sessions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Chris PHP

Chris PHP

09/05/2012 10:02:01
Quote Anchor link
@Erwin,

Helaas weet de TS bijna niets van PHP (geeft hij zelf aan) en zijn de scripts die hij hier post 1-op-1 overgenomen.

Het lijkt me het verstandigst dat de TS zich eerst eens verdiept in PHP en MySQL zodat hij op z'n minst de basics onder de knie heeft. Dan zal hem ook geleerd zijn waarom hij encryptie op bepaalde gegevens moet gebruiken, en wat het verschil is tussen bijvoorbeeld =, == en ===.

Mensen zonder enige kennis kun je in mijn mening niet helpen met dit soort dingen. Je kunt het alleen maken voor ze. Dit soort dingen verkopen of online zetten voor de wereld is vragen om problemen, tevens kun je het zelf niet troubleshooten.

@TS:
TIP: Koop of leen een PHP 5/6 en MySQL boek waar alles stap voor stap wordt uitgelegd.

Ik ben zelf begonnen met PHP 6 en MySQL, het complete HANDBoek - De echte Wiley Bible hier wordt echt alles behandeld. Het is 100% nederlands (vertaald) en een echte aanrader!
Gewijzigd op 09/05/2012 10:02:27 door Chris PHP

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 12:07:54

Erwin H

Erwin H

09/05/2012 10:14:45
Quote Anchor link
Chris NVT op 09/05/2012 10:02:01:
Het lijkt me het verstandigst dat de TS zich eerst eens verdiept in PHP en MySQL zodat hij op z'n minst de basics onder de knie heeft.

Uiteraard moet dat inderdaad wel stap 1 zijn, anders is elk advies overbodig...

Stefan H

stefan H

09/05/2012 11:34:47
Quote Anchor link
Ik heb inderdaad een boek php6 en mysql maar kom er toch niet helemaal uit dus mijn vraag hier

Wouter J

Wouter J

09/05/2012 11:44:01
Quote Anchor link
Een boek die zichzelf PHP6 noemt zou ik meteen weggooien. Een boek over een programmeertaal die snel veranderd is sowieso al ouderwets. Maar een PHP6 boek is de grootste grap ooit.
PHP6 is waarschijnlijk slechts alleen een fabeltje. Even dachten we PHP6 te introduceren, maar toen zijn ze maar overgestapt op het perfectioneren van PHP5 (wat erg is gelukt!). Of PHP6 er ooit nog gaat komen is maar zeer de vraag.

Chris PHP

Chris PHP

09/05/2012 13:01:06
Quote Anchor link
@Wouter,

Er is geen enkele reden om dat boek weg te gooien, de stof die erin behandeld wordt (in mijn link) is uitstekend. Alles wordt op de juiste manier uitgelegd en voorgedaan, met een hoop voorbeeld codes in het boek.

@Stefan,

Dat komt omdat je 1-op-1 code overneemt. Als je het zelf schrijft (mag uiteraard wel afgeleid zijn van voorbeelden) snap je het zoiezo veel beter en weet je 9 van de 10 keer ook wat je doet.

Het is duidelijk dat je het verschil tussen =, == en === nog niet helemaal onder de knie hebt. Dit valt echt onder de basics, het zelfde als hoe je $_SESSION, $_POST, variabelen, operators, MySQL, if statements, while statements, for statements, en nog veel meer moet gebruiken. Dit kom je allemaal bijna in elk script tegen (MySQL uiteraard alleen als je het aanroept of gebruikt).

Nogmaals toch echt het advies om je boek goed door te lezen, wat bij mij ook helpt is simpelweg de voorbeeldjes overtypen en uitvoeren. Je ziet op die manier veel sneller waarom en hoe ze nu precies iets doen.

HTML en CSS kun je veel makkelijker leren omdat je letterlijk ziet wat er fout gaat als je iets wijzigd (styling). Echter PHP is een programmeer taal wat op de server wordt uitgevoerd. Dat houdt in wanneer je geen correcte foutafhandeling gebruikt je simpelweg een witte pagina krijgt.

