{

// code voor het posten van een nieuws bericht

}
else {
echo "Error: Je hebt geen rechten";
}

?>

Het heeft laatst wel eens gewerkt maar daarna ineens niet meer zonder dat ik wat veranderd had :S.

Ik neem aan dat ik met dit script de variabelen op alle pagina's kan opvragen. Maar als de ingelogde persoon zen brouwser afsluit zal die weer opnieuw in moeten loggen of niet? Toen heb ik wat gelezen dat je dat dan met cookies kunt doen en met een of andere Session ID. Waar haal ik die ID vandaan? en ik moet dan natuurlijk ook al men waardes md5-en of iets dergelijks want anders kan men alles zo aanpassen of niet?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Grtz Roy

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 05:27:57

Mitch X

Mitch X

07/06/2004 16:50:00
Quote Anchor link
session_register enz is oud.
Gebruik $_SESSION :)

Marien xD

Marien xD

07/06/2004 17:42:00
Quote Anchor link
zet ook even bij login de session_start(); boven aan en daarna pas de require(); bij posten dit if(... ipv if (... laat de spatie weg

je kan makkelijker zo iets in een session lezen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?

$sess
= mysql_fetch_object($res_db);

$sessie->ID = $sess->ID;  
$sessie->loginnaam = $sess->loginnaam;
$sessie->level = $sess->level;

session_register(sessie);  

?>

je kan ze dan gemakkelijk zo weer uitlezen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
$_SESSION
['sessie']->ID
$_SESSION['sessie']->level

//je kan dit ook natuurlijk in een if gebruiken:

if($_SESSION['sessie']->level == "4")
{
}

?>

veel succes

08/06/2004 07:48:00
Quote Anchor link
aah bedankt :). eens kijken of ik het nu wel weer fatsoenlijk aan de gang krijg.

Maar hoe kun je aan die Session ID die in cookies of de url wordt gezet komen? is dat gewoon de ID die dan met md5 gecodeerd is?

08/06/2004 08:47:00
Quote Anchor link
Sorry voor de dubbel post maar ik zit weer ergens vast. Ik denk dat het probleem bij de superglobals zit. Ik heb nu dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?
$sess
= mysql_fetch_object($res_db);

$sessie->ID = $sess->ID;
$sessie->loginnaam = $sess->loginnaam;
$sessie->level = $sess->level;

//dit werkt
echo "$sessie->ID<br>";
echo "$sessie->loginnaam<br>";
echo "$sessie->level<br>";

session_register($sessie);

// Vanaf hier werkt het niet.
$asdf = $_SESSION['sessie']->loginnaam;

echo "$asdf";
//echo "$_SESSION['sessie']->id"; //deze geeft een error
//echo "$_SESSION['sessie']->level"; // deze geeft een error

if (session_is_registered($_SESSION['sessie']->loginnaam)) {
echo "U bent ingelogt";
?>

ps. Weet iemand misschien waarom je bij de superglobals de ene keer wel de ' moet gebruiken en de andere keer weer niet omdat ie dan een parse error geeft.

10/06/2004 12:02:00
Quote Anchor link
Ik ben weer eens wat aan het proberen geweest en ik heb nou ook "error_reporting(E_ALL);" gebruikt. Het loginscript werkt nou bijna perfect. Ik krijg alleen dit bericht nog: "Notice: Undefined index: loginnaam"
Maar hoe zit dat nou presies als ik die variabelen op een andere pagina wil hebben? Ik heb ooit een ander script gebruikt en daar kon ik die variabelen op elke pagina ophalen. Maar nu werkt dat niet. Want als ik nu naar een andere pagina ga en ik probeer daar de gegevens op te halen dan krijg ik weer deze: "Notice: Undefined index: loginnaam" error. de $ is dus leeg...

login.php:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
session_start();
header();
error_reporting(E_ALL);

require("config.php");

if($_POST['loginnaam'] && $_POST['wachtwoord'])
{

$loginnaam = $_POST['loginnaam'];
$wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];

$sql = "SELECT * FROM users WHERE loginnaam = '$loginnaam' AND wachtwoord = '$wachtwoord'";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());

if ( mysql_num_rows($res) >= 1)
{

$sess = mysql_fetch_object($res);

$_SESSION['loginnaam'] = $sess->loginnaam;
$_SESSION['ID'] = $sess->ID;
$_SESSION['level'] = $sess->level;

// Dit werkt dus ik neem aan dat de session dan geregistreert is.
echo "U bent ingelogt als: ".$_SESSION['loginnaam']."<br>";
echo "Met ID: ".$_SESSION['ID']."<br>";
echo "En level: ".$_SESSION['level']."<br>";
echo "<a href=\"index.php?page=posten\">asdf</a>";
}

else
{
echo "Verkeerde loginnaam of paswoord<br>";
echo "Ga <a href=\"Javascript:history.back()\">terug</a> en probeer het opnieuw.";
}

}

else {
// Geef een formulier
}
?>

Posten.php:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
session_start();
error_reporting(E_ALL);

// Deze zijn dus allemaal leeg
echo "".$_SESSION['loginnaam']."";
echo "<br>";
echo "".$_SESSION['ID']."";
echo "<br>";
echo "".$_SESSION['level']."";
echo "<br>";

if (isset($_SESSION[loginnaam]) && isset($_SESSION[wachtwoord]) && $_SESSION[level] == 2)
{

echo "Script om een bericht te posten";
}

else {
echo "Error: Je hebt geen rechten";
}

?>

P.v.Denzel

P.v.Denzel

10/06/2004 15:25:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<?

if (isset($_SESSION[loginnaam]) && isset($_SESSION[wachtwoord]) && $_SESSION[level] == 2)

?>

wil hij graag boven aan hebben voordat hij output geeft, zo heb ik het geleerd.
en
&& $_SESSION[level] == 2)
waarom zit dit niet tussen een aparte?? ()
ik weet niet hoe dat laatste stukje werkt wat je hebt.
Krijg ik nu vast wel te horen van een phpmasterrrr
Gewijzigd op 10/06/2004 15:26:00 door P.v.Denzel

10/06/2004 15:32:00
Quote Anchor link
Ik heb men script ondertussen werkende. Ik weet niet waar het aan lag. Ik was bezig met cookies als backup systeem zeg maar voor als de sessies het niet deden. En op een gegeven moment deden men sessies het :D.

Maar nu heb ik eigenlijk nog 2 vraagjes over de cookies.
1) Kan het kwaat om je gegevens in de cookie NIET te coderen. dus gewoon loginnaam wachtwoord etc en zo inzetten.
2) Ik wil een cookie setten zo halverwege men script. Logisch dat ie een error geef maar hoe zou ik dat opkunnen lossen? Een include zou kunnen maar dan heb ik weer en los bestand waar bijna niks instaat :x

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.