Stefan H

stefan H

15/05/2012 15:39:23
Quote Anchor link
kan iemand mij helpen hoe hoe ik dit kleine stukje werkend krijg ( heb inmiddels ook nog een ander php boek gekocht en is door gelezen en voorbeelden gebruikt mijn stuk code. het is lastig om uit een boek ding over te nemen of gebruiken op je eigen werk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
session_start ();

if $SESSION['email']==$email;
    echo 'u bent al ingelogt';
else{

if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')        // Controle of er op de knop is gedrukt.
            {

if(!empty($_POST['email']) AND !empty($_POST['wachtwoord'])) // Controle of alles is ingevult.
                {

include_once 'config.php';            // Connectie met database.

$email    = mysql_real_escape_string($_POST['email']);  // Gevaren voor sql injectie weren dmv. mysql_real_.......
                    $wachtwoord        = mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord']);  
                    $sql = ("SELECT email, wachtwoord FROM members WHERE email='". $email . "' AND wachtwoord='" . $wachtwoord . "'"); // Selecteer user waar de gebruiker overeenkomt met ingevoerde pas
                    $uitvoer = mysql_query($sql);

$controle = mysql_num_rows($uitvoer); //Uitvoer van inlog
                        if($controle == 1)
            (
$SESSION['email'] = $email);{

echo 'u bent nu ingelogt';
        }

else{
            echo 'U email komt niet overeen met de database of er is een veld niet ingevuld';
            }

}
                }
    }

?>

ik kom er nog niet uit hoe ik hier de session start ook weet ik niet hoe ik het nu op een andere pagina werkend krijg zoals hieronder op de inlogpagina hoe krijg ik hier de else werkend

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if ($_SESSION['email'] == true);{
    echo 'U bent al ingelogd';
}

else{

<
form method="POST" action='loginverwerk.php'>
 <
input type="hidden" name="submit" value="1">
  Email adres:<br>
  <
input type="text" name="email" size="30"><br>
  Wachtwoord:<br>
  <
input type="password" name="wachtwoord" size="12" maxlength="12"><br>
  <
input type="submit" value="inloggen"></p>
<
/form>

[
code]<?php
}
?>

hoop dat iemand mij kan helpen

alvast bedankt

Gerhard l

gerhard l

15/05/2012 15:54:52
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?
if $SESSION['email']==$email;
//$email bestaat daar helemaal nog niet..
//je bedoelt waarschijnlijk iets van

if(isset($_SESSION['email'])){
    //ingelogd, eigenlijk moet je deze daarna weer controleren met je database.
}
//$email en $wachtwoord zijn eigenlijk onnodig, omdat je dit ook recht in je query kan zetten.
//altijd controleren of je query goed gaat (mysql_error();)
//

$controle = mysql_num_rows($uitvoer); //Uitvoer van inlog
if($controle == 1) {
    $_SESSION['email'] = $email;
}

else{
          echo 'U email komt niet overeen met de database of er is een veld niet ingevuld';
}

// In je tweede stuk code moet je je php en html gescheiden houden
?>

Stefan H

stefan H

15/05/2012 15:57:04
Quote Anchor link
ik weet inderdaad dat ik php en html moet scheiden (was even voor de leesbaarheid op de site )

maar hoe krijg ik mijn 2e stuk script dan werkend ? enig idee ?

alvast bedankt

Gerhard l

gerhard l

15/05/2012 16:09:08
Quote Anchor link
Als dat 2de stukje een apart bestand is moet je daar wel session_start(); bovenaan zetten, en doe anders print_r($_SESSION); kijk wat er in zit.

Stefan H

stefan H

15/05/2012 16:17:23
Quote Anchor link
gerhard l

waarom krijg ik nu een unexpected T-ELSE ????

Kris Peeters

Kris Peeters

15/05/2012 16:22:16
Quote Anchor link
if ($_SESSION['email'] == true);{

Die puntkomma moet daar weg

Stefan H

stefan H

15/05/2012 16:33:30
Quote Anchor link
Super bedankt na nog een paar kleine foutjes eruit te halen werkt het

Toevoeging op 15/05/2012 16:45:06:

toch nog even een kleine vraag

nu wil ik ook dat er een sessie gemaakt word van meer gegevens uit de database als deze persoon inlogt. dus achter het email adres en wachtwoord(waar ik geen sessie van maak) hangen nog meer gegevens aan.

kan ik deze dan weer selecteren met mysql SELECT from members WHERE email ??

of zoiets ?

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

alvast bedankt

Q S

Q S

15/05/2012 16:51:16
Quote Anchor link
Dat kan inderdaad maar dan moet je wel zeker weten dat je email uniek is. Beter is om dit met ID's te doen

Stefan H

stefan H

15/05/2012 16:52:10
Quote Anchor link
oke ja email is uniek en wordt ook gecontroleerd of deze al bestaat

Jeroen VD

Jeroen VD

15/05/2012 16:57:30
Quote Anchor link
je kunt ophalen uit de database wat je wilt, en kunt dat ergens stoppen waar je wilt.

je doet dan simpelweg zoiets als deze query:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$query
=
    "SELECT
        email,
        wachtwoord,
        meerzooi,
        nogmeerzooi
    FROM
        members
    WHERE
        email = '"
. mysql_real_escape_string($email);
if (($result = mysql_query($query)) === false)
{

trigger_error(mysql_error());
}

else
{
    $results = mysql_fetch_assoc($result);
    $_SESSION['email'] = $results['email'];
    $_SESSION['meerzooi'] = $results['meerzooi'];
    $_SESSION['nogmeerzooi'] = $results['nogmeerzooi'];
}

?>
Gewijzigd op 15/05/2012 16:58:08 door Jeroen VD

Stefan H

stefan H

15/05/2012 17:06:36
Quote Anchor link
ik heb nu dit maar krijg nu me echo te zien dat het email adres niet klopt

eerst werkte het wel zonder de extra sessie's iemand een idee

ik denk dat het te maken heb met de $controle iemand een idee om dit op te lossen ?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

include_once 'config.php';            // Connectie met database.

$email    = mysql_real_escape_string($_POST['email']);  
                    $wachtwoord        = mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord']);  
                    $sql = ("SELECT email, wachtwoord, bedrijfsnaam, telefoonnummer,contactpersoon, FROM members WHERE email='". $email . "' AND wachtwoord='" . $wachtwoord ."','".$bedrijfsnaam ."','".$telefoonnummer."','".$contactpersoon."'"); // Selecteer user waar de gebruiker overeenkomt met ingevoerde pas
                    $uitvoer = mysql_query($sql);

$controle = mysql_num_rows($uitvoer);
                        if($controle == 1) {
            $_SESSION ['email'] = $email;
            $_SESSION ['bedrijfsnaam'] = $bedrijfsnaam;
            $_SESSION ['telefoonnummer']= $telefoonnummer;
            $_SESSION ['contactpersoon']= $contactpersoon;
?>

Jeroen VD

Jeroen VD

15/05/2012 17:08:22
Quote Anchor link
je hebt een komma teveel staan net voor FROM in je query.... bouw foutafhandeling in, dan krijg je daar een melding over. en waar komen de variabelen op regels 12/15 vandaan?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/05/2012 17:11:09
Quote Anchor link
regel 5 en 6 zijn niet nodig --> mysql_real_escape_string doe je in je query.

Stefan H

stefan H

15/05/2012 17:17:35
Quote Anchor link
@ jeroen

kan ik zo niet de variabelen selecteren uit de query SELECT ?

en als ik error inbouw krijg ik
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''','',''' at line 1

Jeroen VD

Jeroen VD

15/05/2012 17:19:40
Quote Anchor link
precies, door die melding weet je nu wat er mis is... die komma.

gegevens uit de database zul je eerst moeten fetchen, dit doe je met (bij voorkeur) mysql_fetch_assoc(). alles komt dan in een array te staan, en kun je dan opvragen door de arraynaam['kolomnaam'] aan te halen. zie mijn code

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.